globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A zase ten olej
2.5.2013 v 20:42
Zdravím, mám jenom takové téma k diskuzi, které vyplynulo z mojí neúdržby na konci loňské sezóny. Ale co, stalo se.
Neměnil jsem olej a chtěl bych znát odpověď na tuto otázku:
Je lepší po zimě nastartovat, zahřát motor a pak vyměnit olej nebo ho vypustit rovnou za studena (i s filtrem) a dát novej?
Anebo v tom není žádnej rozdíl?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej

3.5.2013 v 19:35 | Nahoru | #31
Pokud je to v jawce tak by mě to ani tak nevadilo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A zase ten olej

3.5.2013 v 19:58 | Nahoru | #32

mischa638 píše: Pokud je to v jawce tak by mě to ani tak nevadilo

JJ taky máme pincka 5 let a olej tam možná bude z roku 82
Beru z5 Tedy v závislosti na stroji

(reakce na) A zase ten olej

3.5.2013 v 20:20 | Nahoru | #33
Rebel83> Jestli tam vůbec nějaký je, co? To se nastačím když mě lidi kolikrát tyhle strojky vozí, že tam nemají ani deci oleje pomalu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A zase ten olej

3.5.2013 v 20:40 | Nahoru | #34
motomiro> Jasně,já vím,že se to dá a existuje na to vergl,ale přišlo mi tady trošku přitažený za vlasy,jak z toho někteří dělají vědu,že po jedný sezonně,je olej kyselej,že by druhou nevydržel.. Někteří by při výměně oleje nejradši rozebrali a vymyli celej motor a zase složili..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A zase ten olej

3.5.2013 v 20:42 | Nahoru | #35
Rebel83> Jseš si jistej,že tam ještě nějakej máš?

(reakce na) A zase ten olej

3.5.2013 v 20:56 | Nahoru | #36

smoula555 píše: Rebel83> Jseš si jistej,že tam ještě nějakej máš?

Nejsem! Ale mam doma komplet loziska, gufera, tesneni i valec, zkratka vse na GO, tak oilneresim. Planuju to na zimu. Bohuzel nevim ktery rok

3 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej

3.5.2013 v 21:11 | Nahoru | #37
Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.

(reakce na) A zase ten olej

3.5.2013 v 22:04 | Nahoru | #38

PetrL3 píše: Když ho vyměníš po zimě, tak si měl přes zimu v motoru degradovanej olej. Když ho vyměníš před zimou, tak potom během sezony jezdíš na olej degradovanej vlhnutím v motoru přes zimu.
Tak si vyber


Tak to je jasný. Po sezoně ho vyměníš a na jaře než začneš jezdit ho vyměníš znova. Možná, když to bude stát dýl jak měsíc tak bys měl zase vyměnit. Ideálně měnit po 1000km.
Mám pocit, že až bude mít tento motor najeto 100.000km tak bude pořád jako novej.

1 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej

3.5.2013 v 22:48 | Nahoru | #39
Neměl bych to už zamknout?

(reakce na) A zase ten olej

4.5.2013 v 02:08 | Nahoru | #40
majklboj> Ještě to nech, když se nám to tak pěkně rozjelo

A zase ten olej

4.5.2013 v 10:43 | Nahoru | #41
Může mi tady někdo poslat fotky, jak vypadá bordel v motoru? On se v motoru při pravidelné sezónní výměně udělá nějakej bordel? Já jsem teda běžnej biker, co měl zatím jen 5 motorek a vždycky to byly starý střepy, ale že bych z nich někdy vypouštěl nějaký kyselý bahno, to jsem teda neviděl. I dost jetý motory, co jsem rozpůlil, by se daly umejt jednim kapesníkem. Přijde mi to podle reakcí, jak kdyby v motorkách některý lidi měly V12 z náklaďáku s intervalem výměny 100k.

Vyměň to kdy chceš, já to vylejvám na jaře a vyteče to úplně všechno, dolejvám bez decky tolik, co píše výrobce. Na jaře nabiju, umeju, namažu a jezdim, přijde mi to jako součást údržby. Nicméně se přikláním k názoru, že kdo to má připravený už na podzim, tak je asi lepší to umejt, krátce projet, aby to uschlo a pak to na zimu všechno namazat a za tepla vypustit ten starej olej a na jaře přijít a jet.

A zase ten olej

4.5.2013 v 18:02 | Nahoru | #42
Já každejch 300km měním olej, gumy, filtry a řetězovku. Přes zimu chrápu v garáži a motorka je hezky uložená v ložnici pod peřinou, aby nenastydla, udržuju jí tam stálou teplotu 22°C a 40% vlhkost. Co bych pro svýho miláčka neudělal

(reakce na) A zase ten olej

4.5.2013 v 19:28 | Nahoru | #43
smoula555> mas pravdu,dela se z toho veda a nejvic mysli ti ktery nejmin o tom neco vi...

idealni PH je 7,5 vse pod je kysele a uz PH 6 v motoru by znamenalo reznuti,okamzite... takze olej aspol uz z principu neni kysely ani naopak silne zasadity . . .pokud tam nenalijeme kyselou vodu...

jinak vsichni co řikaji ze cistice motoru jsou kyselina a pekne to zere a cisti tak se pletou,vsechno jsou to zasady... v podstate Hydroxid sodny,louh...plus mastny metylalkohol,

Naposledy editováno 04.05.2013 19:34:05

(reakce na) A zase ten olej

4.5.2013 v 19:31 | Nahoru | #44
V4> s tou sierou mas pravdu,ja mel 2,3 disel a zralo to taky olej,tak jsem do toho lil kde co kdo mel,z kombajnu,lesnich traktoru atp,na tom aute odesla prevodovka,polosy diferak,ramena,kastle zrezla ale motor bezi doted v jinym aute...prestavba...

A zase ten olej

4.5.2013 v 19:32 | Nahoru | #45
No, já když na podzim cítím, že jedu na poslední projížďku, tak když přijedu, vypustím olej, mášu vyčistím a uložím. Na jaře před nalitím nového oleje znovu povolím vypušťák, vyteče ještě asi decka staré olivy a dám novou náplň. Jsem si jistý, že i kdybych se na to vys.al a měnil co dva roky až na jaře, že motor pojede pořád stejně, ale ten hřejivý pocit, že se tak starám, ten je ku.va k nezaplacení
Jo a ještě v půlce zimy otočím motorem o jednu otáčku aby se vystřídaly stlačené ventilové pružiny

Naposledy editováno 04.05.2013 19:39:03

(reakce na) A zase ten olej

5.5.2013 v 18:48 | Nahoru | #46

V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.



Pravda je, že u aut by se olej mohl měnit tak po 40 tisících a vůbec by to motor nopoškodilo (naproti mám známýho autoservisáka a nedávno sme spolu na tohle téma popovídali), ale motorka jezdí v trochu jinejch otáčkách a má spojku v oleji, takže tam bych výměny 1x za rok opravdu dodržoval...

(reakce na) A zase ten olej

5.5.2013 v 22:27 | Nahoru | #47
No-limits> Další hloupý a scestný názor. Nakonci sezony přibude max. 10000 km a to přece není dostatečná doba na porovnání životnosti. Tak na př. po ujetí 50000-80000 km a a popsané špatné péči, se dá něco posoudit. Zkušení odborníci už dávno vymysleli jak se má s motorkou zacházet a firemní konstruktéři stanovili pravidla. Vymýšlení ptákovin (no limit- bez limitu) je ztráta času a dokumentuje "hloubku" znalostí pisatele.

A zase ten olej

6.5.2013 v 09:46 | Nahoru | #48
A na základě čeho ti zkušení odborníci a konstruktéři pravidla stanovili? Na základě skutečných potřeb motoru anebo na základě vlastního zisku a lobby olejářů?
Jak působí vliv stále lepších a kvalitnějších olejů na stroje starší výroby, kde konstruktéři počítali s méně kvalitními mazivy? Můžu tedy do 15 let staré motorky lít dnešní kvalitnější oleje a výměnu prodloužit? Nebo mám kupovat méně kvalitní oleje, které stačí a dodržovat frekvenci výměn?

1 reakcí na tento příspěvek A zase ten olej

6.5.2013 v 09:52 | Nahoru | #49
já v jednom manuále četl na podzim vypustit zahřátý olej a nalít nový do plna, až po víčko + po lžičce do každého válce. A na jaře tento olej vypustit a nalít nový v množství dle maunálu

...tak by mě zajímalo, kolikrát to mé geeso bylo takto zimované

(reakce na) A zase ten olej

6.5.2013 v 12:26 | Nahoru | #50

kubacech píše: já v jednom manuále četl na podzim vypustit zahřátý olej a nalít nový do plna, až po víčko + po lžičce do každého válce. A na jaře tento olej vypustit a nalít nový v množství dle maunálu

...tak by mě zajímalo, kolikrát to mé geeso bylo takto zimované



Jen jednou sem do válce dával po lžičce oleje a na jaře sem to nemoh vůbec nastartovat

(reakce na) A zase ten olej

6.5.2013 v 19:08 | Nahoru | #51

V4 píše: Kdysi sem měl Sierru 2.0 benzín. Když začala žrát olej(byla už stará) rozhodl jsem se k experimentu. No on ten olej taky trochu tekl. Když jsem zjistil, že dolívat olej za 200kč litr je silně neekonomické, přešel jsem na to nejlevnější, co se dalo koupit. No a motor jel furt dál. Ve finále sem do něj lil to, co švagr vypustil ze stodvácy a furt to jelo stejně. I spotřeba oleje byla konstantní. Nakonec se to prodalo a šťastný majitel jezdí dodnes. Nechci tím říct, že by se olej neměl měnit, ale lidi, proboha, olej je fragment ropy a přes to, že je chemicky modifikován (teflon, dithiofosfát zinku atd.) furt je to olej. Zajímalo by mě, kdo přišel s takovou kokotinou, že olej bude kyselý? To jako koštoval? A koštoval před použitím nebo po použití? Maximálně když použijete aditiva, které všude vychvalujou (viz. výše jmenované) může při velké zátěži dojít k tvorbě a odparu kyseli a následné korozi. Pokud se používá normální olej (výrobce ví co do něj dát a kolik) tak se akorát zasere karbonem a šponama. Karbon je tvrdý jak sviň a dochází k většímu opotřebení. Tak asi tak.


Tož si o tom něco přečti Chudák siera při pečlivé údržbě nebo přehřátí ti zalehly kruhy, no a pokud tam někdo nalil něco co rozpouští karbon, tak tomu pmohl, klasický příklad jak se to nemá dělat
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist