Neměnil jsem olej a chtěl bych znát odpověď na tuto otázku:
Je lepší po zimě nastartovat, zahřát motor a pak vyměnit olej nebo ho vypustit rovnou za studena (i s filtrem) a dát novej?
Anebo v tom není žádnej rozdíl?
1 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A zase ten olej
mischa638 píše: Pokud je to v jawce tak by mě to ani tak nevadilo
JJ taky máme pincka 5 let a olej tam možná bude z roku 82Beru z5 Tedy v závislosti na stroji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A zase ten olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A zase ten olej
3 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej
PetrL3 píše: Když ho vyměníš po zimě, tak si měl přes zimu v motoru degradovanej olej. Když ho vyměníš před zimou, tak potom během sezony jezdíš na olej degradovanej vlhnutím v motoru přes zimu.
Tak si vyber
Tak to je jasný. Po sezoně ho vyměníš a na jaře než začneš jezdit ho vyměníš znova. Možná, když to bude stát dýl jak měsíc tak bys měl zase vyměnit. Ideálně měnit po 1000km.
Mám pocit, že až bude mít tento motor najeto 100.000km tak bude pořád jako novej.
1 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej
Vyměň to kdy chceš, já to vylejvám na jaře a vyteče to úplně všechno, dolejvám bez decky tolik, co píše výrobce. Na jaře nabiju, umeju, namažu a jezdim, přijde mi to jako součást údržby. Nicméně se přikláním k názoru, že kdo to má připravený už na podzim, tak je asi lepší to umejt, krátce projet, aby to uschlo a pak to na zimu všechno namazat a za tepla vypustit ten starej olej a na jaře přijít a jet.
idealni PH je 7,5 vse pod je kysele a uz PH 6 v motoru by znamenalo reznuti,okamzite... takze olej aspol uz z principu neni kysely ani naopak silne zasadity . . .pokud tam nenalijeme kyselou vodu...
jinak vsichni co řikaji ze cistice motoru jsou kyselina a pekne to zere a cisti tak se pletou,vsechno jsou to zasady... v podstate Hydroxid sodny,louh...plus mastny metylalkohol,
Naposledy editováno 04.05.2013 19:34:05
Jo a ještě v půlce zimy otočím motorem o jednu otáčku aby se vystřídaly stlačené ventilové pružiny
Naposledy editováno 04.05.2013 19:39:03
V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.
Pravda je, že u aut by se olej mohl měnit tak po 40 tisících a vůbec by to motor nopoškodilo (naproti mám známýho autoservisáka a nedávno sme spolu na tohle téma popovídali), ale motorka jezdí v trochu jinejch otáčkách a má spojku v oleji, takže tam bych výměny 1x za rok opravdu dodržoval...
Jak působí vliv stále lepších a kvalitnějších olejů na stroje starší výroby, kde konstruktéři počítali s méně kvalitními mazivy? Můžu tedy do 15 let staré motorky lít dnešní kvalitnější oleje a výměnu prodloužit? Nebo mám kupovat méně kvalitní oleje, které stačí a dodržovat frekvenci výměn?
1 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej
...tak by mě zajímalo, kolikrát to mé geeso bylo takto zimované
kubacech píše: já v jednom manuále četl na podzim vypustit zahřátý olej a nalít nový do plna, až po víčko + po lžičce do každého válce. A na jaře tento olej vypustit a nalít nový v množství dle maunálu
...tak by mě zajímalo, kolikrát to mé geeso bylo takto zimované
Jen jednou sem do válce dával po lžičce oleje a na jaře sem to nemoh vůbec nastartovat
V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.
Tož si o tom něco přečti Chudák siera při pečlivé údržbě nebo přehřátí ti zalehly kruhy, no a pokud tam někdo nalil něco co rozpouští karbon, tak tomu pmohl, klasický příklad jak se to nemá dělat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |