globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A zase ten olej
2.5.2013 v 20:42
Zdravím, mám jenom takové téma k diskuzi, které vyplynulo z mojí neúdržby na konci loňské sezóny. Ale co, stalo se.
Neměnil jsem olej a chtěl bych znát odpověď na tuto otázku:
Je lepší po zimě nastartovat, zahřát motor a pak vyměnit olej nebo ho vypustit rovnou za studena (i s filtrem) a dát novej?
Anebo v tom není žádnej rozdíl?

3 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej

3.5.2013 v 21:11 | Nahoru | #1
Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.

(reakce na) A zase ten olej

4.5.2013 v 19:31 | Nahoru | #2
V4> s tou sierou mas pravdu,ja mel 2,3 disel a zralo to taky olej,tak jsem do toho lil kde co kdo mel,z kombajnu,lesnich traktoru atp,na tom aute odesla prevodovka,polosy diferak,ramena,kastle zrezla ale motor bezi doted v jinym aute...prestavba...

(reakce na) A zase ten olej

5.5.2013 v 18:48 | Nahoru | #3

V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.



Pravda je, že u aut by se olej mohl měnit tak po 40 tisících a vůbec by to motor nopoškodilo (naproti mám známýho autoservisáka a nedávno sme spolu na tohle téma popovídali), ale motorka jezdí v trochu jinejch otáčkách a má spojku v oleji, takže tam bych výměny 1x za rok opravdu dodržoval...

(reakce na) A zase ten olej

6.5.2013 v 19:08 | Nahoru | #4

V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.


Tož si o tom něco přečti Chudák siera při pečlivé údržbě nebo přehřátí ti zalehly kruhy, no a pokud tam někdo nalil něco co rozpouští karbon, tak tomu pmohl, klasický příklad jak se to nemá dělat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist