globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro na cestu na východ
Asi jenom blbnu, ale poslední dobou přemýšlím o tom, že bych prodal něco ze své stáje (odnes by to nejspíš maxiskútr) abych si mohl zase pořídit cenduro. Snad bych napřesrok vyjel konečně na nějakou tu cestu východně od nás, dá-li bůh se dvěma kamarádama. Na takovouhle cestu rozhodně bez bab, takže se jedná o motorku pro jednoho plus bagáž. Požadavky by byly asi takovýhle:
- co nejnižší spotřeba
- stroj co nejjednudušší s levnými spotřebáky
- obsah 600 - 650 ccm
- cestování po silnicích, šotolinových cestách, občas bychom se určitě nevyhnuli nějakýmu blátu atp., ale nejednalo by se rozhodně o nějaký off-roadový řádění
- nějaký pohodlí a ochranu před nepřízní počasí
- pokud možno stříkačka a co nejnižší cena
- moje parametry: 183 cm, 104 kg

Zkrátka bych si představoval motorku, která by stála spíš míň protože ještě bude stát vybavení a počáteční preventivní servis. Určitě nemá cenu kupovat nějakou novější motorku na spodní hranici prodejních cen (prostě nějakou vylítanou neudržovanou mrchu, kde je 80% věcí buď v prdeli nebo před smrtí).

Nejradši bych sáhnul po BMW F650 GS Dakar, kterej se mi vždycky líbil. Přítelkyně měla obyčejný GS dva roky, takže docela vim, jaký to je, i po servisní stránce. Jenže to je už víc peněz, než bych si představoval za moto utratit. Ale zase vim, že má asi tu nejnižší spotřebu. Pegaso by mi přišlo jako relativně rozumná volba co se týče pohodlí/ochrany/pořizovací ceny a toho, že novější ročníky jsou taky stříkačka. Odrazuje mě ale italskej původ kvůli dostupnosti ND (už mám nějaký zkušenosti).

No a konečně řeč o TransAlpu. Zřejmě bych do budoucna měl možnost koupě XL650V (ten novější, zaoblenej), vybavanej alu kuframa a plastovým topcasem, padákama atp. někde kolem těch 50 tisíc Kč. Už to neni moc off-roadová motorka, ale zase splňuje požadavky na kapotáž a relativní pohodlí. Na delší cestu by ten dvouvál byl určitě vhodnější. A myslim, že na tyhle cesty by mohl dostačovat.

Takže: co byste volili vy, resp. pokud jste někdo něco takovýho absolvovali tak na jakým stroji? A doporučení, výhrady ...

Díky.
Anketa: Jakou motorku na takovýhle cestování?
TransAlp 600 nebo 650
56%
53
Pegaso
4%
4
F650 GS/Dakar
29%
28
XTZ 660 (starou)
11%
10

3 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

22.5.2013 v 12:04 | Nahoru | #1
Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.

Naposledy editováno 22.05.2013 12:04:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

22.5.2013 v 12:06 | Nahoru | #2

Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.



TA650 zere vic jak Africa a DR800? To mi nejak nesedi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

23.5.2013 v 07:41 | Nahoru | #3

Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.



Díky za názor. A jezdili jste prostě jen tak turisticky po cestách nebo i volně v přírodě?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

9.7.2013 v 20:55 | Nahoru | #4

Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.



vzhledem k tomu, že zakladatel vlákna si zvolil cestu nadlitrového cendura, (přeji mu dobrou koupi), poopravil bych jen dezinformace:
TA600 a TA650 mají stejné zdvihy vepředu -200mm
vzadu taky stejné - 187mm, pro zajímavost afrika má vpředu 220 a vzadu 210mm

co se týče objemu nádrže, TA 600 má 18l objem nádrže TA650 má 19,6l TA750 id r1993 23l

hmotnost TA600 od rv 1991: 202kg curb weight - pohotovostní?
ta 650 má 194kg

TA 650 má o něco vyšší spotřebu díky zasr.. pair systému a katu, musí se víc hlídat, jak za to tahá. Nicméně na TA600 jsem ujel i za 4,4l i za 6,8, na TA650, co mám od jara to samé, je to v průměru tak deci na 100km navíc.

vím vo tom všechno, jsem vodborník

Naposledy editováno 09.07.2013 20:56:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 Včera v 18:17 JirkaZiza
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1


TOPlist