globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

23.8.2013 v 21:32 | Nahoru | #1
Anti> ale, najednou jsi taky zjistil, že vlastně žádné hodnoty nejsou k dispozici, co?

Ne, to já neřekl, ale já chci vidět tabulku s hodnotou čísel, kde si sám ořežeš extrémní hodnoty a vyjde ti +/- použitelné srovnání - to doteď nemáme a mít nebudeme. Takže rozdíly jsou, ale vůbec netušíme, jestli ve prospěch starého nebo nového Motulu nebo jestli vůbec v něčí prospěch, potože většinou se jedná o hodnoty od-do.

Na API SM mi vadí snížení obsahu "anti-wear aditiv", jak už jsem psal. Pokud to chápu blbě, tak mě klidně opravte.... a kvůli tomu - není možné prodlužovat servisní intervaly, naopak by bylo vhodné je krátit.

Naposledy editováno 23.08.2013 21:34:13

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

24.8.2013 v 16:09 | Nahoru | #2
fockewulf> s API SM a zinkem máš asi pravdu, ale mám pocit že třeba Motul 5100 tohle aditivum neobsahoval ani předtím, stejně jako i jiný oleje. A že na něj postupně přejdou všichni jak psal Anti bych se taky nebál. Norma už je tu od roku 2004, a od tý doby výrobci moto olejů uvedli dost novinek který jí nemaj. Repsol, Castrol, Eni, Shell, Motorex ...

Ale beru to jako dobrý vodítko, dík za rozšíření obzorů

e: ale teda narazil jsem na pár zmínek, že ten obsah aditiv je omezej jen do rozsahu 30, například 10W40 by předepsanej limit mít neměl ...

Naposledy editováno 24.08.2013 16:15:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist