globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startovací relé
20.7.2013 v 10:11
Zdravím,

řeším problém s kamarádovou čtyřkolkou je to taky suzuki a přestala startovat..při stalo se to z ničeho nic a snad prý za jízdy..baterie je nabitá a když se zkusí nastartovat, pouze cvaká startovací relé jako o život..je tedy špatné právě toto relé, nebo je problém někde ve strartéru a právě proto rele spíná a rozpíná?Prosím o urychlenou radu, děkuji!!

Startovací relé

20.7.2013 v 10:27 | Nahoru | #1
Otestuj jinou baterku

Startovací relé

20.7.2013 v 10:33 | Nahoru | #2
Taky mě napadlo, jestli nemá úbytek při startování..ale bohužel teď jinou nemám:o(..bez zátěže jí ten kamarád měřil, ale to je počítám informace k ničemu..

Startovací relé

20.7.2013 v 10:35 | Nahoru | #3
Mám totiž relé ze svojí moto, jediný rozdíl je, že já mám 4piny a relé na čtyřkole jen 3piny, vypadá ale stejně, tak bych to zkusil zapojit?Nebo mám nejdřív zkusit jen natvrdo připojit startovacím kabelem baterii na startér - tím bych vyloučil jak baterii, tak startér..

Startovací relé

20.7.2013 v 12:20 | Nahoru | #4
Jestli relátko opakovaně cvaká, nebo až "bzučí", tak je jasně vadná baterka, nebo vedení od ní, může být i špatné spojení (-) kabelu s kostrou čtyřkolky. "Cvakání" relátka vždy způsobí právě kolísání napájecího napětí v důsledku připojování a odpojování zátěže (starteru), kdy napětí klesá až na hodnotu "odpadnutí" relátka.

Ano, měřit nezatíženou baterku je blbost, to nevypoví nic. Je třeba měřit zátěžákem , nebo, pokud není k dispozici, tak měřit obyčejným voltmetrem na svorkách baterky, ale při zapnutém starteru . Tak se hned ukáže, jak na tom baterka je - klidně může odejít "náhlou smrtí".

Jinak napojení baterky z auta startkabely přímo (černý na plášť motoru, červený na svorku starteru) je samozřejmě možné pro odzkoušení starteru, jen pozor na to, že přitom budou vyřazeny veškeré jisticí prvky, takže pozor, aby byl zařazen neutrál a po sichr i zašpalkovat kola.

Startovací relé

20.7.2013 v 12:32 | Nahoru | #5
Ahoj, jj přesně tak opakovaně cvaká přesně po dobu co držíš startovací tlačítko..viděl jsem to včera jen v rychlosti, takže ještě pořádně prolezu kabely a stiky, jestli to nebude někde tam..tedy za Tebe - relátko vadné nebude? (co statér, nemůže být nějak ´´kousnutý´´?)

Jinak teda asi začnu tím napojením startéru na přímo, abych postupně vyloučil všechno co by to mohlo být..

Ale asi to teda taky vidím na tu baterii, protože jsem si ještě vzpomněl, že ten kamarád říkal, že když to roztáhli, tak po chvíli stejně zdechla..to mi tenkrát dělalo, když jsem měl v hájí regulátor dobíjení a baterku to vytřískalo tak, že ani nedržela oblouk..

No každopádně děkuju moc za cenné rady..!:o)

Startovací relé

20.7.2013 v 12:47 | Nahoru | #6
"Kousnutý starter" není moc pravděpodobný, to by v něm musel být úplný zkrat, aby to dokázalo tak srazit napětí baterky a to by ještě hrozilo spečení kontaktů relátka.

Relátko v tomto případě vadné nebude, kdy očividně spíná, jak má. Jinak s tím napojením stareru napřímo - můžeš to také udělat napojením startkabelu na (+) svorku baterky a svorku starteru, čímž se relátko přemostí a jestli se starter nepohne, nebo třeba jen "cukne" a napětí na baterce přitom spadne i hluboko pod 10V, je baterka vybitá, nebo vadná.

Dobíjení by také mohlo být v háji... Připoj na svorky baterky startkabely baterku z auta (jako normálně při startování auta s mrtvou baterkou), zkus nastartovat a pokud čtyřkolka chytne, tak změř voltmetrem napětí na baterce. Mělo by se pohybovat mezi 13.5V - 14.2V, přípustných je ještě cca 13V. Klesá-li napětí při běžícím motoru pod 12.5V, je to špatně a je třeba proměřit alternátor a bude-li dobrý, tak vyměnit regler, pokud není možnost jej proměřit (to už vyžaduje přesně regulovatelný ("laboratorní") zdroj).
I když pro takovou zkoušku by bylo lepší baterku odpojit a na svorky na přívodních drátech napojit startovacími kabely jen pomocnou baterku (o které s jistotou víš, že jest dobrá). Vadná baterka totiž dokáže měření dost zkreslit, i když dobrá autobaterka (s kapacitou kolem 50Ah) by měla dokázat vadnou motobaterku (s cca pětřinovou kapacitou) "přebít".

Startovací relé

20.7.2013 v 14:19 | Nahoru | #7
Jj, tak starter snad bude ok..

S těmi startkabely to mám tak v plánu - jen obejít relátko..:o)

Ok, jako další test to budu případně zkoušet z Octávky, tam mám 74Ah..mezitím jsem spašil jinou motobaterku, takže to bude možná úplně první věc co udělám, jen přehodím baterku a uvidíme..:o)

Startovací relé

20.7.2013 v 14:45 | Nahoru | #8
Jestli máš jistotu, že ta druhá motobaterka je v pořádku a nabitá, tak prohození baterek je to nejrozumnější a nesnazší, co můžeš udělat.
Když čtyřkolka v pohodě chytne, tak změř to dobíjení (napětí na baterce za běhu motoru) a bude-li to v pořádku, je baterka jasná. Ještě jí mužeš dát na nabíječku, ale pokud neudrží kapacitu ani týden, tak je na vyhození... mně stála GS500 1 3/4 roku, baterka (skoro nová Yuasa) byla zcela "mrtvá", ale po týdenním oživování Optimate III se vzpamatovala, dokázala motorku normálně natočit a i když potom nato motorka zase 2 měsíce stála, chytla potom "na drc". Takže minimálně takovou dobu musí plně nabitá baterka kapacitu udržet.

Startovací relé

20.7.2013 v 16:14 | Nahoru | #9
Ok, prozkouším a uvidím..děkuju moc za rady..!:o)

Startovací relé

26.7.2013 v 06:28 | Nahoru | #10
Tak jen doplňuji téma, aby bylo kompletní a dalším pak případně pomohlo..vyměnil jsem jako první baterii a opravdu byl problém v ní..čtyřkola už zase lítá

Dík za pomoc..!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist