paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Při jízdě najednou přestane táhnout a chcipne
10.6.2013 v 18:11
Zdravím! mám docela zásadní problém. Ráno vytáhnu motorku, nechám zahřát na volnoběh. Pak vyjedu, chvilku jedu ale asi po 3 kilometrech to přestane táhnout, když chci přidat plny tak se dusí a uplně chcipne. Někdy to udělá až po 10ti kilometrech.. občas to ale střelí do výfuku a chvilku jedu dál. Nevím si s tim rady.. víčko u nádrže vzduch propouští, takže podtlak nebude, všechny hadičky přivodu benzínu jsou vyčištěné, kohout taktéž. Svíčku mám novou, fajku taky. Poradte prosim, co stím..

1 reakcí na tento příspěvek Při jízdě najednou přestane táhnout a chcipne

10.6.2013 v 22:37 | Nahoru | #1
J.M.K děkuju moc za rady, zítra zkusím vyčistit ten karburátor, ventil, zkontroluju ten plovák! je pravda, že závada se projeví znatelně později s plnou nádrží. Ale jde o to, že když se projeví, motorka zhasne uplně, třeba ještě párkrát cukne, ale stejně to vždy zhasne, když chci přidat plyn tak se dusí. Stačí pak chvíli počkat a zase jedu. Myslíš, že je to tím, že tam doteče zase benzín? asi ano.

(reakce na) Při jízdě najednou přestane táhnout a chcipne

10.6.2013 v 23:02 | Nahoru | #2
Vytec> Tak to je přesně ono. Jízdou vycucneš plovákovku, motor začne cukat, až zhasne. Kdybys v tu chvíli pustil motor na volnoběh, tak začne nekontrolovatelně zvyšovat otáčky, až blafne a zhasne. To je typický příznak chudé směsi u dvoutaktu, způsobený buď docházením benzinu (Tvůj případ), nebo sáním falešného vzduchu buď přes netěsnící přírubu pod karbcem, nebo přes vadné gufero na klice.
U Tebe by ale motor hned vyletět do otáček a zhasnout nemusel, pokud se při "volnoběžné spotřebě" karbec jakžtakž stačí doplňovat.

Jestli máš pořádně vyčištěný kohout (aby v něm nebylo zapomenuté skryté sítko, jak zmínil MEK0TA), pak sundej plovákovku opatrně profoukni jehlový ventil, koukni, zda pod přípojným hrdlem benzinu není další sítko (chránící ventil), kdyžtak pročisti i to.
Krom toho můžeš zkusit, zda závada nezmizí, když jedeš "na rezervu". V tom případě by byla nejspíš přicpaná trubka v nádrži, určující hraniční hladinu pro zapnutí rezervy a s karbcem to v tom případě nemá nic společného.

A pokud jde o karbec, tak někdy je lepší celý jej vymontovat a nechat vyčistit ultrazvukovou čističkou. Při jeho rozebírání pochopitelně pozor na zbytečné rozštelování a hlavně si zapamatovat polohu všech seřizovacích prvků.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzd. světla Yamaha TZR 125 ondra.bike 7 25.4.2020 v 19:56 Pecuch
yamaha tzr 125 po chvilce chcípne Yamaha TZR 125 DanielCZE 14 18.3.2019 v 21:07 NatyArt
yamaha tzr přívěra Yamaha TZR 125 DanielCZE 6 18.12.2018 v 19:44 Hitak128CZ
Motorka na závody Dromy, popř Road ... Yamaha TZR 125, Honda NSR 125R, Aprilia AF1 Futura 1... lamaldo 7 17.8.2018 v 00:53 lamaldo
50 -->125?? Yamaha TZR 125 Pianistka 6 15.7.2017 v 18:44 Thunder


TOPlist