globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro na cestu na východ
Asi jenom blbnu, ale poslední dobou přemýšlím o tom, že bych prodal něco ze své stáje (odnes by to nejspíš maxiskútr) abych si mohl zase pořídit cenduro. Snad bych napřesrok vyjel konečně na nějakou tu cestu východně od nás, dá-li bůh se dvěma kamarádama. Na takovouhle cestu rozhodně bez bab, takže se jedná o motorku pro jednoho plus bagáž. Požadavky by byly asi takovýhle:
- co nejnižší spotřeba
- stroj co nejjednudušší s levnými spotřebáky
- obsah 600 - 650 ccm
- cestování po silnicích, šotolinových cestách, občas bychom se určitě nevyhnuli nějakýmu blátu atp., ale nejednalo by se rozhodně o nějaký off-roadový řádění
- nějaký pohodlí a ochranu před nepřízní počasí
- pokud možno stříkačka a co nejnižší cena
- moje parametry: 183 cm, 104 kg

Zkrátka bych si představoval motorku, která by stála spíš míň protože ještě bude stát vybavení a počáteční preventivní servis. Určitě nemá cenu kupovat nějakou novější motorku na spodní hranici prodejních cen (prostě nějakou vylítanou neudržovanou mrchu, kde je 80% věcí buď v prdeli nebo před smrtí).

Nejradši bych sáhnul po BMW F650 GS Dakar, kterej se mi vždycky líbil. Přítelkyně měla obyčejný GS dva roky, takže docela vim, jaký to je, i po servisní stránce. Jenže to je už víc peněz, než bych si představoval za moto utratit. Ale zase vim, že má asi tu nejnižší spotřebu. Pegaso by mi přišlo jako relativně rozumná volba co se týče pohodlí/ochrany/pořizovací ceny a toho, že novější ročníky jsou taky stříkačka. Odrazuje mě ale italskej původ kvůli dostupnosti ND (už mám nějaký zkušenosti).

No a konečně řeč o TransAlpu. Zřejmě bych do budoucna měl možnost koupě XL650V (ten novější, zaoblenej), vybavanej alu kuframa a plastovým topcasem, padákama atp. někde kolem těch 50 tisíc Kč. Už to neni moc off-roadová motorka, ale zase splňuje požadavky na kapotáž a relativní pohodlí. Na delší cestu by ten dvouvál byl určitě vhodnější. A myslim, že na tyhle cesty by mohl dostačovat.

Takže: co byste volili vy, resp. pokud jste někdo něco takovýho absolvovali tak na jakým stroji? A doporučení, výhrady ...

Díky.
Anketa: Jakou motorku na takovýhle cestování?
TransAlp 600 nebo 650
56%
53
Pegaso
4%
4
F650 GS/Dakar
29%
28
XTZ 660 (starou)
11%
10
Předchozí
1 2
Následující

Jaké cenduro na cestu na východ

24.5.2013 v 10:24 | Nahoru | #31
Podle zkušeností si vezme TA650 o 05-1 L víc, na dálnici i víc.
Turisticky po cestách=rozježděný tankodrom od zilů, volně v přírodě se dá jedině na krosce.

Jaké cenduro na cestu na východ

24.5.2013 v 10:44 | Nahoru | #32
zaprve, co znamena cesta na vychod? kazdy to muze.videt jinak...

zadruhe ven alpa, za 50 to mas fajn cenu, jen vymenis predni pera za progresivni a hotove, hodne to pomuze.

Jaké cenduro na cestu na východ

24.5.2013 v 20:14 | Nahoru | #33
Jak tak ctu příspěvky ,tak asi fakt Alpinu podle tvých požadavků. Jinak já mám 650 Funduro a myslel bych si na 1050 GS,ale ty prvopočáteční 1200 GS už nejsou s cenou o moc dál.I tak by to byla jedna za cenu dvou Alpin.

Jaké cenduro na cestu na východ

7.7.2013 v 22:58 | Nahoru | #34
Tak nakonec se slzama v očích prodávám Pan Europeana (a pro mě ne zcela využitelnej jeho potenciál), na druhou "velkou" motorku jsem se rozhodl vys*at (už toho mam fakt dost - moc motorek a málo času) a pořídil R1150 GS - něco, po čem jsem vždycky ve skrytu duše snil, ale nikdy ho reálně nechtěl, nebo si to aspoň nechtěl přiznat. Teď ho mám a uvidim jakej teda opravdu bude - očekávání jsou veliká, bojím se zklamání. Zatim z něj odvařenej opravdu nejsem ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

9.7.2013 v 20:55 | Nahoru | #35

Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.



vzhledem k tomu, že zakladatel vlákna si zvolil cestu nadlitrového cendura, (přeji mu dobrou koupi), poopravil bych jen dezinformace:
TA600 a TA650 mají stejné zdvihy vepředu -200mm
vzadu taky stejné - 187mm, pro zajímavost afrika má vpředu 220 a vzadu 210mm

co se týče objemu nádrže, TA 600 má 18l objem nádrže TA650 má 19,6l TA750 id r1993 23l

hmotnost TA600 od rv 1991: 202kg curb weight - pohotovostní?
ta 650 má 194kg

TA 650 má o něco vyšší spotřebu díky zasr.. pair systému a katu, musí se víc hlídat, jak za to tahá. Nicméně na TA600 jsem ujel i za 4,4l i za 6,8, na TA650, co mám od jara to samé, je to v průměru tak deci na 100km navíc.

vím vo tom všechno, jsem vodborník

Naposledy editováno 09.07.2013 20:56:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

9.7.2013 v 22:36 | Nahoru | #36
martyzostravska> Super referat
NIcmene bych dodal, ze na 650 se jezdi v terenu blbe kvuli ty siroky nadrzi, takze se natom blbe stoji.
6,8l to uz si za to fakt musel tahat. JInak na strece jsem jednou udelal ve dvou nalozenej 4,3

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

10.7.2013 v 16:02 | Nahoru | #37

gugo píše: martyzostravska> Super referat
NIcmene bych dodal, ze na 650 se jezdi v terenu blbe kvuli ty siroky nadrzi, takze se natom blbe stoji.
6,8l to uz si za to fakt musel tahat. JInak na strece jsem jednou udelal ve dvou nalozenej 4,3



mno nejak nepozoruju, ze by se mi jezdilo blbe kvuli nadrzi, ono ten postoj na alpovi jak 600 tak 650 mi zas az tak nesedi, ale to muze byt mou originální postavou.

6,8| bylo za 2hodiny 220km, z toho cca 70km po dalnici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

10.7.2013 v 20:43 | Nahoru | #38

martyzostravska píše: vzhledem k tomu, že zakladatel vlákna si zvolil cestu nadlitrového cendura, (přeji mu dobrou koupi), poopravil bych jen dezinformace:
TA600 a TA650 mají stejné zdvihy vepředu -200mm
vzadu taky stejné - 187mm, pro zajímavost afrika má vpředu 220 a vzadu 210mm

co se týče objemu nádrže, TA 600 má 18l objem nádrže TA650 má 19,6l TA750 id r1993 23l

hmotnost TA600 od rv 1991: 202kg curb weight - pohotovostní?
ta 650 má 194kg

TA 650 má o něco vyšší spotřebu díky zasr.. pair systému a katu, musí se víc hlídat, jak za to tahá. Nicméně na TA600 jsem ujel i za 4,4l i za 6,8, na TA650, co mám od jara to samé, je to v průměru tak deci na 100km navíc.

vím vo tom všechno, jsem vodborník


to je pravda a po to se podepíšu...zase jsme slyšeli něco o spotřebě TA 650 ve stylu kamarád kamaráda povídal...Já měl TA 650 r.v. 2005 3 roky a nikdy ani při naložené moto ve 2 jsem nešel nad 6 litrů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

11.7.2013 v 22:01 | Nahoru | #39

w.o.l.f. píše: to je pravda a po to se podepíšu...zase jsme slyšeli něco o spotřebě TA 650 ve stylu kamarád kamaráda povídal...Já měl TA 650 r.v. 2005 3 roky a nikdy ani při naložené moto ve 2 jsem nešel nad 6 litrů



ještě bych doplnil, dlouhodobá spotřeba na ta 600 5l, na TA 650, zatím od jara cca 5,1l, i s PAIR a katem

Naposledy editováno 11.07.2013 22:01:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

11.7.2013 v 22:05 | Nahoru | #40
martyzostravska> Malo tahas pod 5,5 se nedostanu - dlouhodobe. Ale je fakt ze me vtom hraje desnou roli 2x denne ucpana jizni spojka, takze mozna beru zpet.

4 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

12.7.2013 v 14:42 | Nahoru | #41
Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

12.7.2013 v 20:37 | Nahoru | #42
filipzd>
to je dost individuální, záleží taky na tom jak máš dlouhé nohy, umíš udržet balanc apod.

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

12.7.2013 v 20:51 | Nahoru | #43

gugo píše: martyzostravska> Malo tahas pod 5,5 se nedostanu - dlouhodobe. Ale je fakt ze me vtom hraje desnou roli 2x denne ucpana jizni spojka, takze mozna beru zpet.



no vidis

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

12.7.2013 v 20:53 | Nahoru | #44

filipzd píše: Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky



nemyslím, že je jediná na cesty mimo asfalt, záleží, jaký hardcore se dá jezdit.

S alpem miluju rozbité polňačky, sem tam brodíček, sem tam výjezd, do větších akcí se nehrnu. A pro škarohlídy, že na polňačky stačí třeba nějaký naháč, osudmesát ve stupačkách bych to asi nedal

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

13.7.2013 v 16:30 | Nahoru | #45

filipzd píše: Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky


Já bych v tem noc problému nehledal, hlavně se rozjet a pak už ok a zastavit.
asi bych to skusil pořešit sedlem tedy snížit. Endur je hafo, M

Naposledy editováno 13.07.2013 16:32:15

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

13.7.2013 v 16:47 | Nahoru | #46

filipzd píše: Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky



Tak ja myslim ze Afrika jestli se neco nezmenilo zacina na tak na 80 tis, a za to dakar nebo 1150 GS sezenes taky. Nemyslim ze by Afrika byla jedina na ktery se da jezdit mimo asfalt, na 165 cm docela vysoka. Lidi okolo 170 cm si nechavali delat snizeny sedlo na alpa, do prepacka a spousteni vidli bych se ani u Afriky ani u Alpa nepoustel. V terenu je to samozrejme slozitejsi, ale da se naucit zastavovat na jednu stranu, a kdyz jedes tak je to jedno. MYslim ze tu byl o tom clanek na m.cz

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

14.7.2013 v 08:25 | Nahoru | #47

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

15.7.2013 v 20:48 | Nahoru | #48

w.o.l.f. píše: kup toto:
http://www.motorkari...-536466.html [/quote]

nové kotouče? fakt nové? to mě trochu praštilo přes oči.

nicméně je šikovná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

7.10.2013 v 00:31 | Nahoru | #49
Piwell> Jestli můžu vyjádřit názor, kup Transalpa 650, motor je hodně povedený-dobrý krouťák od nízkých otáček pro jízdu v terénu s nabáglenou moto.Alp je vcelku lehká moto mezi cest.endury,podvozek dostačující, 21" vepředu, spotřebu a nevelkou nádrž vyřešíš petkami na kufrech. Maximálně bych z toho shodil nešikovně tvarované plasty a přístrojovku a jel. Jinak ztratíš hodně času i peněz hledáním nej moto, popř. jejím tuněním jako to dělám já a už si pak tolik nepocestuješ.

Naposledy editováno 07.10.2013 00:33:54

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

7.10.2013 v 20:16 | Nahoru | #50
Left> jak jsem psal - pan europeana jsem bohuzel prodal - cestovani ve dvou neklaplo, holka mi rekla, ze jako batoh jezdit proste nebude. BMW R1150GS me totalne zklamalo takze jsem ho taky prodal a nakonec misto dvou motorek jsem poridil jednu - tentokrat jsem zkusil malyho V-Stroma. Sice oproti PE polovicni obsah i vykon, ale ta motorka mi proste sedi - malo zere (samozrejme moc nejede oproti nadlitru), ale nejak mi prijde jak kdyby mi ji nekdo usil na miru ...

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

8.10.2013 v 22:44 | Nahoru | #51
Ja ted resim takove dilema, chce si poridit motorku mam 180 000 a nevim zda se rozhodnout pro LC4 adventure nebo LC8 adventure. Chci ji za ucelem cestovani (vychod a jih) chtel bych aby si poradila i s terenem, ale nevim, zda by na to byl jednovalec idealni a pak azse zda neni dvouvalec zase moc tezky, bal bych se mozna i toho ze trebas 15 000km je pro lc4 extrem, poradil by nekdo?

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

8.10.2013 v 22:49 | Nahoru | #52
Riderr> 15000km je dost, pokud na tebe nebude moc tezka a bude se ti na ni dobre jezdit tak LC8.

Jaké cenduro na cestu na východ

9.10.2013 v 06:50 | Nahoru | #53
Ja na LC8 jel a pripadala mi na jeji velikost dost "lehkonoha",ale jel jsem po silnici. Osobne bych o LC4 vubec nepremyslel a sel do LC8 ...

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

9.10.2013 v 16:08 | Nahoru | #54
No co sem se svezl na obou tak sem zjistil ze na lc4 my to jde lepe v terenu a prisla mi lepe ovladatena, (nejsem zastance jizdy 140+) ale zase na lc8 sem nepocitil pri podtoceni v kolone skoro zade cukani a az na tu divocinu na zadnim kole v terenu to jak taks slo ale bylo to tezke s vysokym tezistem. Bojim se toho ze kdyz bych s lc4 jel nekam dal, tek ze ten motor jednobuch to proste nevydrzi.Ale kdyz se zase podivam na net, tak hodne lidi to na te lc4 jede a v poho, kamarad dokonce jezdi na starem dobrem dr 600 a je nazoru ze lc4 by to mela vydrzet, ale nevim :(

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

9.10.2013 v 16:15 | Nahoru | #55
Riderr> Staremu DR 600 bych urcite veril vic

Jaké cenduro na cestu na východ

9.10.2013 v 16:21 | Nahoru | #56
Jo, jednoduchy a dobry motor, ale podvozek a vaha stroje je proste nekde jinde, mel sem ktm 530exc 450exc a 300exc a tem motorkam sem mohl verit, byl to drzak za drzakem, ale lc motor neznam a hlavne najezdit 250mth po lesich a najet 10 000km a vic ve stejnem tempu je neco jineho. :)

Jaké cenduro na cestu na východ

11.5.2014 v 23:38 | Nahoru | #57
Panove, nevim jestli nebudu trochu off topic, ale resilo se to tady - chtel by ch se zeptat na ty představce řidítek a vyhrivane rukojeti.

1) představce řidítek: jake by st edoporucovali na TA 600? vubec nevim jak na to jit. Kduz se postavim ve stupackach, tak stezi dosahnu na riditka. Ne zeby ch byl nejaky offroadak, ale s timhle se temer vubec neda jet ve stoji. tak co s tim?

2) vyhrivane rukojeti: ja nevim, mne to prijde takova zbytecnost. neumim mi moc dobre predstavit (jelikoz je nemam) k cemu to je realne dobry, kdyz mam rukavice a ty chranice na ruky. tak proc si komplikovat zivot instalaci vyhrivanych rukojeti?

Dik za pomoc

M.

Jaké cenduro na cestu na východ

28.8.2014 v 20:48 | Nahoru | #58
zkus v-stroma 650.Za málo peněz hodně muziky.
Ten kdo tvrdí,že je to břichoplazec,tak nevědí co říkaj.Já s ním projel SH 20,21,teda jestli ti rádoby cestovatelé vědí co to je za (silnice)a bez jedinýho zadrhnutí.
A děravé silnice na UK zvládne s prstem v pr.... to mi věr

Jaké cenduro na cestu na východ

28.8.2014 v 21:03 | Nahoru | #59
zkus v-stroma 650.Za málo peněz hodně muziky.
Ten kdo tvrdí,že je to břichoplazec,tak nevědí co říkaj.Já s ním projel SH 20,21,teda jestli ti rádoby cestovatelé vědí co to je za (silnice)a bez jedinýho zadrhnutí.
A děravé silnice na UK zvládne s prstem v pr.... to mi věr
Spolujezdec má perfektní pohodí
Ale je to tady pořád dokola,kup si co se ti líbí a neřeš to,protože pak koupíš mašinu a zjistíš,že jsi chtěl asi fakt tu druhou...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30


TOPlist