paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výděr cestovního endura

Ahoj, zajímá mě Váš názor. Chtěl bych si pořídit cestovní enduro za rozumnou kačku, zatím na vyzkoušení a pak se uvidí jestli to bude správná cesta.

Vybírám z těchto moto:

Honda XL 1000 Varadero - jel jsem na něm, líbí.
Suzuki DL-1000 - jezdil jsem na 650, jelo se mi pěkně ale vzhled je takový .....?
Aprilia Caponord 1000 - jen jsem seděl , a moc se mi líbí, hlavně jich moc není.
BMW GS - je moc pěkná, ale pro účel vyzkoušení poněkud drahé.

Zkušenosti, pocity ? Děkuji
Anketa: Kterou preferujete vy
Aprilia ETV 1000
30%
24
Suzuki DL 1000
30%
24
Honda XL 1000
25%
20
BMW GS 1100
15%
12

1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura

24.7.2013 v 09:57 | Nahoru | #1
w.o.l.f., Anti >> Událám to jednoduše, nebudu znovu vypisovat, co je v mých očích klasický BMW zač - ušetřím si jedno nasrání a jen sem zkopíruju PM, kterou jsem psal na dotaz mýmu kamarádovi tady na m.cz:

"No jinak - to GS je traktor, krumpáč, palice ... všechno na něm je nějak "spešl" - spojka, řazení, kardan, měření oleje, chování teleleveru ... leckomu to vyhovuje, že je to prostě jiný a svý, ale já v tom žádnou výhodu nespatřil - spíš naopak mě na tom všechno sere. Oceňuju na něm 3 věci - ovládání blinkrů (fakt lepší než standard), snímač zařazených rychlostí a pak to, že boxer nádherně brzí z prudkýho kopce. Tim to ale končí. Pokud jedeš z normálního kopce, musíš furt držet plyn. Pak to prostě žere olej - všechny tyhle vzduchem chlazený boxery, bez vyjímky. Jeho měření je snadný u řady R 1100 XX, u R1150 XX je termostat na chladiči oleje a ten dělá obecně brajgl při měření - jednou tak, podruhý jinak, potřetí ti ukáže, že olej není a na počtvrtý je ho plný "okýnko". Na to je ze všech stran jediná odpověď - zvykni si, je to BMW. To samý vibrace. Výkon a krouťák sice tak nějak i stačí a nástup je poměrně dost lineární, ale dlouho jsem nezažil nudnější motor. Sice furt nějak jede, ale je totálně nezáživnej a naprosto neemotivní. Jednokotoučová suchá spojka je sice velice jednoduchá, ale má svoje limity - a na velkejch passech má svý typický problémy. A má je každej na R1100 XX a R1150 XX. Někteří to přiznají, jiní "skalní" nepřiznají. Telelever pěkně tlumí a žehlí nerovnosti, ale nemáš v řídítkách téměř žádnou odezvu od předního kola - prostě nevíš, co se nim děje. Na šotolině a blbejch asfaltech je ABS nutností. ABS je taky kapitola sama pro sebe - sice funguje a funguje dobře, ale leckomu prej funguje jen občas. Po startu a rozjetí si čidla ABS udělají kontrolu (to je normální u všech značek), ale jen u BMW je to dopravázený takovejma divnejma ránama - to je opět normální - "je to BMW, zvykej si a buď rád, že to dělá - až to dělat přestane, je průser". Dál je u Teleleveru zajímavej konstrukčí fakt - i při prudkým brždění se motorka skoro vůbec "nepotopí" - to je rohodně plus, ale díky tomu se celkem hodně zvedá zadek motorky. dá se s tim žít, ale je to hodně divný a nepřirozený. Když je moto bez kufrů, neni problém se stojánkama. Centrál je na dobrým místě a motorka je dobře vyvážená. To ale neplatí pro "bočák" - pokud je "prázdná", je to někdy i bezpečný. Pokud máš naloženo, je naprosto nepoužitelnej - kufry a celkově bagáž mění GSu rapidním způsobem těžiště a motorka prostě padá na zem. Dokonce někdy ne hned, ale třeba po pár minutách. Mě se to sice ještě nestalo, že by spadla, ale asi 5x už jsem jí chytal když letěla. Petrguss si takhle vloni orval kufry a 2x zlomil zrcátko a blinkr. Převodovka má až na absenci zpátečky znaky totožný s Dněprem, hlavně chod a "kultivovanost". Kardan je na Dněpru snad i lepší. A to pozor - moje GS je v perfektním stavu a jedná se o leštěnku - nerasenou a v terénu neježděnou. Tohle všechno jsou "pouze" technický nedostatky (nebo snad záměry?) z výroby. Řídil jsem asi 50 nebo 70 km Petrovo R1100 GS z roku 1994 a to je mnohem horší ludra a označil jsem snad poprvý v životě motorku slovem "pelech". On mi sám řikal ať to radši prodam, že tu motorku prostě nemam rád. Nevim jak bych mohl takovejhle vehikl mít rád - nedal mi k tomu zatim jedinej důvod. Nekultivovanej sráč. Sice kvalitně vyrobenej a odolnej, to musim uznat, ale technicky velice zastaralej a naprosto nudnej. Když jsem dneska osedlal PE tak jsem vrněl blahem - nádherně kultivovanej chod všeho, všechno ke všemu sedí a je to k sobě sladěný, žádný nasírací skutečnosti - prostě bájo, opravdu ...

Jinak jak nevim s tim výběrem motorky - asi chci litra nebo o málo víc, ale nejspíš V 2. Lákal by mě litrovej versys, ale je to řadovej 4 válec a ty mě nikdy moc nenadchly - možná jsou až moc autový a na muj vkus do motorek nepatřičný. PE je sice 4válec, ale vidlicovej - chová se jako vycepovanej hlaďoučkej dvouválec. Prostě charakter V2 s jemností 4V. Ale tenhle motor je pak už velkej, v rámu širokej a těžkej (konkrétně v ST 1300 má 97 kg ... ). Charakter V2 mi do motorky sedí nejlíp. Lákala by mě třeba velká multistrada, ale jsem zas u toho - kup si itala ... "

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura

24.7.2013 v 10:44 | Nahoru | #2
Piwell> já tě doplnim pár poznatkama s GS1200, na kterou jsem přešel z japonskýho "brutálního sametu" FZS 1000.
1. Traktor to je - ale má to i pozitiva - prostě víš, že jedeš. Po pár tkm jsem si na vibrace zvyknul a dneska už je vůbec neřeším. Na zatáčkovitý silnice je ten motor svoji charakteristikou perfektní. Na dálniční přesuny je, stejně jako calá motorka, nevyhovující.
2. Spojka, řazení, kardan - nemám problém, vše mi funguje jak má
3. Telelever - jedním slovem paráda na silnici!!! Pokud je přední tlumič ok, tak neexistuje nic lepšího na asfalt (u endura trochu paradox, mimo asfalt to až taková hitparáda není)
4. Brzdná síla motoru - to byl po přestupu z 4V velikej šok a doteď mám problém, že si prostě z kopce, nebo při dojíždění do vsi nemůžu proklepat pravou ruku, snad si ruka zvykne
5. Spotřeba oleje - to je kapitola sama o sobě. Podle mě - každej motor bere olej!!! Kdo tvrdí že ne, lže si do kapsy a nebo to jentak lechtá. Boxer není výjimkou, spíše naopak, u některých kousků je spotřeba oleje dost vysoká. Co jsem vypozoroval, jde hlavně o způsob jízdy, při vytáčení motoru a rychlé jízdě po dálnici jde spotřeba oleje nahoru. Při plynulé jízdě ve středu otáček je minimální.
6. O nudnosti motoru nelze polemizovat - 12tka je ale lepší, protože se nechá víc točit a nějakej fun factor uděláš. Jinak teda já tvrdím, že kdo potřebuje divokou motorku aby se bavil, tak by měl hledat důvod spíš u sebe. Jak jsem psal výše, na klikatý silnici je ten motor skvělej, jen to chce trochu za to zatáhnout a nechat motorku vyniknout v tom, co ani nečekáš, že umí.
7. ABS mi funguje vždy kdy potřebuju a naprosto perfektně.
8. Kufry - mám origo BMW a slouží skvěle, za jízdy o nich nevím, na stojánku problém nemám.

Naposledy editováno 24.07.2013 10:45:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero Patton 8 30.8.2024 v 14:05 Gahan37
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero Epidem 3 17.8.2024 v 20:31 Rubini
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom DariusXT 6 15.8.2024 v 19:01 Rooks
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS michal-15 70 3.6.2024 v 14:18 jetam
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 Kadlina 4 30.5.2024 v 11:16 milor


TOPlist