globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.8.2013 v 12:55 | Nahoru | #1

Blader píše: Já na olej nic nesvádim. Jen jsem konstatoval, že se starým Motulem to neklouzalo, s novým jo. Po nalití starýho zpět to klouže míň. Nic jinýho k tomu říct nemůžu, dokuď to nerozeberu. Jo, nejspíš by mi na tom nic nezničili, ale stejně si to radši zkontroluju sám. A nenecham si nic jinýho od nikoho vnutit. Netvrdim, že je spojka fit, ale neklouzala. Víc napíšu, až budu mít změřeno.


Ona jednoho dne každá spojka v provozu začne klouzat. I ta se stejným olejem.
Tobě prostě začala klouzat a viníkem je olej. Jak jinak.
Pokud by mě někdo zdarma nabídl službu,rozhodně bych ji využil. To není žádné nucení,ale nabídka. To že ji odmítáš svědčí o tom,že je ti samotnému jasné,že je to trochu jinak,jak nám tady píšeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.8.2013 v 13:00 | Nahoru | #2

prackarr píše: Ona jednoho dne každá spojka v provozu začne klouzat. I ta se stejným olejem.
Tobě prostě začala klouzat a viníkem je olej. Jak jinak.
Pokud by mě někdo zdarma nabídl službu,rozhodně bych ji využil. To není žádné nucení,ale nabídka. To že ji odmítáš svědčí o tom,že je ti samotnému jasné,že je to trochu jinak,jak nám tady píšeš.



Když klouzala spojka u Castrolu, tak jsi tvrdil i ty, že je viníkem olej.

A jaký je rozdíl mezi nucením a nabídkou? Snad nabídku může odmítnout bez toho aby do něj někdo ryl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.8.2013 v 14:17 | Nahoru | #3

prackarr píše: Ona jednoho dne každá spojka v provozu začne klouzat. I ta se stejným olejem.
Tobě prostě začala klouzat a viníkem je olej. Jak jinak.
Pokud by mě někdo zdarma nabídl službu,rozhodně bych ji využil. To není žádné nucení,ale nabídka. To že ji odmítáš svědčí o tom,že je ti samotnému jasné,že je to trochu jinak,jak nám tady píšeš.


Já to vzdávam, někomu se prostě nic rozumně vysvětlit nedá. Řikej si co chceš, já si spojku rozeberu a zkontroluju sám, až se mi to bude hodit, na tom trvam a nikdo mi to nevymluví. Vyvozuj si z toho jaký chceš ukvapený závěry. Nikoli kvůli tobě, ale kvůli jiným, který maj o věc skutečnej zájem a nejde jim jen o to dobře se pohádat, sem pak napíšu výsledky. Předpokládam, že spojka může bejt mimo toleranci a nikomu jsem nic takovýho nevymlouval. Od začátku tu tvrdim jen tolik, že s novým olejem klouže, se starým ne nebo mínˇ. Když ti to zjednodušim, novej Motul 5100 10W40 MA2 má jiný vlastnosti, než starej Motul 5100 10W40 MA, aniž by na to výrobce na krabici výraznějš upozornil. Zkrátka to prodává jako v podstatě stejnej olej.
Doplnim, že spojka po nalití starýho Motulu opravdu občas klouzne. Ale zůstal tam původní filtr a s nim i možná významný množství novýho Motulu.
Tahle diskuze už nikam nevede, takže pokud někdo budete chtít něco přímo na mě, posílejte mi to jako reakci na vlastní téma, atˇ mi přijde mail. Jinak to vzdávam jako ztrátu času a objedvim se tu, až budu mít spojku zkontrolovanou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist