paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Plánuji koupit k mému peklostroji ještě něco na cestování, bo provozní náklady na údržbu Amanna jsou brutálně obrovské a cestovní motorka to vážně není a rád bych se na motorce taky někam podíval.

V plánu je cestování po ČR, z větší části silnice, zbytek polňačky a lehčí off. 1-2x za rok výjezd do méně civilizovaných oblastí světa s kufry + eventuálně baťoh.
Chci něco, co bude držák, bude mít slušné servisní intervaly a (pokud nekoupím šrot) bude vyžadovat pouze základní servis a ne investice X tisíc každých 100 km.
Dále to musí alespoň trochu jet i ve dvou a proto nechci jednobuch.
Tzn chci lehce adventure motorku.

Favoritem bylo KTM LC8 950 ale po přečetní spousty názorů jsem získal dojem, že jediné plus téhle motorky jsou její offroad vlastnosti, jinak žere, je poruchovější a na přesuny po dálnici nepohodlná, ochrana jezdce slabá.
Další nevýhodou je vysoká pořizovací cena.

I když po něm extra netoužím, vylezlo mi jako nejlepší volba Bmw GS.
Teď se vás táži, je o tolik lepší 1150GS oproti 1100 a cenový rozdíl cca 40.000 Kč je tedy opodstatněný nebo je 1100 slušná motorka a ty ušetřené prachy je lepší vrazit do servisu event. úprav?
Vzhled neřeším.
Z 1100 mám strach, že je to už přeci jen starý šrot a nerad bych řešil neustálé závady. Na druhou stranu, je celkem nízká cena velké +.
Japonské konfekci bych se velmi rád vyhnul, resp. o tom ani neuvažuji.

Díky za názory

Naposledy editováno 16.09.2013 11:38:08

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 12:39 | Nahoru | #1
Chci něco, co zvládne terén ale stejně to větší porci km dá po zpevněných cestách a polňačkách. Proto nechci vyloženě cesťáka ale prostupnost KTM je zase na druhou stranu už zbytečná. K tomu se váže nižší pohodlí při nudných přesunech a horší chování na silnici. Navíc lidi, se kterými bych asi nějaký ten výlet podnikal, budou mít stroje typu GS nebo Varadero a na pořádný off se mi stejně vybodnou....
Navíc cena je místy takřka dvojnásobná oproti 1100gs, a to už je taky argument.
Každopádně pořád po něm šilhám. Bohužel poslední dvě motorky jsou kupoval srdcem a stálo mě to už nemálo peněz

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 15:34 | Nahoru | #2

Jindrej píše: Dom999> Jak jsem již říkal, rozhodovat se srdcem, jdu do KTM. Líbí se mi ze všech nevíc, má největší koule, což na motorce miluju, bude asi hodně zábavná, je tu však hodně ale, který mi nevadí u motorky na vyblbnutí ale u cesťáku si nejsem jistej, jestli to taky kousnu.
Navíc cena je místy takřka dvojnásobná oproti 1100gs, a to už je taky argument.

Svez se na KTM a potom na BMW 11xx.Myslím že si vybereš hodně rychle... Vlastnil jsem jak KTM,tak BMW (celkem 2 kusy) a po těch zkušenostech mi BMW do baráku nesmí ani páchnout.KTM jsem svojí vinou rozbil a pokud budou hvězdy nakloněny,koupím si ji brzo znovu,bez ohledu na to,že je dražší.Za ty prachy stojí...

PS:taková zajímavost.PO BMW mi zůstalo několik krabic odepsaných dílů.Po KTM jen fotky

Naposledy editováno 11.07.2013 15:38:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

12.7.2013 v 09:04 | Nahoru | #3

Navíc cena je místy takřka dvojnásobná oproti 1100gs, a to už je taky argument.

Doporučuji se svézt na LC8 a nespoléhat se na to, co se dá přečíst na netu.. Záleží kde to čteš.. Kolikrát ani testy motorek nejsou moc objektivní.. Ano, LC8 není goldwing.. Ale že by byla nepohodlná? Tak to jsem opravdu slyšel prvně.. to jsi četl? Jediný, s čím bych tak souhlasil, je ta spotřeba.. Ikdyž 7-10 litrů je zase hodně nadnesený.. Když jsme s přítulkou jeli Irsko --> ČR tak jsem se ve dvou a plně naložený (kempovali jsme) dostal na 6.5 litrů.. Mimo dálnice. Jako jo, když ji honíš - a to není problém, tak se dostaneš na třebas 7-8 litrů.. ale nikdy jsem neměl spotřebu 10l/100.. Pokud nepočítám ježdění v terénu.. To jsem se na těch 10 litrů dostal, to je fakt. Člověk si ale koupí LC8 pro zábavu.. A jak se píše na zahraničních fórech : K eep T hrowing M oney :)

Co se poruchovosti týče. Při 15ooo jsem měnil píst na spojce. Teď má o 20ooo víc a nic dalšího jsem neopravoval.., resp. nebylo co.

Do LC8 bych šel klidně znovu.

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

12.7.2013 v 17:16 | Nahoru | #4

Navíc cena je místy takřka dvojnásobná oproti 1100gs, a to už je taky argument.

s LC8 mám teď průměr 6,4 a i když je to hodně v porovnání s tím co jsem měl na GS 1150 tak nelituju výměny. KTM považuju lepší nebo minimálně srovnatelnou ve všech směrech, nad kterýma se zamyslím když pominu dražší servis. Horší chování na silnici? možná na off gumách, ale jinak kdo tvrdí takovej blábol neví o čem mluví. O terénu se nemá smysl bavit, tady se BMW chytá jenom vzdáleně. Pohodlí? zadek mě bolí po stejný porci km jak na BMW i KTM, 800 denně není problém ani na jedný, ochrana jezdce? bez doplňkovýho plexi voser na obojích, vyšší to řeší docela dobře. U BMW ti všechen déšť pujde na kolena a po nádrži do poklopce, u KTM budeš mít nohy i rozkrok v suchu. Pro mě je KTM univerzálnější, do města, na okresku, cestování i na pole.. GS je poctivá, ale nudná cestovní motorka, kterou nic nezkazíš.. s KTM ale nelze srovnávat, je to jiná kategorie. K BMW se jednou asi vrátím, ale tak za 10 let až bude za snesitelný peníze letošní GS a nebudu chtít jezdit tak "vesele")

edit. KTM je neskutečnej smilemaker

Naposledy editováno 12.07.2013 17:18:13
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr Gs bmw BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Trilip 21 4.8.2024 v 19:09 JMan
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS michal-15 70 3.6.2024 v 14:18 jetam
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1