globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

4 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 19:26 | Nahoru | #1
Původně jsem sem vůbec nechtěl psát,jen tiše čtu a divím se,ale...

Ona bude krom té spojky taky chyba v třídě oleje. Pokud má 5100MA2 třídu SL,proč ho kupují ti,co mají motory na třídu SF,či SG? Aby "mu to lépe chutnalo"? Bože bože můj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 20:21 | Nahoru | #2

prackarr píše: Původně jsem sem vůbec nechtěl psát,jen tiše čtu a divím se,ale...

Ona bude krom té spojky taky chyba v třídě oleje. Pokud má 5100MA2 třídu SL,proč ho kupují ti,co mají motory na třídu SF,či SG? Aby "mu to lépe chutnalo"? Bože bože můj...



Proč ho kupují? jen čtu a divím se...že by se asi stará verze přestala dodávat? možná? že by? aha, chápu přečíst si několik příspěvkú abych věděl co komentuji je příliš těžké. Je to vcelku prostý, protože měli pozivní dlouholetou zkušenost s Motulem a tak ho prostě kupují dál, za pultem jim ovšem nikdo neřekne, že dostávají jiný olej.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 21:18 | Nahoru | #3

prackarr píše: Původně jsem sem vůbec nechtěl psát,jen tiše čtu a divím se,ale...

Ona bude krom té spojky taky chyba v třídě oleje. Pokud má 5100MA2 třídu SL,proč ho kupují ti,co mají motory na třídu SF,či SG? Aby "mu to lépe chutnalo"? Bože bože můj...



Tak to ty motory budou za chvilku zraly do srotu, ono casem nic jinyho k dostani nebude ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 21:58 | Nahoru | #4

prackarr píše: Původně jsem sem vůbec nechtěl psát,jen tiše čtu a divím se,ale...

Ona bude krom té spojky taky chyba v třídě oleje. Pokud má 5100MA2 třídu SL,proč ho kupují ti,co mají motory na třídu SF,či SG? Aby "mu to lépe chutnalo"? Bože bože můj...

Já si říkal kde se flákáš?

Naposledy editováno 01.08.2013 22:01:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 23:12 | Nahoru | #5

prackarr píše: Původně jsem sem vůbec nechtěl psát,jen tiše čtu a divím se,ale...

Ona bude krom té spojky taky chyba v třídě oleje. Pokud má 5100MA2 třídu SL,proč ho kupují ti,co mají motory na třídu SF,či SG? Aby "mu to lépe chutnalo"? Bože bože můj...



No, když jsem koukal na na ofiko stránky, tak ten starý 5100 má:
API Normy: API SL/SJ/SH/SG
JASO Normy: JASO MA M033MOT055

a ten nový 5100 (čerpáno z oleje.cz):
Specifikace: API SG/SH/SJ/SL/SM; JASO T 903 MA 2

Tak nevím, specifikaci pro moji vránu to splňuje (SE, SF, SG), tak je to snad vpohodě (mám tam ten MA2 a nepozoruju nějaké problémy), neber to jako napadání, máš přeci jen v oboru nějaké zkušenosti, spíš je to dotaz jestli je to ok, nebo mám uvažovat nad něčím jiným?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist