bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Zdravím pánové,
Mám pár dotazů ohledně koupi GS500E, pročetl jsem si tady už něco, ale pořád nevím co a jak. Nedávno jsem dodělal papiry na střední motorku a tak jsem se rozhodl, že si užiju ještě tuhle sezonu. Vyhlídl jsem si par GS (k me smule většina hezčích kousků prodaná) a konečně jsem se dopracoval k nějake dostupnější s tím, že cenový strop mam 20 tis (vím, je to málo). Bude to můj první stroj na učení, takže nemá asi cenu kupovat hned něco mastnějšího.
Vyhlídl jsem si tuto a proto se chci zeptat na co si dát při koupi pozor. S majitelem jsem už mluvil s tím, že s cenou se dohodneme, ale mě by zajimala adekvátní cena za tenhle kus, pokud bude technicky v pořádku. Jediný vady, které má je trhnuty zavit na prave zrcatko (kolik stoji oprava?) a praskly plast vzadu + co se ještě najdu při prohlidce. Budu schopny v srpnu do motorky na opravu apod něco nainvestovat.
http://www.motoinzer...725897-gs-500-e.html
Popř. budu rád pokud někdo ví o nějakém GS na prodej, ktere za to stojí.
UPDATE: Tak nakonec v pondělí jedu pro
http://www.motorkari...5-twistr-378992.html
Takže stejný dotaz, na co si dát pozor co a jak vyzkoušet :)
Díky

Naposledy editováno 22.06.2013 14:15:48
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 14:34 | Nahoru | #1
za dvacet nemuzes cekat zazraky, tady toho na stesti neni tolik, aby se mohlo podelat, ale neco se taky najde.

nema byt neco mezi svetlem a budikama? ten ladak je nejak homologovanej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 14:42 | Nahoru | #2
KubaLC8> svetlo je snad z nejaky Jawy, drzak svetla je taky z neceho jineho. Ladak homologaci urcite mit nebude. Plasty budiku jsou taky z neceho jineho. Neni tam prave zrcatko, atd.. Jak psal KubaLC8, za ty prachy se neda cekat zadny zazrak, ale rekl bych, ze by se mozna dalo najit neco lepsiho. Tato se mi od pohledu vubec nelibi

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 14:47 | Nahoru | #3
Omar_Bomba> Co se týče světla tak máš pravdu majitel řikal že je z Jawy (350?), na to jsem se take ptal, oproti puvodnimu GS světlu je ta "patka", která to drží rovně od vidlice, ale u GS je jakoby do "L".
Vyfuk jsem nějak přehledl (díky za připomínku!), na to se zeptám (naštěstí majitel bydlí jen 30 km ode mě).
Chápu, že se dají najít i hezčí kusy, ale jak jsem psal. Obvolal jsem snad 7 inzerátů (hledám kde se dá) a povětšinou jsou už prodany :/

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:14 | Nahoru | #4
záleží, jak je na tom motor a jestli není něco s rámem, protože ta je očividně padlá.

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:18 | Nahoru | #5
Tahle je vyloženě hnusná, hledal bych dál.

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:22 | Nahoru | #6
nebo počkej na podzim, po sezóně bude lepší výběr za lepší peníze a ty budeš mít více našetřeno.
+ počítej minimálně 10 na výbavu pokud nemáš a ta bude taky po sezóně ve výprodejích :D

Naposledy editováno 20.06.2013 15:22:35

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 15:23 | Nahoru | #7
Tak zrovna na tuhle pozor... dost pravděpodobně jest opravena po ne zrovna lehké havárii!

Plasty i nádrž jsou nové lakované, polepy nejsou originální, jak už tu zaznělo, světlo je nabastlené z třindy a je moc nízko, polepy "S" na víkách karteru rovněž nejsou původní a kdoví, co se pod nimi může skrývat. Navíc chybí detailní foto motoru a karterů a možná to má důvod... asi budou podřené a "hrc-prc" přestříknuté sprejem a přelepené nálepkami.
Navíc i držáky světla a předních blinkrů jsou zcela jiné, než jaké na tomto ročníku mají být. I rám a spodky vidlí vypadají jako nově lakované.

Stržený závit práavého zrcátka a měněný výfuk tuplem vypovídá o pádu na pravou stranu - tyto dva díly se přitom vždy zničí jako první a leckdo po havárii nahrazuje origo výfuk "pseudolaďákem". Navíc, pokud ta koncovka nemá homologaci, tak neprojdeš TK , pokud přijedeš na STK, kde šťourají do každé ptákoviny.

Chybějící detail foto přístrojovky rovněž o něčem vypovídá, kryt budíků sice nevypadá popraskaný, ale možná byl už vyměněn. Držák budíků, hlavně v části, kde jsou kontrolky, se ale při takovém pádu téměř vždy ohne a stopy na něm mohou zůstat i po "narovnání".

Klidně se na tu motorku dojeď podívat, ale vem si s sebou někoho, kdo ji dobře zná, v každém případě nastartovat, pořádně poslechnout motor a projet. Pozor hlavně na to, aby nebyl po havárii hnutý rám, což bys při jízdě poznal. Nelekni se ale toho, že GS500 má někdy tendenci se v ostřejší zatáčce "rozvlnit", přední vidle jsou totiž dost měkké a i zadní centrál i při "nejtvrdším" nastavení není žádná sláva.

Hlavně zkontroluj hladinu oleje (motorka musí být rovně, tedy držená rovně, nebo na hlavním stojanu) a dobře poslechni motor. Na jekékoli klepání pozor - motor je dost kritický na hladinu oleje a při poklesu se snadno přidřou vačky. Na kontrolku mazání by seděl spíš název "kontrolka zhasnutí motoru", nebo "kontrolka zadření". Když se totiž rozsvítí za jízdy, je už téměř vždy pozdě! Lepší je proto kontrolovat hladinu oleje před každou vyjížďkou a raději i na zastávkách (nechat motor stát cca 10 minut, aby olej stekl) - motor jest totiž dost zrádný i tím, že (pokud jest v dobrém stavu), tak za klidné jízdy olej prakticky vůbec nespotřebovává, ale jak za něj začneš "tahat" a motorku poženeš jako na okruhu, tak motor najednou žere olej jako nezavřený. Pokud zapomeneš, neuhlídáš hladinu, velmi snadno zadřeš přinejmenším vačky.

Jinak na této motorce moc zrádných věcí není... je jednoduchá, vzduchem chlazený motor bez zbytečných komplikací, jen elektrika s pouze jednou pojistkou je trochu oříšek ohledně hledání závad. Každopádně jest ale GS500 dobrá volba do začátku... na naučení je dobrá, je to taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na vyblbnutí. I když do jízdních vlastností čistě sportovní motorky má pochopitelně daleko. Hlavně pozor na to vlnění v ostřejších zatáčkách a zejména se ráda rozvlní při přejíždění přes čáru v levých zatáčkách (při předjíždění).

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:24 | Nahoru | #8
za tu cenu bych čekal hezčí a trochu originálnější kus..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:35 | Nahoru | #9
J.M.K.> Díky za vyčerpávající proslov, no evidentně co jsem pochopil tak se jedna spíš o drahej pruser.
Před chvíli jsem narazil na
http://motorky.bazos...48/suzuki-500-gs.php
Která teda vypadá o poznání líp a už jsem volal i majiteli + cena je taky příznivější. Jen mi nedokážu z fotek poznat co je za věc před sedadlem na nádrži, jestli to jsou zbytky po držáku na řídítka z autoškoly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:38 | Nahoru | #10

StrejdaMortymer píše: J.M.K.> Díky za vyčerpávající proslov, no evidentně co jsem pochopil tak se jedna spíš o drahej pruser.
Před chvíli jsem narazil na
http://motorky.bazos...48/suzuki-500-gs.php
Která teda vypadá o poznání líp a už jsem volal i majiteli + cena je taky příznivější. Jen mi nedokážu z fotek poznat co je za věc před sedadlem na nádrži, jestli to jsou zbytky po držáku na řídítka z autoškoly.



To je tankpad. Nálepka aby sis zipem nedřel lak

E: Jinak je hezká dle fotek OT: jak se homologuje nosič kufru? (kde tam je co vyražené?)

Naposledy editováno 20.06.2013 15:40:04

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:41 | Nahoru | #11
ta vypada delko lepe

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:43 | Nahoru | #12
Já bych dodal jednu celkem dobrou fintu - podívej se na dorazy řidítek na krku-při pádu totiž dostanou řidítka dobrej štos a fláknou sebou do jedný z krajních poloh.V takovém případě najdeš na dorazech stopu - jsou rozmačkaný,nebo už jsem viděl i kus,kde byl "palec" na rámu nahraženej imbusem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:54 | Nahoru | #13
kubacech> no kufr asi majiteli te lepsi necham, nemam pro nej vyuziti takze tohle snad resit nebudu

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:54 | Nahoru | #14
xsnakex> díky za radu, určitě to udělam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 15:57 | Nahoru | #15

StrejdaMortymer píše: kubacech> no kufr asi majiteli te lepsi necham, nemam pro nej vyuziti takze tohle snad resit nebudu


Já si to říkal taky, ale je to dobrá věc :D Já mám kufr, ale nosič je doma dělaný. Drží dobře, ale nemá homo a v září chci jet přes Rakousko na dovolenou tak nvm, jak moc to řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 16:20 | Nahoru | #16
kubacech> To se nehomologuje Nebo aspoň myslím.. Je to stejný, jako když dám na RS držák kufru udělaný třeba od firmy MotoForza. To se neřeší. Je to jako když vyměníš řidítka, dáš vyhřívaný gripy a podobně. Nikdy jsem o homologaci neslyšel

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 16:44 | Nahoru | #17
Tak to zatím vypadá, že využiju dovolenou s prohlídkou ty motorky, ale vrtá mi hlavou jak funguje kupní smlouva (je to poprvy co něco kupuju). Potřebuju na motorce odjet po vlastní ose cca zpět k sobě. Jak funguje kupní smlouva, můžu to udělat aniž bych si musel nějak schánět převozky?

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 17:14 | Nahoru | #18
StrejdaMortymer> já tu udělal tenkrát tak že jsem mu normálně nechal velkej i malej techničák vzal jsem si jenom kopii zelený karty a kupní smlouvu a jel jsem ..... poté co to na mě přepsal tak mi poslal doklady poštou .....

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 17:19 | Nahoru | #19
No majitel bydlí o 200 Km dál tak přemýšlím jestli nemam pro jistotu narychlo udělat pojistku na VINko (konec konců jsem začínající motorkář a vzdálenost je poněkud větší).
Každopádně díky za odpověď myslím, že je to bude take o tom jak si vyjdem vstříc s majitelem, ale to snad problém nebude :)

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 17:20 | Nahoru | #20
Vykasli se na ni. Pockej si. Nebo kup jinou. Kawu ER-5? Nebo 2-válec? Vylozene nahace?
Pamatuj ze se ji budes chtit casem zbavit, tak at ji prodas.
Ja bych sel do kawy

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 17:26 | Nahoru | #21
tut88> Libi se mi ten vzhled GS, to je jeden z duvodu. Nad ER-5 jsem přemyšlel, ale mam papiry jen do 35 kW a ER-5 ma 37 kW nechci zbytečně nějak dráždit policii ani jezdit s nějakým "to se ukecá".
Ta druhá co tu je v diskuzi vypadá podle mě o hodně líp a stejně se rozhodnu až na místě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 17:39 | Nahoru | #22
StrejdaMortymer> ...za malý techničák mu dej stovku navíc, může ho nahlásit jako ztracený
...na některých úřadech s tím vědu nedělají, prostě ho vrátíš ty při přihlašování
...pokud budeš nakupovat někde, kde se dá pojistka zařídit, tak si tam uděláš svou, nechá se do pár dnů zrušit, já při prodeji motorek dám novému majiteli zelenou kartu a zruším pojistku druhý den, holt troha důvěry...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 18:24 | Nahoru | #23
Slack> to ani já ne, ale dnes se řeší homologace na každý prd, tak člověk nikdy neví.

Údajně tu někdo psal i že je třeba homologace na tankbagu a brašnách A já myslel, že to je jako s upevněním spz že stačí, aby za běžného provozu nic neupadlo.

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 20:11 | Nahoru | #24
kubacech> Mně kdysi kámoš tvrdil, že by mě mohla pojišťovna "jebat" i kvůli vlajkám na chopperu - uchyceným za nosič "ždrcpáskami".

Ale je to blbost... to by mě nemohli nechat projít na TK s veteránem, u kterého jsou přídavná světla (4 "dělovky" a 2 mlhovky) upevněna na doma vyráběném držáku (a jak se uplatnila při cestách do školy a zpět - obojí za tmy). Přitom světla samotná jsoou homologovaná (polská značka "Wesem").

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 21:08 | Nahoru | #25
_xy_> nj, ale pokud by ho policajti zastavili po odhlašení se "ztraceným" malým TP, tak může mít pěkný průser a řeší se to jako krádež. Bylo mi řečeno na DI.

Inač ta druhá motorka vypadá o dost líp, ale ten výfuk je dělaný nějakým kutilem, takže to zas bude bez homologace na poslední fotce jsou origo blinkry a na všech ostatních jsou jiné. Za ty prachy nevypadá zle, ale chce to pořádně prohlednout.

Pokud chceš na tom hned odjet, tak by jsem to udělal tak, že by jsem si vzal malý techničák, duplikát zelené karty a kupní smlouvu. Jak by si dojel, tak by si mu malý TP poslal zpět a hned to pojistil(není špatné vyfotit aj velký TP, ohledně všech údajů pro pojišťovnu a ještě zkotroluj údaje v TP, jestli souhlasí s motorkou-hlavně čísla). On to odhlásí a pošle ti velký TP s odhláškou na tebe, se kterým půjdeš na příslušný DI v tvém okolí a přihlásíš to. A ještě než to přihlasíš, tak musíš na evidenčku.

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 21:10 | Nahoru | #26
Na tu první rovnou zapomeň.

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 22:06 | Nahoru | #27
Za 26litrů bych ti možná střelil tu mojí

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 22:10 | Nahoru | #28
Omar_Bomba> Duplikatem zeleny karty muže byt prostá neověřená kopie?
Taky mě napadlo pokud by majitel nechtěl "půjčit" na cestu maly TP udělat jeho kopii, ale s tou by mě naši četníci při náhodě asi taky poslali do háje.
Každopadně na ten vyfuk se take podivam. Take jsem koukal na fotky a na pravy straně rámu chybí štítek s VINkem, což by mě zajimalo kde jinde by mohl byt schovany.

(reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 22:10 | Nahoru | #29
TC-Def> Promin ale mam opravdu strop 20 tis max., každopádně co jsem koukal na tvůj profil tak s GSem máš hodně zkušeností, takže jestli to nebude vadit a povede se mi nakupka možná se tě na něco zeptám co se týče udržby jestli to nebude vadit

Naposledy editováno 20.06.2013 22:19:17

update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

20.6.2013 v 22:33 | Nahoru | #30
tak hlavně si dej pozor, abys nekoupil kawasaki s jednim kolem od yamahy. TO se stalo mě. tak asi tak
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist