globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

24.8.2013 v 06:20 | Nahoru | #1
Já nepotřebuju nějaké hodnoty,vystačím si s přímým porovnáním dvou olejů.Tobě vadí API SM,mě zas fakt že olej s novou normou MA2 vykazuje menší tepelnou vodivost a k tomu i úbytek mazacího tlaku.To je divný,protože pokud je tepelná vodivost menší,měl by takový olej s menší teplotou zůstat "hustší" a tím pádem by měl být tlak větší.
Co se týká normy API SM,pochybuju že výrobce "zmrazí" na některém svém produktu dosahovanou normu a bude tím pádem pokulhávat za konkurencí která dosahuje nejnovější normy.Takže ti nezbude nic jiného než si zvyknout.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

24.8.2013 v 08:03 | Nahoru | #2
Anti> ach jo, pořád dokola. Úbytek mazacího tlaku je skoro zaklínadlo, ale ten úbytek může být v rámci standardního rozsahu! Takže proti MA nižší, ale pořád v pohodě - to je to, co já ani ty nevíš, to je to, o co mi jde celou dobu.

API SM-ano, časem se asi přizpůsobí všichni, do té doby koukám po olejích bez API SM, pak častější výměny při servisním intervalu -1000km i kdyžt teda tvrdí že aditiva namísto ZDDP by měla být ekvivalentní.

motoblb bude mít s 5100 MA asi dobrý kšeft
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist