globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejlepší moto do začátku
9.5.2013 v 08:41
Ahoj Motorkáři,

vím, že je tady hodně rad a postřehů v tématech "Jaké moto do začátku", ale z většiny z nich jsem docela jalovej a rád bych dostal jasné doporučení.

Zadání je celkem jednoduché:

Já 27 let, 87kilo, 184cm, řidičák na neomezené A začnu tento pátek. Zkušenosti s jednou stopou: MTB - celý život a hoodně km, Skútr Gilera Nexus 125 (15 koní a 180kilo) - najeto do 1000km - slabé pro dva na výlety, i proto chci něco pořádného. Ještě jsem absolvoval skútr kurz, než jsem si koupil Gileru, protože se mám rád a mám veliký respekt k jedné stopě (i na skútr jsem si pořídil komplet bezpečnostní výbavu - bundu, kalhoty, integrální helmu, boty, rukavice - i když některým pro smích :))

Co by jste doporučili "panici" jako jsem já, v hledáčku mám zhruba toto (nakedbike):
YAMAHA FZ6 ne fazer, Yamaha XJ6, Kawasaki Z750 (můj favorit, hlavně podle vzhledu) ročníky co nejmladší (dle ceny od roku 2006 výš)

Rozpočet do 120 tis.

Díky za doporučení.

Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 00:21 | Nahoru | #151
Co rikate tehle?? Nejake tipy a rady na co si dat pri vyberu bacha??

http://www.motorkari...750-25kw-512901.html

Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 01:00 | Nahoru | #152
25kW ...raději bych mel legal kdyz na ni mam papiry

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 08:32 | Nahoru | #153
Lze v tom vidět i výhodu při případném prodeji do budoucna ale...

Nemůže nastat nějaký problém třeba při nehodě s pojistným plněním, kdy je v TP 25kW a v reálu to má mnohem víc? (neumím si představit, že by někdo pak zpětně měřil výkon, ale vše je možné)...

Naposledy editováno 13.05.2013 09:01:19

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 09:17 | Nahoru | #154

Kashalama píše: Lze v tom vidět i výhodu při případném prodeji do budoucna ale...

Nemůže nastat nějaký problém třeba při nehodě s pojistným plněním, kdy je v TP 25kW a v reálu to má mnohem víc? (neumím si představit, že by někdo pak zpětně měřil výkon, ale vše je možné)...



Výhodu už moc ne, když teď začnou lidi dělat řidičáky do 35kW se škrcením z max dvojnásobku výkonu...

3 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 17:09 | Nahoru | #155
Došel jsem tedy i na další problémy vyplývající ze zapsání nižšího výkonu v TP než jaký je ve skutečnosti:

1. V případě nehody může dojít ke krácení plnění od pojišťovny při zjištění odlišného výkonu než je udán v TP (34 vs. 106HP)
2. Vozidlo musí odpovídat TP a odpovědnost za toto nese jeho provozovatel - takže problém

Lze samozřejmě zapsat reálný výkon do TP a to se řeší přestavbou ve smyslu úpravy výkonu motocyklu - což je ale značně složitá záležitost.

Nakonec mi z toho všeho vychází, že uváděná "výhoda" u inzerátů typu Kawasaki Z750, TP 25kW, jinak otevřená - je nevýhoda pro všechny strany!! - možná bude někomu připadat, že sem objevil ameriku, ale o tom to asi je, zjišťoval jsem to všechno přímo na Registru motorových vozidel...

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 18:03 | Nahoru | #156
Kashalama> jj a proto jsem se divil

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 18:38 | Nahoru | #157
Kashalama> Dobrá práce, Kryštofe Kolumbe!

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 19:28 | Nahoru | #158
Kashalama>

Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 20:25 | Nahoru | #159
Zkus se podívat na tohle

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku

13.5.2013 v 21:47 | Nahoru | #160
Mnoo, ten je luxusní, co jeto ten powercomander? To jenom koupit nové gumy, padáčky a jezdit :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2013 v 23:35 | Nahoru | #161

Kashalama píše: Mnoo, ten je luxusní, co jeto ten powercomander? To jenom koupit nové gumy, padáčky a jezdit :D


Powercommander je oblbovač řídící jednotky - - když dáš laděný výfuka a propustnější filtr, je dobře udělat i úpravy nastavení ŘJ - u motorek jsou 100let za opeicema tak namísto "čipování" jako na uate se vřadí k jednotce PCM a ten ji oblbne - dovnitř nahráváš palivové mapy. Mota by měla mít větší než papírový výkon a jeho průběh ....příplatková sranda cca za 5tis(odhadem, nevim jaka je aktualni cena)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 09:35 | Nahoru | #162
FishX3> teoreticky by to přes něj šlo i "přiškrtit", ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 09:38 | Nahoru | #163

Dr.Houba píše: FishX3> teoreticky by to přes něj šlo i "přiškrtit", ne?



A nebo podpálit ventily a propálit píst. Je to krabička neomezených možností

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 09:41 | Nahoru | #164

Enthropy píše: A nebo podpálit ventily a propálit píst. Je to krabička neomezených možností


já měl namysli neinvazivně
snížit výkon podpálením ventilů je určitě v potenciálu této krabičky

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 10:04 | Nahoru | #165

Dr.Houba píše: já měl namysli neinvazivně
snížit výkon podpálením ventilů je určitě v potenciálu této krabičky


Doktore zajímavá otázka i odpověď Teoreticky asi jo, pokud lze snížit výkon jen změnou mapy..

Naposledy editováno 14.05.2013 10:14:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 10:17 | Nahoru | #166

dva_hrnce píše:

Doktore zajímavá otázka i odpověď Teoreticky asi jo, pokud lze snížit výkon jen změnou mapy..



Jde - když to bude moc chudý, tak výkon klesne, ale když to přežene, tak z toho bude ta díra v pístu nebo podpálenej ventil. Pokud je to moc (opravdu extrémně) bohatý, tak taky půjde výkon dolů, ale bude mít trable se svíčkama, bude mu to žrát jak sovětskej buldozer, bude se mu smývat olejovej film ze stěn válce a tak podobně. Takže taky nic moc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 10:37 | Nahoru | #167
Enthropy> tohle vsechno chápu, to znám i z praxe
Takže přes commander nastavím např. na guzzi 35kW?
To se mi moc nezdá, ale takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlel, základní účel té krabičky je výkon zvýšit.
A pak si přijde doktor se zákeřným dotazem a mám v tom bordel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 10:41 | Nahoru | #168

dva_hrnce píše: Enthropy> tohle vsechno chápu, to znám i z praxe
Takže přes commander nastavím např. na guzzi 35kW?
To se mi moc nezdá, ale takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlel, základní účel té krabičky je výkon zvýšit.
A pak si přijde doktor se zákeřným dotazem a mám v tom bordel



Omyl. Základním smyslem té krabičky je srovnat nastavení směsi, který je rozhozený nabastlenejma dílama všeho druhu (u motorek, který neumí nahrát novou mapu).

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 10:48 | Nahoru | #169
Enthropy> jo, tohle je dobrá definice.
Ja s tim v praxi nikdy do kontaktu neprisel.
Takže si tam můžu jednak ladit mapu podle potřeby?
A nebo nahrát celkově úplně jinou?
Kdyz treba koupíš filtr a výfuk včetně svodů na konkrétní moto tak uz k tomu je vyzkoušená mapa kterou tam dáš a na brzdě jen doladíš pokud je potřeba..

Nejlepší moto do začátku

14.5.2013 v 10:53 | Nahoru | #170
Přesně tak - mapu si můžeš ubastlit sám, nebo stáhnout přímo od nich. A dokonce dělají i doplněk jménem Autotune, kterej ještě napere lambdu do výfuku a ladí si to za jízdy sám.

Na stránkách výrobce to mají pěkně podrobně popsaný. Kuk

Nejlepší moto do začátku

16.5.2013 v 13:44 | Nahoru | #171
Hlavně to vybírání nesmí trvat dlouho Já sem z toho málem zcvoknul, já si to pořád maloval, pak sem si říkal "tuhle? No počkám, jestli by nebyla nějaká lepší, novější, za stejnou cenu", pak se člověku jednou nechce zajet do bazaru konečně si ji projet, tak mu ji vyfouknou a v tu chvíli ví, že právě tu konkrétní by si určitě býval koupil… naštěstí jsem se rozhoupal (ale taky hodně díky podpoře okolí).

Vem, co se ti líbí. Já jsem prakticky začátečník, pořád se učím, mám litrovou (podle některých nudnou, podle některých nebezpečnou, páč je to litr…) CBF… ale baví mě, protože je obratná, hodná (musím zaklepat) a můžu se na ní hodně naučit. Nasednu, po 300 km vysednu a nejsem na odpis.

Většinou je to tak, že člověk stejně ví, co chce a okolím si to chce jenom potvrdit, aby měl pro tu svoji volbu obecný schválení, že nedělá úplnou krávovinu

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

16.5.2013 v 14:42 | Nahoru | #172

dva_hrnce píše: Enthropy> tohle vsechno chápu, to znám i z praxe
Takže přes commander nastavím např. na guzzi 35kW?
To se mi moc nezdá, ale takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlel, základní účel té krabičky je výkon zvýšit.
A pak si přijde doktor se zákeřným dotazem a mám v tom bordel


Učelem je optimalizace při změně sani a vyfuku

3 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku

21.5.2013 v 22:47 | Nahoru | #173
Trošku oživim toto tema. Dnes jsem byl u dealera kawasaki v Brně a šel jsem si hačnout na zeda 750R - paradni, nadherna, uzasna. Velikostne jsem mel strach, ze mi bude trosku mensi, ale vubec, je vetsi nez z obrazku ale i tak krasne dosahnu na zem - a celkove vypada špicovně. Při te přiležitosti jsem osedlal i ER6 a trosku se pustil do diskuze s prodejcem, co je vhodnejsi do zacatku. Ve sve podstate mi naznacil, ze spis 2 valcovy ER a to hlavne kvuli nizsi vaze a udajne skvele obratnosti. O Zedovi rekl ze kdyz se netaha moc za heft a netoci se, tak nebude takova bestie a da se zvladnout, ovsem je o par kilo tezsi - tzn. ze mi vlastne ani moc neporadil.:D osobni preference jsou spis pro obracenou vidlu, 4 hrnky a beranka v nizsich otackach :)

(Tak sem se vykecal a jdu chrapat)

Naposledy editováno 21.05.2013 22:50:45

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

21.5.2013 v 23:35 | Nahoru | #174
Kashalama> hmm, on ti ten prodejce řekl klady a zápory a rekl to tak jak to je..
Rozseknout uz to musíš ty
Příklad ze života, mel jsem fichtla a pak uz samé těžké svině > jawa třipade, suzuki gsx600f a ted guzzi, tohle je můj vývoj.
Pred dvěma lety jsem koupil coby dárek cebro125(R) a vezl jsem to po ose dom > průběh cesty v mém profilu..
A pak jsem si to občas i půjčoval, protoze každé kilo je znát a ja se najednou ocitl o 17 let zpět na tom fichtlovi, jenze to mělo 6 kvaltů, 11kW, přední vidle tam nebyla na okrasu, brzdilo to, drželo stopu, prostě coby celek to funguje výborně.
Jen mi tam chybí výkon, proto bych na tvém místě volil na prvni sezónu az dvě spíš moto s "lepším" podvozkem a ovladatelností než koukat co má papírově o 6koní víc nebo méně.
Tobe jde ted o to vyjezdit se, toť moje rada, protoze toho mam v hlavě moc a žíle ještě víc a moh bych tu psát román do rána..
Je tam prostě spousta proměnných a výběr nikdy nebude dokonalý, ale na druhou stranu ti každá z těch motorek poslouží vic nez dobře a jejich limity nenajdeš za jedno léto

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

21.5.2013 v 23:39 | Nahoru | #175

Kashalama píše: (Tak sem se vykecal a jdu chrapat)


Tak já taky, dobrou

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

22.5.2013 v 18:03 | Nahoru | #176

Kashalama píše: Trošku oživim toto tema. Dnes jsem byl u dealera kawasaki v Brně a šel jsem si hačnout na zeda 750R - paradni, nadherna, uzasna. Velikostne jsem mel strach, ze mi bude trosku mensi, ale vubec, je vetsi nez z obrazku ale i tak krasne dosahnu na zem - a celkove vypada špicovně. Při te přiležitosti jsem osedlal i ER6 a trosku se pustil do diskuze s prodejcem, co je vhodnejsi do zacatku. Ve sve podstate mi naznacil, ze spis 2 valcovy ER a to hlavne kvuli nizsi vaze a udajne skvele obratnosti. O Zedovi rekl ze kdyz se netaha moc za heft a netoci se, tak nebude takova bestie a da se zvladnout, ovsem je o par kilo tezsi - tzn. ze mi vlastne ani moc neporadil.:D osobni preference jsou spis pro obracenou vidlu, 4 hrnky a beranka v nizsich otackach :)

(Tak sem se vykecal a jdu chrapat)



Myslím, že se Zeda nemusíš bát - udělá jen to, co mu dovolíš.... A ta Er6 je opravdu obratnější a lehčí. Myslím ale, že pokud koupíš Zeda déle ti vydrží - tedy pokud ho nerozbiješ.

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku

24.5.2013 v 14:38 | Nahoru | #177
Po mé debatě s prodejcem v Kawasaki a s přihlédnutím k timu, že jsem přizdisráč - mám tu něco dalšího k zamyšlení....

Co říkáte na Apriliu SL 750 Shiver ? - já vím já vím, jeto 2 válec, ale když bych se ztotožnil s názorem prodejce od Kawasaki, že do začátku by byla moožná vhodnější ER6 - skrz váhu, obratnost, tak si říkám,jestli není lepší za stejné prachy jako ER6 uvažovat nad Shiverem, který má oproti ER6 otočenou vidlu, pancéřové brzdovky a mám dojem, že se tam dají přepínat i nějaké jízdní režimy (palivové mapy??)
Je ale otázka, jestli to nebude větší ""bestie"" pro začátečníka, než ZED (myslím teda hlavně na rozjezdech v nízkých otáčkách)

Hlavně berte mé názory s nadhledem, zatím mluvím opravdu jenom v teoretické rovině, vzhledem k tomu, že jsem se ještě nedostal za heft v autoškole

Naposledy editováno 24.05.2013 14:41:56

Nejlepší moto do začátku

24.5.2013 v 14:47 | Nahoru | #178
O shivru moc nevim, ale výkonu dole bych se asi moc nebál, tady ten motor nebude nastaven tvrdě na bestii si myslim..
No můžeš si jí nechat v hledáčku a jak budou noty tak to projeď vsechno
Jinak pancirky ani vidli pravděpodobně nepoznáš rozdíl, ale je to fajn mit to tam

(reakce na) Nejlepší moto do začátku

25.5.2013 v 19:05 | Nahoru | #179
Kashalama> Vynikajíci motorka hlavne podle me nadherna i ve verzi GT kerou sem chtel ja .)

Nejlepší moto do začátku

10.6.2013 v 00:13 | Nahoru | #180
Po dlouhém přemýšlení a čtení recenzí jsem se rozhodl koupit nakonec pro zedíka. rv 2007, černý, do 14 dní bude doma
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist