paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Studená chcipne na volnobĕh
14.7.2013 v 12:19
Zdravim vsechny a prosim o radu. Kdyz nastartuju studenou motorku tak tak po 3 vterinach zdechne tk se stane i treba po druhe kdyz , ale drzim otacky tak na 3000 lehce plynuju a tak za 5 minut to necham tak uz drzi volnobeh normalne. Myslel jsem ze to budou svicky , ale ty jsem vymenil. Olej taky vymeneny a zjistil jsem ze chybi destilka v baterii, mohlo by to tim byt? Musim dolejt a zkusit poradne nabit. Cim by to mohlo byt? Nastaveni plynu jsem takynzkousel a nepomohlo to. Diky za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

4.11.2013 v 22:23 | Nahoru | #1
Anti> Četl jsem,že je to tím,že spaluje extrémně chudou směs(proto ta super spotřeba) a proto je tak háklivej na kvalitu směsi.Stačí horší beznín,slabší aku nebo cokoli a už to nečapne...

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

5.11.2013 v 11:46 | Nahoru | #2
 

V2.forever píše: Četl jsem, že je to tím, že spaluje extrémně chudou směs(proto ta super spotřeba) a proto je tak háklivej na kvalitu směsi. Stačí horší beznín, slabší aku nebo cokoli a už to nečapne...


No, měl jsem BMW F650GS novějšího ročníku - už dvousvíčkový úsporný model (a samozřejmě už s tou novější řídící jednotkou), a dlouhodobá spotřeba se pohybovala zhruba mezi 3.5 až 3.6 l/100 km.
Je fakt, že jsem to šetřil, čili žádné ježdění brzda plyn, spíš plynulé kochací jízdy po zatáčkovitých okreskách, a to v rámci rychlostních limitů (okresky 70-80 km/h, průjezdy obcemi 50 km/h).

Pro srovnání - s cruiserem Honda VT750 Shadow (ještě se společným karburátorem) jsem měl celkovou spotřebu cca 3.4 l/100 km. Nyní s novějším čoprem Honda VT750 Shadow Spirit (už se vstřikováním) mám zatím celkovou spotřebu cca 3.10 až 3.15 l/100 km. Přitom se jedná o čtvrttunové stroje (zhruba o půl metráku těžší než malé GS Báwo) a s kardanem, který má větší ztráty než řetěz. Navíc jsou ty Shadowky poháněny čopráckou klasikou - příčně uloženým vidlicovým dvouválcem, tudíž mezi převodovkou a kardanem je ještě jeden (další ztrátový) převod otáčející moment síly o 90 stupňů.

Takže oproti BMW F650GS:
- těžší motocykly
- dvouválce s větším objemem namísto jednoválce s menším objemem (čili větší třecí plochy)
- kardan versus sekundární řetěz (s většími ztrátami při přenosu hnací síly na zadní kolo)

Přesto všechno je u těchto těžších a objemnějších japonců spotřeba ještě nižší než u úsporného BMW F 650GS (a dokonce to platí i pro starší karburátorovou verzi Shadowky), přičemž problémy s palivem ani baterkou atd. u nich nikdy žádné nebyly, a ani ostatní uživatelé nic takového nehlásí - Shadowky startují vždycky na brnknutí i po delší odstávce, a běh i zcela studeného, právě nastartovaného motoru je klidný, bez kolísání otáček a bez toho, že by snad měl motor snahu chcípnout.

Takže s tou údajnou příčinou problémů BWW F650GS to podle mne není tak jednoznačný. Respektive odůvodnění těch problémů se startováním malého GS Báwa jeho nízkou spotřebou paliva mi moc nesedí. Protože stroje jiných značek s ještě menší spotřebou těmito problémy vůbec netrpí. Ledaže by měli u BMW se startováním ROTAXů nějaké dlouhodobě neřešené nebo neřešitelné potíže, které mají Japonci u svých ještě úspornějších motorů už dávno vychytané.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107


TOPlist