Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49
vysednutí je určitě super, ale tak když jedeš na čas, hodně kvapík nebo když si v nějakém průseru a potřebuješ nutně víc zatočit... když jedeš 500 nebo 1000 km z bodu A do bodu B, tak je to jen unavující tělocvik... xkrát se mi stalo, že přede mnou nějaký ocas mlátí kolenama o zem jak cvok a stejně v lepším případě jede stejně rychle, v horším zavazí...
podle mě učit úplného začátečníka vysedat je úplná blbost... na motorce se jezdí, vyset někde jak opica se může třeba na stěně v nějaké tělocvičně. upozornit na to, že váha na vnitřní straně zatáčky je lepší by se samo mělo..
to Tippo: vše už tu bylo řečeno, udělej si obrázek sám, ale jedna věc by ještě mohla pomoct, když jdeš do náklonu, ser na nějaké velké vysedání, poposedni si na půl prdele na sedačce, vytlač rameno a bok do zatáčky a srovnej hlavu kolmo k horizontální rovině, aby se ti nezkresloval úhel náklonu. Zkus si projet zatáčku tak, že hlavu budeš držet v ose s trupem a pak tak, že hlavu budeš držet kolmo, přestože tělo bude v náklonu. zjistíš, že v prvním případě ti to přijde, že máš náklon jako prase. v druhém případě uvidíš realitu zjistíš rezervy
Levou rukou začni tlačit levé řidítko směrem vpřed. Pravé řidítko jde zákonitě směrem k Tobě ale Ty mu nijak nepomáhej, jen se ho citlivě drž. Ve chvíli kdy zatlačíš na levé řidítko (vypadáš jako superman s levou rukou vpřed) motorka se sama začne naklánět doleva a také doleva zatáčet. Ve chvíli kdy povolíš tlak levé ruky se motorka začne gyroskopickým efektem sama rovnat a pojedeš zase rovně. Stejně to funguje na druhou stranu.
Důležité:
- na stranu kam chceš zatáčet tam odtlačuješ řidítko (jako superman), netahej to opačné k sobě, to vyžaduje mnohem víc citu.
- při rovnání motorky můžeš pomáhat odtlačováním druhého řidítka zpátky.
- seď rovně, nepřenášej váhu, ani nešlapej do stupaček. To začneš přidávat časem.
- dávej pozor na ostatní účastníky provozu.
- jeď raději víc než míň, v rychlosti je stabilita.
- nauč se takhle překlápět motorku z jedné strany na druhou.
- až si to zažiješ, zkoušej tlačit silněji a rychleji.
- nakonec začni přidávat tlak do stupačky na stejné straně kam zatáčíš a pak hurá do zatáček a trénovat.
Pozor na prvních pár kontra v zatáčkách, když zatlačíš hodně, motorka jakoby sama spadne do zatáčky (neboj se, gumy Tě udrží) a v tu chvíli musíš zachovat klid, užít si ten pocit, držet pevně ale citlivě řídítka ve stejné pozici, držet konstantní plyn, nebrzdit a plynule projíždět zatáčku. Ne v protisměru ani na dělící čáře a jak se začne zatáčka rovnat tak rovnat motorku a plynule přidávat plyn.
Good Luck
hoši sakra.... Tělem se zatáči jednokolka
kontra se zatáči jednostopé vozítka
a přímým otáčením se řídí vše co má tři a více kol...
PS: ve vysokých rychlostech se kontra používá naprosto stejně tak, stačí tam už ovšem jen mírný impuls... kontra samovolně vzniká právě třeba i v momentě kdy ubereš plyn - znestabilníš stroj a právě to jsou ty chvíle, které si málokdo uvědomuje.... tyhle jevy totiž vůbec nevnímáme, protože je máme zautomatizované už od mala.
Naposledy editováno 08.05.2013 17:48:15
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
Jinak vše už bylo napsáno a nemá smysl dále tohoto mrtvého koně mlátit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
CharlitoCZ píše: Za ten protisměr bys měl dostat přes hubu, je jedno jestlis tam viděl nebo, nemáš tam co dělat...
Já protisměrem často předjíždím, když vidím. Taky jsem na přesdržku?