Neměnil jsem olej a chtěl bych znát odpověď na tuto otázku:
Je lepší po zimě nastartovat, zahřát motor a pak vyměnit olej nebo ho vypustit rovnou za studena (i s filtrem) a dát novej?
Anebo v tom není žádnej rozdíl?
3 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej
V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.
Pravda je, že u aut by se olej mohl měnit tak po 40 tisících a vůbec by to motor nopoškodilo (naproti mám známýho autoservisáka a nedávno sme spolu na tohle téma popovídali), ale motorka jezdí v trochu jinejch otáčkách a má spojku v oleji, takže tam bych výměny 1x za rok opravdu dodržoval...
V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.
Tož si o tom něco přečti Chudák siera při pečlivé údržbě nebo přehřátí ti zalehly kruhy, no a pokud tam někdo nalil něco co rozpouští karbon, tak tomu pmohl, klasický příklad jak se to nemá dělat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |