globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Půjčení dobíjecího relé
26.6.2013 v 12:46
Zdravím,
zjistil jsem,že mi H6 rok 98 nedobíjí,na volnoběh 13,9-14,1V bez světel,se světly ve 2000ot už jen 12,5V v celém spektru otáček,konektory a altík ok (odpory fází mezi sebou 1,2ohm, napětí jen 19V,ale na všech fázích stejné,takže předpokládám že je ok).

Potřeboval bych od nějaký dobrý duše z okolí náchodska půjčit regler,abych si byl jistý,že je to tím.
Anketa: co mám dělat?
Laborovat s elektrikou dál
20%
1
koupit rovnou nový regulátor
20%
1
jezdit autobusem
60%
3

Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 14:38 | Nahoru | #1
Je to tim. U me chovani uplne stejne kdyz mel regler blbej den, kdyz mel dobrej tak dobijel

Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 16:38 | Nahoru | #2
100% Regler Mám tu samou zkušenost. Reg od Elesys ok.

1 reakcí na tento příspěvek Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 18:13 | Nahoru | #3
Jestli dobře chápu, že alternátor dáva mezi kterýmikoli dvěma fázemi i při vyšších otáčkách (cca 5000RPM) jen 19V, tak rozhodně v pořádku není!
Pokud tedy měříš napětí alternátoru na střídavém rozsahu (AC V). Na stejnosměrném (DC V) Ti multimetr naměří kravinu.

E: Při otáčkách kolem 5000RPM musí alternátor (s odpojeným reglerem) dávat 50 - 80V~.

Naposledy editováno 26.06.2013 18:15:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 18:48 | Nahoru | #4
J.M.K.> Videl jsem motorky co davali 20 , podle me to pokud davaji vsechny stejne tak by to mohlo jit. OTazka je jestli to neni malo buzeny, v manualy by ty hodnoty mohly bejt.

1 reakcí na tento příspěvek Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 18:56 | Nahoru | #5
Zmer odpor vsech fazi alternatpru mezi sebou a napis nam je sem. Nejjednodusi zjisteni jesli je KO...

Gugo> alternator na motorce "nema" buzeni, ve smyslu buzeni jako je u auta. Jsou tam jen magnety, zadne jine buzeni...

(reakce na) Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 19:09 | Nahoru | #6
dakarista> Ale to ja vim, spatne jsem se vyjadril proste ten magnet muze bejt mechanicky uplne v cajku ale uz neni tak magnetickej, takze ve vysledku je mensi napeti. Stejne jako by u buzeny kotvy bylo mensi buzeni.

Nebo se to stane po mechanicky zavade, ze ho cast chybi

(reakce na) Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 20:30 | Nahoru | #7
gugo> I to je možné, že jsou odbuzené magnety na rotoru. Stačí mechanický úder, nebo přílišné zahřátí, aby šel magnet do kytek. Teoreticky takové napětí stačí, důležité jest, zda jest magneto schopné dodat proud potřebný pro napájení všech spotřebičů na motorce a ještě dobíjení baterky.

Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 22:56 | Nahoru | #8
Jak už jsem psal,odpory fází mezi sebou jsou 1.2-1.25ohm,altík dává 19V na volnoběh se sytičem těch 19V, ve 3000ot je to pak okolo 35V,přesně to nevím,měřil jsem sám a přeci jen se blbě trefuje do konektoru altíku obouma káblíkama a druhou rukou přidává plyn :)....zítra k tomu někoho přizvu a dopíšu hodnoty v 5000ot.

1 reakcí na tento příspěvek Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 23:32 | Nahoru | #9
Tak to vypada ze mas altik v pohode, kdyby byl KO, tak budou mit rozdilny adpor. Co pises jsou hodnoty OK a vsechny stejny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Půjčení dobíjecího relé

26.6.2013 v 23:45 | Nahoru | #10
dakarista> Jen měření odporu nevypoví o všem. Tak se zjistí jen bezchybnost vinutí, ale budou-li mechanicky poškozeny plechy statoru (osekané hrany nástavců a zkraty mezi plechy), bude indukce v jednotlivých cívkách rozdílná a tím budou i nesymetrická napětí a hlavně proudy, přestože vinutí bude ohmmicky v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Půjčení dobíjecího relé

27.6.2013 v 05:20 | Nahoru | #11
J.M.K.> ano, ale to by musel byt mechanicky poskozeny motor, jinsk se nemaji sanci potkat. Nehledal bych chybu kde neni ...

A podle jeho popisu je KO regulator. Ale chtelo by to zmerit jak prochazi proud...

Naposledy editováno 27.06.2013 05:21:50

(reakce na) Půjčení dobíjecího relé

27.6.2013 v 11:23 | Nahoru | #12
dakarista> Já s s tím právě setkal na kolegovo R6, kde altec neměl symetrické proudy. Po rozebrání byly pólové nástavce osekané, rotor na vnitřní straně podřený a v altecu volně létaly jakési podložky/závlačky, či co, zkrátka takové podkovovité kousky cca 5mm v průměru, z milimetrového drátu se zašpičatělými konci. Vůbec jsme nezjistili, kde tam mají být a z čeho tam napadaly. Z kolegy následně vylezlo, že mu kámoš motorku položil, když dal při rozjezdu moc plynu a padla právě na stranu alternátoru, byť prakticky v nulové rychlosti. Stator jsme nakonec sehnali jiný z bouračky a rotor přelízli na brusce na kulato.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist