globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Předstih
16.5.2013 v 16:04
Jak seštelovat předstih? Víte někdo? poradíte?

Uzavřeno 20.05.2013 v 00:39 uživatelem Jarmilka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih

17.5.2013 v 14:24 | Nahoru | #1
Jarmilka> Já už se na to nemůžu dívat
Takže jak už tu někdo zmínil, u tvojí motorky a dá se říct u drtivé většiny motorek někdy od 70tých let(kromě jawy teda) je bezkontatkní zapalování kde je předstih pevně daný a není třeba ho nijak seřivozat po celou životnost motorky. Na klikové hřídeli je impulzní kolo(č.4 na obrázku) obrázek zde a kolem něj je na bloku motoru držák na kterém sou uchycené dva snímače(na obrázku č.3 je držák s těma snímačema) Jak se klika točí a s ní to pulzní kolo na jejím konci tak snímače zaznamenávají jejich polohu a posílají signál řídící jednotce, která na základě toho ví v jaké pozici je kliková hřídel, respektive píst ve válci a díky tomu řídící jednotka ví kdy má poslat signál indukčním(zapalovacím) cívkám aby hodily jiskru. Toto opravdu není jawa kde je kladívka a předstih se čas od času musí seřídit. Tady je to prostě bezúdržbové a není potřeba ho nijak seřizovat. Ano dá se sice sehnat laditelná řídící jednotka kde si můžeš předstih upravit, ale zrovna u takovéto motorky je to bezpředmětné. Pokud ti moto jede jen na jeden válec nebo prostě ten válec občas vynechává. Začal bych jak už tu kluci psali výměnou fajek a vysokonapěťových kabelů co dou od cívek k fajkám. Že ste je prohodili nic neřeší. Svíčky píšeš že máš nové. A máš správný typ svíček jaký patří do tvé motorky? Ale ty fajky a kabely určitě vyměn, je to otázka pár korun. Pokud toto nepomůže pokračoval bych dál a to změřením cívek. Ke každé ze dvou cívek musí vést dva vodiče, tak je odpoj od cívky a na cívce změř multimetrem mezi těmito dvěma kontakty odpor. Měla bys na naměřit hodnotu mezi 3-6ohmy. Pak z cívky vyndej kabel co de k fajce a měř odpor mezi jedním s těch dvou kontaktů co změřila předtím a mezi tím kontaktem na kabel k fajce, pak udělal to samé jen to měř opět mezi kontaktem od kabelu k fajce a s tím druhým s těch dvou prvních. Měla bys namřit hodnotu mezi 18-30kohmy. Pokud některé z těch hodnot nebudou sedět, máš v háji cívku. Pokud sedět budou, tak bych pokračoval dál a to změřením právě těch snímačů na klice, tak je odpoj do každého by měli jít dva dráty, tak jen změřít odpor mezi nima. Měla bys naměřit hodnotu 250-420ohmů, pokud bude jiná je snímač, špatný. Pokud bude ok, tak pokročovat dál. Změřit vodiče, jesli jsou cívky propojené s řídící jednotkou, jestli sou snímače kliky propojené s jednotkou. Pokud to bude ok, tak proměřit jednotku. Na to právě potřebuješ ten servisní manuál ve kterém to bude popsané co přesně na ní měřit a jaké hodnoty tam máš mít. Pokud by i to ok, tak bych šel po karbecích a nebo jen tak orientačně bych změřil tlaky ve válci a taky se mrknul na ventilové vůle. U tvojí motorky mají být 0,03-0,08mm pro sání i výfuk.
Víc ti bohužel takhle od počítače neporadím a nikdo jiný taky ne. Nechci se do tebe navážet ani tě urážet, chápu že tě to baví a chceš se o tom něco dozvědět, ale pokud s tím nemáš zkušenosti a tvůj přítel taky, fakt se do toho radši nepouštějte. Protože kolikrát člověk může udělat víc škody jak užitku. Já si opravama motorek přivydělávám a sám kolikrát se dostanu do slepé uličky že mě dojdou možnosti a nevím už co s tím. Ono ikdyž se to může někdy zdát jednoduché tak zase takové jednoduché to není se v tom vrtat. Ale neznám tě, nevím co všechno umíš, jestli si troufám tak se do toho klidně pusť. Ale jak už ti Drn hned na začátku radil manuál( a to se ho taky zastanu) tak bez toho neuděláš nic. A že je anglicky? Bohužel, v čestině servisní manuály prostě neexistují. A jestli si maturovala s AN tak to nějak přelouskáš, já měl nastřední z AN čtverky a dnes pracuju s manuály v angličtině denně, někdy i v němčině a to neměcky neumím vůbec. Pokud tě to baví jak říkáš si sama opravovat a dovědět se o motorce něco, tak nejlepší cestou je opravdu manuál.
A k tomu že s tě tu nový, tak že se tu do vás navážíme atd. Prostě až tu budeš delší dobu tak opravdu pochopíš jak to tu chodí, nebo ani tu nemusíš být dlouho, stačí se dívat jak to tu funguje. Fakt to chce být splachovací a nic si z ničeho nedělat a ne že se hned urazím a budu skrývat příspěvky co se mě nelíbí. Deš na veřejné forum a kdo nesnese kritiku na vlastní hlavu tak tu nemá co dělat.
A jestli to ještě nikdo nenapsal tak: "UKAŽ KOZY"
Přeju hodně štěstí při opravě

(reakce na) Předstih

17.5.2013 v 14:56 | Nahoru | #2
mischa638> super...kompletně to proměřím a uvidíme...pokud to bude v elektrice,někde se to projeví....pokud to bude o seřízení ventilů a karburátorů, to už udělá servis, na který stejně půjde.
Je to její první motorka a chce nejen jezdit, ale i o tom něco vědět...což jí na rozdíl od některých pipek šlechtí....na předstih se zeptala páč nevěděla a chtěla radu....
Já vím taky prd, jak to tu chodí, ale spíš jsem doufal, že se tu zakládají témata na určitou věc a ne že tu páreček šmoulů bude rejpat jen kvůli tomu, že to je holka a ta přeci ví prd...
Jinak, děkuji za radu...
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist