globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řazení 1. převodového stupně
20.5.2013 v 21:43
Zdravím, Virago 750 (1997) mám první sezónu, na jaře jsem vyměnil olej, dle příručky jsem koupil olej 20w40, Castrol ACT EVO 4T. Když řadím z neutrálu jedničku jde slyšet poměrně nahlas zařazení, i při zahřátym motoru. Nevim kde jsem potom udělal chybu když výrobce předepisuje olej s touto viskozitou.
Motor je studenej a nechám ji na hlavním stojanu, zatočit se zadním kolem je poměrně obtížné, pokud je už zahřátej, zatočit jde uplně zlehka bez odporu.
Pokud dám z dvojky rovnou jedničku tak je to ok, dělá to jen z neutrálu. Poradili mi ještě snížit volnoběh (teď je cca 600-800ot.) ale zlepšení nic moc.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Řazení 1. převodového stupně

20.5.2013 v 21:51 | Nahoru | #1
Nevím konkrétně jak u Viraga, ale všeobecně o tohohle typu strojů je hlučnější řazení 1čky z neutrálu celkem běžné. Na Vulcanu to taky není zrovna "hladké" a u některých chopperů/cruiserů jsem myslel, že z té motorky něco muselo zbýt na silnici. Osobně bych nad tím zase moc nebádal .

Řazení 1. převodového stupně

20.5.2013 v 21:53 | Nahoru | #2
Já myslím, že to musíš mít jen tak trochu v <-> FJR s kardanem řadí z neutrálu jedničku jak vejtřáska.

1 reakcí na tento příspěvek Řazení 1. převodového stupně

20.5.2013 v 21:56 | Nahoru | #3
Může za to spojka (jestli ji máš v olejové lázni). Lamely se totiž nerozpojí, protože jsou slepené, když to dýl nejede. Proto se doporučuje startovat se spojkou a zařazenou jedničkou a rovnou se rozjet. Jakmile se to zahřeje, tak už to funguje normálně bez mlácení

(reakce na) Řazení 1. převodového stupně

20.5.2013 v 22:08 | Nahoru | #4

kozel.ka píše: Může za to spojka (jestli ji máš v olejové lázni). Lamely se totiž nerozpojí, protože jsou slepené, když to dýl nejede. Proto se doporučuje startovat se spojkou a zařazenou jedničkou a rovnou se rozjet. Jakmile se to zahřeje, tak už to funguje normálně bez mlácení


Spojka lepí jen když je studenej olej, ale zařazení jde slyšet i když je zahřátej olej.

(reakce na) Řazení 1. převodového stupně

20.5.2013 v 22:10 | Nahoru | #5

Vejfuk píše: Nevím konkrétně jak u Viraga, ale všeobecně o tohohle typu strojů je hlučnější řazení 1čky z neutrálu celkem běžné. Na Vulcanu to taky není zrovna "hladké" a u některých chopperů/cruiserů jsem myslel, že z té motorky něco muselo zbýt na silnici. Osobně bych nad tím zase moc nebádal .

Nevim nikdy jsem Virago ani podobnou motorku neměl, nevim jestli je to potom normální

Řazení 1. převodového stupně

20.5.2013 v 23:58 | Nahoru | #6
Je to normalni u motorek s mokrou spojkou, neres a jezdi.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 00:14 | Nahoru | #7
Na 750 jezdím nějakou dobu (550 mám v profilu z nostalgie) a jak u téhle, tak u předešlých chopper-cruiser je řazení dost hlasité. Se silničkou se to srovnat nedá. Olej tam máš správný, těch 20W opravdu výrobce doporučuje, může být i 15W. Pokud ti to nejde vysloveně přes zuby, tak neřeš a jezdi. I když roky jezdím s kámošem, taky Virago 750 a jemu se při řazení z neutrálu ozývá většinou, ne vždycky, něco, jak by to šlo trochu přes zuby i po dlouhé jízdě u plně zahřáté mašiny. Neřeší, jezdíme tak roky a nic to nedělá.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 00:39 | Nahoru | #8
Přeřazení z dvojky přímo na jednotku, kor při stojící motorce, je logicky bez rachotu, jelikož primár se tak nestihne roztočit. Kdežto pokud spojka lepí, nebo správně nevystavuje, tak se celý primár při neutrálu otáčí, jako by spojka nebyla vypnuta a pak to nemůže při řazení nezarachtat.

Leckdy pomůže před natočením motoru zařadit dvojku a motorku několik metrů se stisknutou spojkou popotlačit. Tak se lamely uvolní a řazení už jde potom při rozjezdu snáze.
Pokud ani po delší jízdě s větším počtem rozjezdů a prohřátém motoru problém nezmizí, nebo se alespoň výrazně nezredukuje, je třeba jít po ovládání spojky (zbytečně velká vůle lanka) a pokud to bude v pořádku, mohou být zkroucené lamely, nebo vymačkané drážky v koši a unašeči.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 07:19 | Nahoru | #9
moje xj pri zařazeni 1 taky zařachta. vule na lanku nemam,spojka je ok a vsechny dalsi co jsem vydel to delaji taky...

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 10:40 | Nahoru | #10
Jestli tě děsí klepnutí u virážky tak co bys dělal třeba na harykovi - tam je to jak rána kladivem. Neřešit, jezdit, je to normální.

1 reakcí na tento příspěvek Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 10:43 | Nahoru | #11
Nás bylo teď na setkání asi 80 a nebyl nikdo, komu by to nebylo slyšet, teda pokud neměl prázdný laufy, to pak bylo slyšet něco jiného!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 12:08 | Nahoru | #12
rancher> Míval jsem otevřené laufy (kuchnuté koncovky) a byla to slušná bublačka, kor, když jsem jel jen v chromované skořápce a blembák tak nepřekrýval uši. Nezapomenu, jak jsem si jednou za jízdy (snad jsem chtěl porychtovat špígl) nechtíc přepnul killswitch a než jsem si to za pár vteřin uvědomil, stačil se lauf natáhnout a když jsem to potom zapnul, byla to šlupa jak z brokovnice a kámoš, který jel za cca 30m za mnou, mmě pak tvrdil, že prý mi vyletěl z laufů metrový plamen a i přes tu vzdálenost a kožený mundůr prý cítil, jak ho ten žár ovanul přes koleno.
Paráda byla také projíždět třeba Jihlavským tunelem a vzít přitom za heft. To pak nebylo slyšet nic jiného.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 12:15 | Nahoru | #13
J.M.K.> Pokud ti zbyly, věděl bych o motce bez výfuků...

(reakce na) Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 12:21 | Nahoru | #14
rancher> Bohužel ne, už je to hodně let zpátky a ten snímek je z rozborky a předělávky mašiny přes zimu. Motorka šla po sezoně pryč kvůli havárii motoru. Ale kdyby někdo chtěl brašny (pravá kůže a štítek s emblémem "Virago"), tak za 12 stovek jsou jeho.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 12:23 | Nahoru | #15
XJR mi při řazení 1 za studena taky nepříjemně kopne. Odlepení spojky popojetím s kvaltem a zmáčknutou spojkou nic nevylepšilo. Když těsně před zařazením 1 už při zmáčknuté spojce krátce vrknu plynem a okamžitě po klesnutí otáček zařadím, tak tam padne, jak nůž do másla. To vrknutí plynem způsobí rozlepení spojky, protože setrvačné hmoty dílů, které by se měly roztočit nejsou zanedbatelné. Se zařazenou rychlostí bych studený motor rozhodně nestartoval. Startér si už tak dost mákne, když má rozhýbat ztuhlý studený motor, tak proč mu ještě přidávat odpor spojky.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 13:34 | Nahoru | #16
Je to normální, u ZX-6R to taky byla rána, až jsem se vždycky lek.

1 reakcí na tento příspěvek Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 13:58 | Nahoru | #17
na MT01 to dela taky.kdyz pred zarazenim 1 se odrazis aby byla moto trosicku v pohybu tak to neklapne.u lehkych motek to jde ale u 260 kil uz to jde ztuhaale jinak neresit je to normal.me se to libi

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 13:59 | Nahoru | #18
Stačí se krapet pošťouchnout pravou nohou vpřed a neuslyšíš žádnou ránu.

(reakce na) Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 14:00 | Nahoru | #19

machal26 píše: na MT01 to dela taky.kdyz pred zarazenim 1 se odrazis aby byla moto trosicku v pohybu tak to neklapne.u lehkych motek to jde ale u 260 kil uz to jde ztuhaale jinak neresit je to normal.me se to libi



Safra, předběhl jsi mě.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 18:58 | Nahoru | #20
Mě se taky ozve celkem slušná rána při zařazení 1. Pak jsem měl rozpůlenej motor, a když jsem viděl konstrukci převodovky, tak se ani nedivím. Neřeš to a jezdi.

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 19:39 | Nahoru | #21
Snad tady bylo řečeno vše ... jenom potvrdím jako majitel Virážky 750, že nejsem výjimka a taky mi jednička kope

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 19:50 | Nahoru | #22
je to normalni -kope to vsem

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 19:58 | Nahoru | #23
MilanKV: Pokud to jen lehce křapne, mělo by to být normální. Zkus zařadit třeba dvojku, jestli bude jev stejný.
Já jezdil na všech kubatůrách Virago mimo 250-ky a téměř všude se to projevovalo podobně.

Pokud ti to dělá jak za tepla, tak za studena + - stejně, neřešil bych to.

Afrika mi taky občas křapne pořádně kvalt, není se čemu divit. Jsou to kola s přímým zubem bez synchronů, v podstatě sekvenční převodovka a spojka se nikdy na 100% nerozpojí. Postav se někdy na start nějaké erzety, to uslyšíš zvuky, když se láduje jednička

Řazení 1. převodového stupně

21.5.2013 v 22:18 | Nahoru | #24
Diky moc za vase reakce uz jsem klidnejsi. Dela to stejne jestli zaradim jednicku nebo dvojku nema na to vliv. Pres zuby nejde, ale trochu to kopne jak zapadne. Uz jsem sni nejakej ten km najezdil a nijak se to nezmenilo.
Zkusil jsem startovat studenej motor se zarazenou jednickou, ale nebyl to asi moc dobry napad Jak byly slepeny lamely, tak starter otocil s motorem i prevodovkou.

1 reakcí na tento příspěvek Řazení 1. převodového stupně

22.5.2013 v 06:44 | Nahoru | #25
Pokud tě ta rana děsí tak si těsně před tím s mašinou popojed na 5 km/h a zařad. Pak je to skoro po tichu. Ale jak tak koukám tak sporty a chopery a naháče všecko při řazení 1čky dělá rámus ale 1 válce motárdy nic... Ticho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení 1. převodového stupně

22.5.2013 v 07:59 | Nahoru | #26

AdosR píše: Ale jak tak koukám tak sporty a chopery a naháče všecko při řazení 1čky dělá rámus

Neni sport jako sport
Moje zkusenost je takova:

ZX7R 2001 - rana jak prase a poskoceni stroje o par cm dopredu
ZX6R 2002 - drobna rana, opravdu minimalni
ZX6R 2008 - razeni za 1 bez rany a jinych cypin

Řazení 1. převodového stupně

22.5.2013 v 10:10 | Nahoru | #27
- je to normální. Dojde totiž k rázovému rozdílu otáček (0 versus volnoběh 1000) do silného převodového stupně. Jako když jdeš hlavou proti zdi
- schválně se podívej pokud máš sytič, že když ho používáš samozřejmě ti volnoběh stoupne (třeba na 1500 nebo 2tisíce), a čím vyšší volnoběh bude, tím větší ránu převodovka vyvolá

- doporučení startovat s jedničkou a spojkou je sice možné, ale nedoporučuji to, protože díky mokré spojce, klade převod-spojka odpor na kliku a zbytečně tím zatěžuješ startér (spojka totiž stále přenáší nějaký moment, to poznáš třeba i tak, že když kopneš jedničku se sytičem při vyšších otáčkách, s mašinou to mírně cukne dopředu).

Řazení 1. převodového stupně

22.5.2013 v 12:16 | Nahoru | #28
Mám něco podobného , když mám svého Varana na sytiči a je tam cca 4-5 tis otáček tak řazení mezi neutrálem a jedničkou je slyšet strašným způsobem :) A taky mi bylo řečeno že to nemám řešit

(reakce na) Řazení 1. převodového stupně

22.5.2013 v 13:20 | Nahoru | #29

Rebel83 píše: Neni sport jako sport
Moje zkusenost je takova:

ZX7R 2001 - rana jak prase a poskoceni stroje o par cm dopredu
ZX6R 2002 - drobna rana, opravdu minimalni
ZX6R 2008 - razeni za 1 bez rany a jinych cypin



Hmm. Tak Samozřejmě asi čím novější tak tím to mají lepší. Ale rada lehce popojet s motem před zařazením je dobrá. Osvědčila se jak u R1 99 tak ted u kawy 2002

1 reakcí na tento příspěvek Řazení 1. převodového stupně

23.5.2013 v 09:14 | Nahoru | #30
Je to normální dělá to u každé motorky, u chopperů ještě víc - neřeš jezdi.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos
yamaha virago xv 750 US verze Yamaha XV 750 Virago pajaskoda 6 3.1.2024 v 21:13 Vítězslav_Máří


TOPlist