globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 19:02 | Nahoru | #61
Motul jsme zkoušeli v různých našich motorkách a čtyřkolkách a ten MA2 opravdu klouzal. Používáme Silkolene a velká spokojenost.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 19:17 | Nahoru | #62
Přidám taky zkušenost s tímto olejem. Koupil jsem od Kojaka tu novou 5100 a na CBR mi začla klouzat spojka, předtím naprosto v pořádku. Najeto 10 tisíc. Do té doby jsem jezdil na 5100, ale tu starší recepturu. Tak buď to ti prodejci někde pančují, nebo nevím...

http://www.abmoto.cz...r-10w40-4-litry.html

Naposledy editováno 28.07.2013 20:05:31

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 20:48 | Nahoru | #63
Zajímavé, mám 5100 MA2 z motogaráže.cz už asi 4000km a spojka v pohodě, neklouže nic. btw-netestuje se náhodou prokluz spojky na nejvyšším převodovém stupni a rychlém přidání plynu...namísto při přeřazení z 1 na 2?

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 21:14 | Nahoru | #64
Kurňa chlapi,vy mi dáváte tenhle týden jsem chtěl taky objednávat do B12 rok 2001 ten nový MOTUL 10W40 Tak teď nevím,mám nebo nemám???

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 22:40 | Nahoru | #65
Fazer-FZS> 10W40

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 22:44 | Nahoru | #66
sejček37> ja bych se toho noveho nebal pokud mas pruziny na spojce v dobre kondici. Pripadne i lamely. Pokud ne ,tak bych bral starej, jelikoz si dobre pamatuji ty temata Motul vs Castrol, kde GPS od Castrola dostavalo na hubu prave diky prokluzujici spojce u starsich stroju a ten (nyni starsi) Motul vsichni chvalili.

P.s. Pripadne bych sel do Motorexu, na nej jsem slysel zatim jen chvalu.

Naposledy editováno 28.07.2013 23:12:59

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

29.7.2013 v 00:18 | Nahoru | #67
Mam dobrý zkušenosti s Elfem moto road. Jinak kdo chce změnu značky, na trhu je toho dost. Teď přemejšlim o Mobilu nebo Denicolu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

29.7.2013 v 16:22 | Nahoru | #68
z-x-r> K těm ventilům, loni jsem s tim taky jezdil v horku (dovolená mimo jiné taky v Itálii), ale takovej kravál nedělaly. Ale jak se z odstátí zas prohřeje/promázne, ztichne to.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

29.7.2013 v 18:15 | Nahoru | #69
Kromě krátkého výpadku kdy jsem nalil Motul leju tento




a max.spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 06:09 | Nahoru | #70

Blader píše: z-x-r> K těm ventilům, loni jsem s tim taky jezdil v horku (dovolená mimo jiné taky v Itálii), ale takovej kravál nedělaly. Ale jak se z odstátí zas prohřeje/promázne, ztichne to.



mel by ses vyvarovat tvorbe usudku na zaklade jen tvoji zkusenosti a vydavat to za absolutni pravdu...natoc video ma 5100 MA2,pak to vymen za starsi 5100 a dej sem vysledky.

Krom toho ses stale nevyjadril k tomu,co je to klouze spojka pri razeni z 1 na 2....a jestli jsi prokluz zkousel tak,jak se zkouset ma.

Do te doby je to JPP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 06:30 | Nahoru | #71
fockewulf> Prokluz jsem zkoušel tak, jak jsem zjistil, že klouže. A tim, že vydávam za absolutní pravdu jen svuj úsudek, jsi mě opravdu pobavil. Přečti si prosím všechny moje příspěvky v tomhle fóru, než něco takovýho plácneš. Ty ventily nepovažuju za buhví jakej problém, a rozhodně kvůli tobě teď nepudu měnit v Africe olej, když jinak nic zvláštního nepozoruju, jen abys měl důkaz, že si nevymejšlim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 07:55 | Nahoru | #72
Blader> "Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2."

To výše uvedené je teda co? Doteď nevím, co je to tvoje klouzání spojky a jak jsi ho vlastně zkoušel, protože napsat

"Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem."

Zdají se sny a netvrď mi, že nepoznáš klouzání spojky-to se dá poznat i pouhým pohledem na otáčkoměr, takže můžeš být klidně hluchý a poznáš to.

Zavádějící thready jako tento by se měly mazat, protože jejich vypovídací hodnota je nulová.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 09:54 | Nahoru | #73
fockewulf> Rozhodně varuju na základě vlastní zkušenosti ve FireBladu a cizí zkušenosti s jinou motorkou, o který jsem se doslech, před nalitím tohohle Motulu do starší motorky se starší spojkou. Asi bych to měl takhle doplnit, abys mě nemoh chytat za slovíčko. Výše psaný příspěvky bych řek, že tuhle mojí zkušenost potvrzujou. Léta jsem lil starý 5100 bez problému, proto mě tahle zkušenost s novým zarazila a poukázal jsem na to. Nebyl jsem zdaleka sám, komu se to přihodilo s tímhle olejem. K tý Africe. Nevim, jak ty, ale nehypnotizuju při přeřazení otáčkoměr a lehkej prokluz bych si ani nedovolil na základě pohledu na otáčkoměr, kde padaj otáčky pozvolnějc, hodnotit. Jak jsem psal, u Afriky to nemůžu tvrdit!!! Zato u FireBlada když roztočim k červeným na jedničku, kopnu rychle dvojku, pustim spojku a dam plnej, se mi držej otáčky dlouho (v řádu nekolika vteřin) kolem 10tisíc, pak jen dotáhne k červeným a po přeřazení na trojku už neklouže, ale to už obvykle nedávam plnej plyn, protože je tam 160-170km/h, což už je až až i při předjíždění. Na okruhu nejezdim. Nevim, co je na tom tak nepochopitelnýho, nebo špatnýho, krom nepovolený rychlosti. Na šestku mít motor ve vysokých otáčkách na silnici fakt nehodlam zkoušet jen kvůli tvýmu uspokojení, nicméně přijde mi logický, že největší rozdíl mezi silou motoru a odporem kol/silnice, kterej se potkává na spojce, je právě na nižší kvalty. Nevim, jaký jsou testovací postupy fabrik, ale v tomhle tak nějak vidim logiku. Nebránim se vysvětlení chyby mýho úsudku od jiných, ale tvuj agresivní styl se mi moc nelíbí, přiznam se. Forum beru jako možnost vzdělání se a podělení se s jinýma o jejich zkušenosti a podle toho sem přispívam.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 13:02 | Nahoru | #74
Myslim ze fockewulf je asi v prechodu. Jen idiot by bral neco jako pravdu z internetu, a to jeste z fora. Je zrejme, ze vse tady clovek musi brat s rezervou, krom toho Blader se vyjadroval srozumitelne.
Topic je prinosny jelikoz evidentne s tim olejem melo potize vice lidi.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 13:39 | Nahoru | #75
Hele Motul dávám skoro do všeho.
Teď je ale fakt, že v mé a ještě v jedné motorce začala spojka klouzat taky. Obě mají už dost najeto, nicméně po shlédnutí tohoto vlákna se vůbec nebráním tomu, že to je tím olejem.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 14:36 | Nahoru | #76
fockewulf> Zkus si pozorně pročíst toto téma.Mezi přispívajícími je více těch co měli s tímto olejem problém.

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 15:53 | Nahoru | #77
Pozorne jsem tedy tema procet a klouzani uvadi 5 lidi vcetne autora threadu,ktery si je ale jisty jen u jedne ze dvou motorek.

Ja klouzajici spojku zazil a resil nejen na moto,kdyz mi nekdo napise,ze to klouzne na dvojku pri 12 000 otackach,jinak je fce spojky zcela OK a ostatni nenapisou ani to,tak to proste nema zadnou vypovidajici hodnotu.

Omlouvam se rovnez vsem citlivkam,za muj udajny agresivni podton,ktery Blader a Floo odvodili buhvi z ceho.

btw-psal jsem,ze prokluz spojky se zkousi, krom rozebrani a premereni, na nejvyssi rychlostni stupen zrychleni z male rychlosti a ne pri maximalnich otackach na nejvyssi rychlostni stupen...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 16:15 | Nahoru | #78
U mě to právě není nic pravidelnýcho. Je to na 4 a 5tku a jen sem tam. Někdy kole 3500 a jindy opravdu až nahoře. Pak třeba celej den OK.
Těď jsme s klukama najezdili přes víkend cca 900km počechách a rakousích a projevilo se to jen jednou.
Já mám zkušenost tu, že když spojka klouže, protože sama o sobě je špatná (lamely, pružiny...) tak pořád a při stejných podmínkách. Tady tomu tak není.

Naposledy editováno 30.07.2013 16:16:20

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 16:21 | Nahoru | #79
nikdo nepsal, ze se vyjadrujes agresivnim tonem. Napsat ale ze to Blader vydava za absolutni pravdu je minimalne zbytecne podrazdena reakce psana horkou hlavou, ktera mi prisla zbytecna. Chapu, ze se ti nemusi zdat to co lidi vnimaji jako prokluz spojky, ale je evidentni ze se s tim lidi setkali tesne po vymene oleje.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 16:38 | Nahoru | #80

Dřík píše: U mě to právě není nic pravidelnýcho. Je to na 4 a 5tku a jen sem tam. Někdy kole 3500 a jindy opravdu až nahoře. Pak třeba celej den OK.
Těď jsme s klukama najezdili přes víkend cca 900km počechách a rakousích a projevilo se to jen jednou.
Já mám zkušenost tu, že když spojka klouže, protože sama o sobě je špatná (lamely, pružiny...) tak pořád a při stejných podmínkách. Tady tomu tak není.



Já bych počkal jestli se to neusadí, případně zkrátil další výměnu s tím samým olejem.

Kdysi jsem přecházel na igol, a po první výměně jsem se zhrozil jak je to mechanicky hlučný, navíc olej byl hned černej. Při dalších výměnách už to bylo ok.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 18:05 | Nahoru | #81
fockewulf> Psals doslova: "btw-netestuje se náhodou prokluz spojky na nejvyšším převodovém stupni a rychlém přidání plynu."
Po úpravě informace na zrychlení z malý rychlosti na nejvyšší kvalt s jistotou konstatuju, že takhle neklouže. A to, že si jsem jistej jen u jedný motorky ze dvou je jistě do jistý míry daný rozdílama motorek, tedy Afrika je o 5 let mladší, ale má najeto skoro dvakrát tolik (možná má i měněnou spojku) a má poloviční výkon. Zkrátka mam dojem, že novej Motul na spojce klouže víc, než starej. Víc už ti to radši rozebírat nebudu, ať tu zbytečně neotravuju ostatní. Myslim si, že stejná zkušenost u pěti lidí leccos vypovídá. Rozhodně ne, že je novej Motul špatnej olej, ale že může po nalití uspíšit projevy opotřebení starší spojky. Což je pro leckoho jistě zajímavá informace. Tečka.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 20:35 | Nahoru | #82
Dnes som nalial tento olej do Caponorda, pekne po 7500km intervale, vyleival som starší typ bez MA2. Tak zajtra uvidím čo to spraví. Mašina má 46 a pol tisíc, spojka doteraz nekĺzala a dúfam ani nebude. Dám vedieť.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 22:16 | Nahoru | #83
Floo> dík za komentář i všem tady za příspěvky Je při nejmenším jasný,že na té změně oleje asi něco bude.Tak radši zůstanu při zdi a objednal jsem starý typ MOTUL 5100 10W40 Zítra mi dorazí,tak to tam hrknu a budu pozorovat případné změny

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 06:00 | Nahoru | #84
idealni by bylo,kdy ti,co maji pocit,ze jim klouze spojka napsali sve poznatky po druhe vymene oleje-samozrejme jen v pripade,ze budou menit za ten samy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 08:37 | Nahoru | #85

fockewulf píše: Pozorne jsem tedy tema procet a klouzani uvadi 5 lidi vcetne autora threadu,ktery si je ale jisty jen u jedne ze dvou motorek.

Ja klouzajici spojku zazil a resil nejen na moto,kdyz mi nekdo napise,ze to klouzne na dvojku pri 12 000 otackach,jinak je fce spojky zcela OK a ostatni nenapisou ani to,tak to proste nema zadnou vypovidajici hodnotu.

Omlouvam se rovnez vsem citlivkam,za muj udajny agresivni podton,ktery Blader a Floo odvodili buhvi z ceho.

btw-psal jsem,ze prokluz spojky se zkousi, krom rozebrani a premereni, na nejvyssi rychlostni stupen zrychleni z male rychlosti a ne pri maximalnich otackach na nejvyssi rychlostni stupen...



Pises:
Spojka se zkousi na nejvyssi rychlostni stupen zrychleni z male rychlosti
No tak ty opravdu problem s olejem mit nebudes....min cti net a vice testuj realitu

Zpet k tematu pro vsechny...Diky norme MA2 je divne aby vice klouzala spojka.
To si protireci...
Az to udelaji na 300v rad vam vse testuji...do toho casu nic jineho nejezdim.

Naposledy editováno 31.07.2013 08:39:14

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 08:44 | Nahoru | #86
z-x-r> kvůli MA2 to určitě neklouže, spíš se motulu povedlo změnit složení tak, že si teď starej 5100 a novej s MA2 nerozuměj, což bych teda u stejný řady oleje nečekal. Osobně si myslím že to časem přestane až si lamely zvyknou na novej olej, ale to je jen domněnka.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 09:03 | Nahoru | #87
Já dával tento Motul o víkendu, najeto cca 200km a vpoho - ale nevím jestli mám silnou motorku = litra K6

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 11:53 | Nahoru | #88
tak to mě překvapilo já jezdim taky Motul a letos jsem našel MA2 tak jsem si říkal je nový nebude to žádný ležák prostě kvalitnější -nejlevnější jsem našel v motogaráži a taky si říkám jestli nemám něco se spojkou rozdil tam je??aspoň u meho mota tak teď nevím jestli si ta spojka zvykne nebo řešit jinou značku to mě mrzí Motul jezdim už roky

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 12:07 | Nahoru | #89
Tak tam dej zpatky normalni 5100 Ester a uvidis co to udela ne?

Me taky na ZX9R zacla prokluzovat spojka pri doliti jineho oleje (uz nevim jakej) a po vymene to prestalo. Evidentne zalezi na konkretnim modelu motorky, ci stavu spojky, kdyz to nedela vsem, ale olej (konkretni typ co si nesedne na konkretni motku/spojku) to proste klidne udelat muze.

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 12:41 | Nahoru | #90
To to varování je naprostej nesmysl a může ho napsat jen člověk ,který apsolutně nerozumí technice a už vůbec né motocyklovým olejům.
Motorový olej Motul 5100 s normou MA se již vyráby co si pamatuju 15 let.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist