bmw_r1300gs_cartec





Téma: kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?
 
4.7.2013 v 21:22
ahoj,
je tu mezi vámi někdo, kdo používáte zásuvku na motorce na nabíjení něčeho přes noc a jak to máte řešeno, aby vám to z motorky nikdo nevzal?

Jde mi o to, že poprvé budu zkoušet komunikaci, za jízdy se nabíjet nedá (nebo dá, ale nemohla by se v tu chvíli používat), takže ideálně ji nabíjet večer, nebo přes noc. Délku nabíjení neznám, je to interphone asi první generace. Raději budu počítat s tím, že se to bude nabíjet déle. Takže jde o to, aby mi ty komunikace nikdo neukrad přes noc z motorky.... takže kam s tím?


napadají mě tyto možnosti umístění zásuvky:

1. zásuvka volně přístupná na motorce (např. u řidítek), trvale pod proudem
2. zásuvka volně přístupná na motorce (např. u řidítek), pod proudem jen s klíčky
3. zásuvka volně přístupná na motorce (např. u řidítek), s tajným vypínačem
4. zásuvka skrytá, např. v uzamykatelné přihrádce (nemám), nebo v prostoru pod sedlem
5. zásuvka v kufru
6. zásuvka na delším kabelu, např. hozená do bočního kufru
7. zásuvka na ještě delším kabelu, přivedena do stanu
8. jiná možnost, napište jaká
Anketa: kam dát zásuvku, na noční nabíjení komunikace ?
1 volně přístupná, trvale pod proudem
0%
0
2 volně přístupná, pod proudem jen s klíčky
12%
4
3 volně přístupná, s tajným vypínačem
0%
0
4 skrytá zásuvka, přihrádka nebo pod sedlem
70%
23
5 v kufru
12%
4
6 na delším kabelu, např. v bočním kufru
0%
0
7 na ještě delším kabelu, přivedena do stanu
6%
2
8 jiná možnost, napište jaká
0%
0

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 21:26 | Nahoru | #1
Co resis jako si ji namontuj kaj chceš ne aby neprekazela a byla pod proudem i bez klíčů a kupis prodluzovak do stanu stoji myslím stopade a ma PET metru

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 21:27 | Nahoru | #2
Prodlužku do palubní zásuvky a zamknout do kufru, nebo pod sedlo.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 21:28 | Nahoru | #3
ahoj,
když jsem koupil dl-1000 byla už se zásuvkou pod sedlem, je trvale pod proudem. Za 2 roky co mám moto jsem s ní neměl problém.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 21:34 | Nahoru | #4
Na keplu mám jednu na řidítkách, ta funguje až po zapnutí klíče. Druhá je v kufru a ta je na jack, tudíž do ní jde šťáva když je nacvaklá. Mám k ní i udělanou lampičku, ta se hodí, když hledáš ty klíče do zapalování. Jinak, pokud to budeš tahat a kvůli tomu odkapotovávat, zamysli se, jestli nepřidat rovnou dráty na nabíjení baterky.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 22:08 | Nahoru | #5
Mám na GSX1400 12V zásuvku pod sedlem, vyvedenou přes pojistku přímo z baterky. Pod proudem i bez klíčku a používám jí k nabíjení navigace nebo mobilu. Je ale fakt, že GSXo má pod sedlem extra místa

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 22:20 | Nahoru | #6
Zasuvku si namontuj někam, kam "nebude" pršet, pokud v ní nechaš zapojenou nabíječku přes noc. Vlastní nabíjený zařízení pak přes prodlužovačku někam, kde ti zůstane (kufr, kastlík, pod sedlem).

Jinak nejvíc se mi z nabízených variant, zapojení se zapnutým zapalování, to pak nepříjdeš jenom o intekom, ale i o motorku

Já to mám řešené zásuvkou v kastlíku na helmu, který mám místo nádrže.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 22:35 | Nahoru | #7
Logické je mít jednu zásuvku venku, aktivní jen s otočeným klíčkem. A druhou trvale spojenou s aku (samozřejmě přes pojistku), nejlépe s delším kablíkem, strčenou pod sedlem. A pak si můžeš vybrat, jestli nabíjený herberk zamkneš pod sedlo, nebo zásuvku na kablíku vytáhneš až někam do stanu a připojíš spotřebič tam.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 23:01 | Nahoru | #8
Mam od Ctek nabijecky pripojenej konektor na baterku a k tomu CL zasuvku na kabliku strcenou pod sedlem. Kdyby bylo potreba muzu vytahnout kablik na nabijeni navigace nebo kamery.

Taky jsem si ted Ebay koupil powerbank, takze mobil, kameru, intercom ... muzu nabijet i kdyz nekam jdu a mam to v kapse. Pak proste powerbank strcim pod sedlo a dobije se za jizdy

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 23:04 | Nahoru | #9
To si v tom stanu můžeš taky svítit, topit vařit a ráno pak roztlačovat
dávej na to bacha. jednou jsem nechal omylem zapíchlou nabíječku v motorce a po pár dnech jsem musel dobíjet baterku...asi by stálo za úvahu i nějakej voltmetr a měřit...dráteníci poradí

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 23:04 | Nahoru | #10
Doporučil bych instalaci dvou zásuvek. Jednu pro využití za jízdy (na řidítka, pod sedlo, nádrž atp.) a pro noční dobíjení bych zvolil instalaci do kufru, ve které bude umístěná pomocí kontaktů do plotny kufru. Stačí dva pružné plíšky na plotně a na kufru dva šrouby s plochou hlavou

E: Měl jsem takhle vyřešené brzdové na kufru bez nutnosti odpojování kabelů při sundání kufru.

Naposledy editováno 04.07.2013 23:04:55

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

4.7.2013 v 23:56 | Nahoru | #11
Prakticky vše už tu zaznělo. Zapojovat zásuvku s tím, že bude pod napětím jen se zapnutou spínačkou, je nesmysl - nechávat motorku s klíči ve spínačce bez dozoru = koledovat si o zcizení.

Nejlepší jest namontovat zásuvku trvale spojenou s baterkou (přes pojistku) a schovat ji třeba pod sedlo. Pak jen napojíš prodlužovák (nejlepší a nejlevnější jest si jej vyrobit, než kupovat hotový předražený šmejd s vlasovými drátky), snad na každé motorce jde kabel prodlužováku v pohodě protáhnout nějakou štěrbinou kolem přicvaknutého sedla.

karf píše: ...asi by stálo za úvahu i nějakej voltmetr a měřit...dráteníci poradí



Není těžké vyrobit "odpojovač", který při poklesu napětí pod určitou úroveň zásuvku od baterky odpojí. Může být vratný (prostý komparátor a výkonový spínač buď relátko, nebo MOSFET), nebo nevratný (po rozepnutí je třeba jej znovu sepnout stiskem tlačítka apod.).
Nevratný jest lepší už z důvodu, že po odpojení zátěže napětí akumulátoru stoupne.

Jistě se takové odpojovače ("hlídače baterky") i prodávají jako komerční výrobky, vesměs jako mezizásuvkové elementy a to hlavně pro hlídání napájení termoelektrických autolednic, jež mají už nezanedbatelný příkon a baterku dovedou vybít během pár hodin.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

5.7.2013 v 08:08 | Nahoru | #12
Ochrana se dá určitě i koupit, nic složitého na tom není.

Naposledy editováno 05.07.2013 08:09:48

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

5.7.2013 v 09:02 | Nahoru | #13
Kamkoli kam se vejde! Kabel rovnou od baterky a NEZAPOMENOUT na pojistku!

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

5.7.2013 v 11:05 | Nahoru | #14
Já ji mám pod sedlem, je tam akorát tak místo na zásuvku s adaptérem a kousek dál si nacpu mobil A když ji používám za jízdy, tak mám prostě ten káblík protáhnutý z pod sedla ven Ale nezkoušel jsem dlouhodobě nabíjet při vyplém motoru, bojím se že pak nenastartuju

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

5.7.2013 v 11:38 | Nahoru | #15
Mám zásuvku na řidítkách. Nabíjení řeším tak, že když večer přes zásuvku něco připojím, hodím na motku plachtu a není vidět nic. Jen nesmíš nechat např.zaplej mobil - někdo ti zavolá=všichni tuší, co to tam schováváš. Málokdo je tak drzej, že by šel odplachtovat cizí stroj.

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

9.7.2013 v 08:36 | Nahoru | #16
jelikoz mam Golda,zasuvky pro me nebyl problem.Dvojitou zasuvku primo na baterce mam v zadnim kufru a v prednim kaslu mam zasuvku "za klickem"...toz tak..:))

1 reakcí na tento příspěvek kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

9.7.2013 v 22:53 | Nahoru | #17
díky všem za názory a nápady

trochu změním zadání - prý se ta komunikace nabije za 2-3 hodiny, to by se dalo stihnou večer než jde člověk spát. Takže zásuvku asi někde u řidítek, a další výhodu vidím v tom, že člověk nemusí každý den sundávat ty komunikace z přileb

Takže teď už jenom jestli ta zásuvka trvale pod proudem, nebo nějak na vypnutí (jak radí 1100Virago zásuvku na otočení klíčem, tak to na Stromu nejde, tam se hned rozsvítí světla...), nebo někde nějaký vypínač....

---

cort - "dráty na nabíjení baterky", ty jsem zatím nepotřeboval, baterku vždy nabíjím přes zimu doma a přímo v motorce jsem s ní neměl problém (jen jednou, když už měla asi 7 let, to už nevydržela )

JR.. - jo, powerbar je taky dobrá možnost...

S.M-A-RT - zajimavá možnost, mě se na Givi kufru originál kontakty rozpadly a spálily dvě pojistky, nemohl jsem na to přijít čím to je.... (v Černé hoře, pak jsem jel pár dní bez světel a bez blinkrů.... řidičům na Balkáně to nevadilo....)

J.M.K. - máš nějaký tip na nějaký konkrétní odpojovač? klidně nevratný, s tím že bych někde na něj došáhl...

kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

9.7.2013 v 23:00 | Nahoru | #18
Zásuvku přímo na baterku, přes pojistku pod sedlem. Tou můžeš případně odpojit zásuvku od baterky.

(reakce na) kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?

10.7.2013 v 01:10 | Nahoru | #19
Roman2bk> Z komerčních výrobků by stačil třeba tento , i když ten jest "vratný", zatímco mně osobně nevratný připadá lepší, jelikož baterku odpojí při prvním náznaku vybití a dále už ji nezatíží, ani když se po odlehčení "vzpamatuje". Cena kolem 300Kč mi ale přijde docela přemrštěná a zavání to předraženými čínašmejdy á la "Filson", jelikož jest to stejně jen komparátor s hysterezí (vypne při 11.6V, ale znovu zapne až při 12.8V) a výkonovým spínacím prvkem, nejdražší jsou na něm de facto zásuvka a zástrčka.

Úplně jednoduchý nevratný odpojovač se dá vyrobit z relátka, tranzistoru, pár diod, pár odporů, trimru a "startovacího" tlačítka - náklady na součástky pár desítek korun. Výhodu by měl i v tom, že kontakty relátka jsou hned na jeho "začátku", takže odpojovač při rozepnutí odpojí i "sám sebe" a v rozepnutém stavu tedy nemá žádný klidový proudový odběr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist