bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: |Výměna oleje v tlumičich
No poprvý to měnim vyšroubuju víko na řiditkach vylitne namě pero......řikam ...ok naleju tam motorovýho oleje co se vejde, tože tlumiče začly trochu protejkat, ale seru nato, dokonce leta to vydrži servis ma zasebou potřebuju jezdit--------- no..pak to začlo týct kde mohlo podemnou 7mi metrova olejova skvrna a zatlačit to z5 a zavřit bez šance .................nakonec jsem to tam spomoci stojanku narval, že sem si to přizvedl.....zmnačkl tlumiče a přebytečnej olej vytek.....a tlumiče se odvdušnily ...ale trochu to tam křupe...mam se bat ? A kolik tam ma spravně přijit oleje, předpokladam, že to teď bude vrchovate v uplnem stlačení tlumičů ;)

Naposledy editováno 17.06.2013 01:37:22

|Výměna oleje v tlumičich

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2013 v 09:10 | Nahoru | #1
Poprve v zivote jsem si koupil moto co jezdilo u nas, a tento prispevek mi jen potvrzuje ze to bylo naposled, uz pul roku se v tom hrabu a davam dohromady co nejakej moula predemnou posral.....

K tematu vymeny oleje:

1. Stahni si zde v motokatalogu manual, je to tam pekne popsane vcetne objemu oleje
2. Jestli ti to tece, gufera stoji 300,- a je to docela rozumna investice, nez vytekajici olej na brzdy
3. Da se velmi silne predpokladat ze neumis pipnout anglicky a manual ti bude na houby, tak ti to veskratce objasnim

Vytahnout vidle
Jeste veslozenym stavu povolit imbus ktery je uplne vespod v dire nad osou kola
Povolit vrsek, odsroubovat uplne vycko a vytahnout vsechno co tam je
Odstranit prachovku a jistici krouzek nad guferem
Vylejt olej
Odsroubovat spodni imbus a vytahnout vnitrni pistnici
Ted to vezmes do teplejch a budes vidlu rostahovat, 2-3 pohyby by si to mel od sebe roztrhnout
Tak ted mas tri casti spodek, trubku a vnitrni pist
Cely to vykoupes v technicaku a vycistis

A jdeme skladat
Do spodku vlozis trubku ( na ni jsou dve kluzna pouzdra) vrchni pouzdro je dobry zmacknout a zaaretovat v teto pozici treba paskou ( nalepit pasku jen na horni polovinu), opatrne jej zasunes dolu a rovnomerne treba dvema sroubovaka zatlacis do diry, sundas pasku a dolacis
Mezi pouzdrem a guferem by mela byt podlozka nezapomen na ni
Vezmes nove gufero nasunes dle obrazku na krabicce
Ted by si tam mel gufero rovnomerne zatlacit, k tomuto ucelu vyborne poslouzi pul metrova novodurova trubka o prumeru aby dosedala na vnejsi kruh gufera a gumova palice
Az to tam mas das segrofku a prachovku
Vlozis pistnici a zespod nasroubujes imbus
Plnime olejem a mas dve moznosti
1. Udava se vyska oleje - lijes olej zaroven si zapumpujes tlumicem a vnitrni pistnici aby si jej odvzdusnil a pri stlacenym tlumici meris vysku oleje od hrany trubky
2. Jelikoz jsme tlumic cistili byl suchy a muzeme nalit olej presne podle udavaneho mnozstvi (zase ten manual)
Nahoru nahazis pruzinu, podluzky a vymezovaci trubku tak jak si to vytahl ( nebo si nalistuj obrazek v manualu)
Nasroubujes vicko
Das do brejli a znovu pretahnes spodni imbusy
A je to

Kdyby jsi potom potreboval nastavit podvozek na svoji vahu staci rict

PS omluva za chyby pisu z telefonu :)

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2013 v 12:27 | Nahoru | #2
KapitanMasakr> Manuál teď nemám po ruce, jen motodata, pro tvou motorku tam není uvedené množství, ale tzv. výška hladiny a ta je 114mm. Takže vidle rozebereš, vyčistíš, dáš nové gufera, naliješ nový olej, pak párkrát zapumpuješpístnicí ať se olej dostane do celého tlumiče pěkně. A pak si změříš od horní hrany tlumiče trubky tlumiče víšku 114mm, Vzal bych si větší injekční stříkačku, dal na ní hadičku dlouho 114mm a pokud tam bude oleje víc, tak to odsaješ abys to měl hladinu na výšce jak má být. Když bude oleje míň, tak doliješ.
Jako ono to zní možná jednoduše, ale fároš ikdyž má ještě konveční vidle, už sou plně nastavevitelné, a rozebrat je a složit zpět aby vše fungovalo pro člověka co to nikdy nedělal asi sranda nebude. Musíš přesně vědět jak co nastavit při montáži a dodržet určité technické postupy, jinak vyhodíš prachy za gufera a olej zbytečně a bude ti stejně na hovno protože to nebude fungovat.
Jako nic proti, ale když se dívám na tvůj profil a tvoje příspěvky tady ve foru, tak o tom asi ani nemáš páru jak vůbec tlumič funguje! Být tebou obětuju 1000-1500Kč a dám to do servisu nebo uděláš víc škody než užitku.

|Výměna oleje v tlumičich

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2013 v 13:08 | Nahoru | #3
ty vole servo olej má tam přijít 10w tlumočovej

tady stáni manuál http://www.motorkari.cz/upload/files/manualy/2933_cbr900rr96-98manualsc33.pdf

na straně 264 je množství a případně výška oleje

PS: jsou tam pěkný obrázky snad to tvoje tykve pochopí

Naposledy editováno 17.06.2013 13:09:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist