Donedávna byl rekord v Guinnesově knize rekordů cca 2400 km ujetých za 24 hodin. Dost dlouho sjem uvažoval nad tím, že by se to dalo překonat, ale teď nějaký "magor" dal na uzavřeném okruhu za 24 h cca 3200 Km, což je podle mě nepkřekonatelné. 1000 mil za den se dá v pohodě. Dal jsem Praha- Calais- Londýn za 21 hodin, z toho něco zabral čas naloděn í na trajekt- cesta na trajektu + focení cestou, informování blízkých že sjem ještě celý a pod. Jel jsem na ER-5tce a průměrná rychlost mi vyšla na 90 km/h a to sjem to většinu cesty nehnal, jen jsem na spotřebu. Jen přes Belgii sjem to profrčel 140-150 km/h abych stihl trajet. MYslím, že na normálním cestovním stoji/ mašině s vhodnou ochranou proti větru se to dá naprosto v pohodě. Sice není úplně reálné mít stále průměrnou rychlost 100 km/h. Resp je třeba počítat s tím, že tankování ti s tím dost zamává. A vzhledem k tomu, že na normální mašině je třeba takovat každých cca 250-300 km, docela se ten čas naskládá. PAk je taky dobré brát v potaz dopravní zácpy. Rozhodně je dobré to spočítat tak, aby se jelo kolem velkých měst v noci. A naplánovat cestu mimo místa, kde jsou opravy na vozovce. KAždfopádně na něměckých dálnicicíh se dá nahnat dost- jsou sice úseky, kde se to vlní trochu jako v ČR a kde je omezení na 130, ale je i dost úseků, kde jsou tři pruzhy nádherného asfaltu a můžeš jet tolik, kolik ti hlava dovolí. Podle mě je to hodně o tom nedělat to stylem- hodinu pojedu 250 km/h, púak si dám někde čouda, jídlo, naberu benzín a pojedu dál. Určitě lepší postup je snažit se jet plynule a spíš pomaleji, ale bez větších přestávek. Po delší době velkou rychlostí je to dost o hubu, člověk se přestává soustředit a unavuje to daleko víc, než když člověk jede pomaleji. nevím, jak je to na mašinách s dokonalou kapotáží, ale já měl problém na naháči (s velkým plexi), že při vyšší rychlosti je odpor vzduchu na helmu a tím pádem i namáhání krčních svalů neuměrné tomu, co člověk nažene vyšší rychlostí. Začínala mě z toho tak bolet hlava, že jsem musel častěji stavět.