Kontrola napínáku není moc obtížná a výměna řetězu se obvykle spojuje s celkovou generálkou motoru, takže potom moc nevadí, že u těcho motorů jest řetěz umístěn tak nešťastně, že kvůli jeho výměně jest třeba řetěz roznýtovat, nebo rozpůlit motor.
Více by pomohla nahrávka zvuku motoru, z té by se dalo poznat více. A také by nebylo od věci odposlouchat (stetoskopem, nebo dřevěnou tyčkou opřenou o danou část motoru a o ucho), z které konkrétní části motoru cvakání vychází. Pak bude možné se "čeho chytit" a dát konkrétnější radu.
Objevil jsem ale jinačí závadu. Při otáčení klikou jeden válec syčí při kompresi, vypadá to že od ventilů nebo svíčky. Přitom nemam pocit, že by motor šel zle, nežere, táhne dobře, nevynechává... Krom cvakání funguje dle mně naprosto v pořádku.
Včil jsem si vzpomněl, jak tu před léty někdo řešil skoro stejné cvakání snad na GSX-R1000, nebo podobném čtyřválci a nakonec to byla jen netěsnící přípojka jednoho ze svodů . Netlumené spaliny, unikající štěrbinou, taktéž mohou takto "cvakat".
tak čertví, zda to nakonec nebude i Tvůj případ, ale každopádně oddeklováním hlavy a kontrolou ventilů nic nezkazíš.
Ještě, pokud jde o tu vůli vaček, tak i bez "hodinek" můžeš s vačkou "zarumplovat" a nesmíš cítit žádný znatelný pohyb po příčné "ne osové) vůli, natož slyšet cvakání. Každopádně ale ještě odposlouchej to syčení při kompresi, odkud to přesně profukuje.
1 reakcí na tento příspěvek Cvakání od válců
A pokud Ti někdo tvrdil, že "tyhle motory to občas dělají", tak tomu bych právě moc nevěřil. I kdyby to byl opravdu jen za studena váznoucí šponovák, tak během té chvíle stejně hrozí přeskočení řetězu a následné "potkání". Zvuk "šicího stroje" je normální třeba u motorů řady Virago a DragStar", ale u CB500, která má dvě vačky přímo nad ventily, bez vahadel, by rozvody tkto cvakat rozhodně neměly, pokud jsou vůle v předepsaných mezích.
Ale možná se tu najde někdo, kdo tento motor zná do posledního šroubu a uvede nás do obrazu.
1 reakcí na tento příspěvek Cvakání od válců
Proto také motor v horším stavu při pomalejším protáčení starterem chytá hůře a někdy už jde natočit jen roztažením (a znatelně vyššími otáčkami, než jaké mu udělí starter) a pak je nutno držet vyšší otáčky, jelikož při jejich poklesu na jinak normální volnoběžnou úroveň už komprese moc utíká a motor zhasne. Ale takový motor už by byla extrémní případ, zralý na repasi a žral by olej jako nezavřený.
Taky jsem kontroloval napínák a zdá se v pořádku. Jen mam pocit, že trochu drhne, zkusim se na něj ještě mrknout, řetízek je každopádně napnutý.
Spíš se mně na tom pouzdru moc nezdá to místo, kde je v něm nějaký nýt, či co, vypadá to, jako že se od něj šíři prasklina.
E: K tomu zvuku... vypadá to jako na cvakání ventilu s velkou vůlí.
Naposledy editováno 18.06.2013 18:44:51
Tak vypadá to, že jsem to vyřešil. Procházel jsem ještě zahraniční fóra, a moje pozornost se znova zaměřila na napínák. I když se to nezdá, tak občas drhne. Každopádně jsem s nim růžně hýbal, mazal. Pak všechno složil a je ticho. Nevim na jak dlouho, občas stejně cvakne, běžel tak 20s. Tak uvidim. Je to (asi jediná) konstrukční chyba tohoto stroje - řeší to více lidí. A prý se to vrací.
Trochu mě mrzí, že se neozval někdo, kdo tohle řešil. Určitě tu na m.cz aspoň jeden je :)
Některé motory jsou sice "potkánívzdorné", ale zrovna u tohoto bych to neřekl.
Pozor také při skládání motoru na správné usazení všech těsnění - aby nedošlo k přiškrcení, nebo ucpání mazacích kanálů. A také, pokud demontáž některého dílu vyžaduje stahovák, tak nepoužívat nějaký univerzální, ale buď si sehnat přímo oroginální, nebo si podle vzoru originálu vyrobit přibliženě stejný, ale hlavně funkčně stejný.
Většinou se to týká nutnosti stažení rotoru ("bubnu") alternátoru kvůli výměně, nebo opravě startovací volnoběžky.
Na závěr perlička, co jsou někteří schopni spáchat... Před časem jsem na motoinzerci zahlédl inzerát na prodej nějakého (asi 250ccm) endura a v popisu stálo: "Motorka nejede, nevím proč, píst se nehýbe."
A o kus dál v textu: "Profesionální úpravy, vyndané olejové čerpadlo, míchám olej přímo do benzinu " A to to prosím byl čtyřdobý jednoválec SOHC!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |