![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Máte s ním někdo zkušenost?
Když uvedete NE, napište proč!
Stupidní, nevěcný a nicneříkající připomínky budu mazat. Komu se to nelíbí, klikněte na tlačítko zpět, a znovu sem nechoďte.
Naposledy editováno 05.05.2013 22:59:22
4 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Stev>
No vidíš, já už olej budu vybírat a doporučovat podle užití, době jízdy atd.. přišlo mi to, že jedině tak můžeš vybrat optimální olej.
Ale bordel v tom je, to souhlasím. Ono dneska minerál může bejt stejně kvalitní jako syntetickej, viz. slavná americká novela zákona o minerálních olejích a specifikacích API..
Já třeba nechápu proč mám v manuálu specifikaci API a ne JASO, když pro japonsko je JASO..
Protože u specifikace API se dozvíš jak olej snižuje spotřebu paliva a kdesi cosi, ale jak je dobrej například pro spojku už se nedozvíš..
Ale obecně můj názor na věc je takovej, že do novýho motoru řídkej olej, a postupem času (zvětšování vůlí) olej hustší, pak to budu vybírat podle použití vozidla.
0W20? Není to na racing užití nějak málo? w20? (Tak zas určitě záleží do čeho..)
Právěže v tom oleji budou působit faktory jako teplotní odolnost olejovýho filmu vůči trhlinám a podobně. Z toho prostě soudím, že mnou uvedený "lepší" olej w50 je lepší, ale uznávám, asi jen do extrémních podmínek.
Jako souhlasím, že o tu viskozitu, když ji splníš v nějakém rámci až tak nejde, jde tam spíš o ty estery..
Naposledy editováno 04.05.2013 22:58:25
e: koukám že už jsi to o viskozitě psal ...
Naposledy editováno 04.05.2013 23:13:54
Podívej,já už jsem léty unaven vysvětlovat každý týden někomu pořád dokola něco,co je od začátku nevysvětlitelné.
Ty seš proště přesvědčenej,že tomu rozumíš a že činíš dobře a není síly,která ti to vymluví. Hodíš vlákno,dotaz a místo akceptace názorů se dohaduješ. Proč bych do toho měl jít? Aby to přerostlo do roviny napadání a přestřelek?
Už ted máš pocit,že tě provokuju,jak jsi psal,ale není to pravda.
Mám CBR léta. měl jsem jich několik. Jednu dokonce s 125.000km.v Brala si cca deci na tisíc km. Pokud bude brát litr na tisíc,km,tak dám z nouze 15w50,jinak není důvod.
Napíšu ti to asi takto: dejme tomu,že máš doma spotřebič,který bere ve svém provozu 2-8Ampér.
Čím zajistíš jeho lepší jištění? 10A jističem,nebo 16A?
S oleji je to podobné. Vysokorozsahové oleje jsou "univerzály". NAč rozmělňovat dobré vlastnosti nejpoužívanějšího pásma pásmy,do kterých se nedostanu,na úkor toho,v čem jezdím?
Vždy je lepší olej pásma,které používám. Proto píšu,že bych tam dal 10w40.
Kdyby to fungovalo,jak píšeš ty,tak by výrobce dělal jeden olej s viskozitou 0W60 a bylo by po prdeli.
Rozdíl cen stejného typu oleje,různé viskozity je nula nula nic,mnohdy je shodná. Proč tedy výrobce dělá jeden typ oleje v tolika viskozitách? Odpověz si sám.
To,co tu píšu,nechci s tebou polemizovat. Dostal jsi to,a je na tobě,jak s tím naložíš. Přesvědčovat mně není proč. Přesvědčuješ jen sám sebe,nikoho jiného. Je to tvůj boj,tak se podle toho zařiď a netahej mně do své vnitřní bitvy.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...
xBaryk: ...Za další, psal si, že 10w bude lepší jelikož se bude líp čerpat při studeným motoru (0-20 stupňů). Já jsem Ti hodil tabulku, že to tak není, lže tedy ona, nebo Ty, nebo Santa klaus?
Jak koukám na tu tabulku, tak prackarrův výrok potvrzuje. Což je pochopitelné, protože v tom má pravdu. Jak jsi přišel na to, že to ta tabulka vyvrací?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |