globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koncovka výfuku - parametry, jakou?
Zdarec, mám trochu komplikovanější dotaz, ale vše se týká "laděného" výfuku na litrového fazera 2003. Mám origo výfuk, zvuk docela újde i na sérii, ale prostě to není ono a rád bych to změnil. Momentálně netisknu peníze, takže to řeším i z finančního hlediska (vrtat origo ale nebudu, nejsem prase). Vezmu to postupně:
1)na horneta jsem kupoval leoše přímo na motor PC34 z e-bay, e-bay je toho plná, třeba za 200e ,ale dotaz zní, v čem ten výfuk je dělaný na dané moto? Jde o průměr, délku? Je to přeci jen dutá trubka v podstatě

Rozumějte, na bazarech se prodává spousty jetých koncovek apod v cenách i za litr, k tomu nechat udělat mezisvod a stále jsem na poloviční ceně oproti novému. Jo je pohodlnější cvaknout na e-bay a dát bůra za nový lauf, ale pokud bych mohl ušetřit budu rád. Chci co nejvíce muziky za co nejméně peněz (jako každý Čech ) ale nechci ublížit motorce, proto se ptám na co případně koukat, zda-li rozhoduje průměr etc, nebo prostě koupit co se mi líbí a udělat mezisvod.

2)v každém případě chci homologovaný. Z creptusu mi odepsali, že lauf s mezisvodem 4700,- ale bez homologace.

3)Jaké máte zkušenosti s vývodem pod sedlo (jako to má H6), zatím jsem to viděl jen u LeoVince, přijde mi to praktičtější už jen kvůli položení. Na foto je to znázorněné.

Odpovědi jako "když máš opičku musíš mít na banány" mažu, chci konkrétní argumenty proč ano, proč ne.
Snažím se ušetřit, protože bych rád i jezdil a ne se jen koukal v garáži na fungl nový výfuk, ale ne za cenu uškodění motorce.
Takže díky za nějaké tipy, vysvětlení jaký má koncovka vliv (všude čtu že téměř žádný, změnu výkonu +-3 koně neřešim )


Naposledy editováno 23.04.2013 20:23:35
Předchozí
1 2 3
Následující

Koncovka výfuku - parametry, jakou?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2013 v 19:44 | Nahoru | #1
Když k tomu přistupuješ tak, jak píšeš, tak si tam dej cokoli a neptej se
A nevykřikuj, že smažeš každého, kdo bude psát něco, co nechceš slyšet.

Vždyť to sám víš:
1/ samotná "libovolná" koncovka ti udělá lepší zvuk.
2/ samotná koncovka odladěná konkrétně na tvůj motor může odstranit propady v průběhu výkonu a krouťáku + lepší zvuk.
3/ kompletní svody + koncovka určené pro jiný motocykl jsou vyhozené peníze
4/ kompletní svody + koncovka určené pro tvůj motocykl ti přinese výkon, krouťák i zvuk, ale vyluxuje ti kapsu.

Když požaduješ i homologaci, tak se výběr hodně zúží.

Sice není co radit, ale nepochybuji, že se tady strhne vášnivá diskuze

1 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:04 | Nahoru | #2
já jsem před týdnem koupil za dva litry homologovanej arrow s DB killerem, jsem nadmíru spokojenej, z titanu, zvuk dobrej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:14 | Nahoru | #3

Kubeja píše: já jsem před týdnem koupil za dva litry homologovanej arrow s DB killerem, jsem nadmíru spokojenej, z titanu, zvuk dobrej



Ty joooo
Napiš kde ....
Taky bych za ty love bral...

1 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:20 | Nahoru | #4
Jak pisi ostatni, klidne i jetej, ale na konkretni motocykl

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:20 | Nahoru | #5

kakac píše: Ty joooo
Napiš kde ....
Taky bych za ty love bral...


Právě, taky bych bral. Ty řeči o opičce jsou fakt bokem
Docent: Nemažu co nechci slyšet, chci slyšet to co jsi napsal třeba ty, prostě např: když dáš špatný průměr, nepojede to v otáčkách, měl by mít správnou délku apod. Takže když dám koncovku ne na můj motor, pojede to +- stejně a bude lepší zvuk, o který mi jde především, koní to má dost a komplet svody dělat nebudu určitě.
Homologaci bych chtěl, jedině kdyby byl nějakej fakt výhodnej bez homo aby se mi vyplatilo přehazovat když bych jednou za rok chtěl ven.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:22 | Nahoru | #6

Xfanthom píše: Jak pisi ostatni, klidne i jetej, ale na konkretni motocykl

Jenže jediný co jsem našel teď na m.cz je toto a za ty prachy už mám novej na e-bay. Rád bych se dostal s cenou na polovinu pokud možno. Co se stane když tam bude koncovka na jiný motocykl, dejme tomu taky litr s podobným výkonem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:29 | Nahoru | #7
ptaak> treba na myho fazera jsem na bazarovy ladaky cekal rok a nikdo neprodaval.. nakonec jsem koupil za 9 pred tydnem nove ixily - peknej zvuk a necuka mi tolik v nizkych otackach.. bud muzes cekat, nez se neco naskytne primo na fazera, nebo vynalozit penize za nejisty vysledek.. ja bych pockal :))

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:33 | Nahoru | #8
kakac> byl na www.tipmoto.com, jel jsem pro něj 70 km :)
Nebo zkus sondovat polsko www.allegro.pl taky se občas objeví

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:35 | Nahoru | #9
ariba>

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 20:36 | Nahoru | #10
Xfanthom> Právě, na fazery nic není ve starších. Teď mě napadá, R1 má téměř stejný motor, z té by to teoreticky šlo a mohlo by jich být víc. Našel jsem nějakou firmu HOOD, laufy kolem 2k8 bez homo. Zkušenosti?

Koncovka výfuku - parametry, jakou?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2013 v 21:00 | Nahoru | #11
Jen poradim firmu: izzi69.cz / napis jim mail kolik chteji za skorpiona na litr fazera. Vim ze kluk platil za 2 koncovky s tlumivkama, homologaci a zmereni vykonu na brzde + instalaci 9k na Fz6 ;).. za zeptani nic nedas

1 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 21:12 | Nahoru | #12
Já jsem asi divný, poradil bych:
"Vyprdnout se na to a raději ty prachy projezdit!"
Pro mně by spíše bylo důležitější třeba vyšší plexí, nějaké kufry, zásuvka 12 V, nebo tak něco...

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 21:30 | Nahoru | #13
VladaM> Já mám víc co chci, ale ten výfuk mi vadí. Jsem rád slyšet, a rád slyším motorku. Na sérii to má sice docela dobrej zvuk, ale ne hlubokej a není z dálky vůbec slyšet. Taky je to prvek aktivní bezpčnosti Právě proto, že chci prachy i projezdit, bych na tom rád nějak ušetřil pokud by to šlo, ale ne za každou cenu. Brašny mám, zásuvku nepotřebuju a plexi také zatím ne.

Koncovka výfuku - parametry, jakou?

23.4.2013 v 22:36 | Nahoru | #14
OK

2 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 13:29 | Nahoru | #15
Takže teď moje doměnky a trochu zkušenosti , než přijde někdo z kluků mechanickejch, kteří vlastní motorovou brzdu:

Podle mně pokud se nebavíme o výrobcích od Akrapoviče, případně Yoshimury a firem podobných cenových relací(firem které opravdu odbržďují koncovky na konkrétním modelu a ten vývoj si nechají ve finále pěkně zaplatit), tak je jedno co tam dáš. Prostě bude větší průchodnost, jiný zvuk.
Měl jsem na svých motorkách Viper (podle mně kopie Scorpionu), Remus - Revolution, SLK a podle mně jediné čím se ty výfuky lišily, bylo zpracování detailů(bytelnost objímek, kvalita nýtování, tloušťka pláště-a to ten Remus stál 2,5x tolik co ten Viper a 4x tolik co SLK.
Můj názor je, že u těch koncovek za 5tis. kč. výrobce nic neřeší-nahrubo spočítáno na obsah+přizpůsobení mezisvodu na daný typ motorky.

Navíc máš motorku s přívěrou ve výfukovém potrubí a pokud jen demontuješ origo koncovku a ne komplet svody, tak ta přívěra ti stejně ty výfukové plyny přibrzdí, podle toho v jakých otáčkách jedeš(což jsem měl na svojí staré R1 taky) a vliv na výkon a výkonovou křivku tam přece nebude tak zásadní jako u motorky, která je bez přívěry.

Jsem zvědavý na reakce ladičů na můj příspěvek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 14:03 | Nahoru | #16
Boss.trx850> Právě přívěra zůstane, takže jestli to chápu tak to hlavní si řídí ona a koncovka je prostě průchozí, proto se ptám zda-li musí být koncovka přímo na daný bike a v čem je právě na daný bike

1 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 14:07 | Nahoru | #17
Poznat jde všechno. Já jsem poznal i jinou vatu ve výfuku. Kdo říká že ne, tak buď neví nebo se uklidňuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 15:08 | Nahoru | #18

BlackSabbath píše: Poznat jde všechno. Já jsem poznal i jinou vatu ve výfuku. Kdo říká že ne, tak buď neví nebo se uklidňuje...


...nebo se to u jeho motorky prostě skutečně neprojeví
Tahle možnost tě nenapadla?
Kolik motorek jsi měl a u kolika z nich jsi dělal změny na výfuku?
Nedělej ukvapené závěry. Zvláště v oblasti koncovek je dost těžké odlišit skutečné změny od placeba bez měření na brzdě.

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 15:08 | Nahoru | #19
Boss.trx850>

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 15:12 | Nahoru | #20

docent píše: ...nebo se to u jeho motorky prostě skutečně neprojeví
Tahle možnost tě nenapadla?
Kolik motorek jsi měl a u kolika z nich jsi dělal změny na výfuku?
Nedělej ukvapené závěry. Zvláště v oblasti koncovek je dost těžké odlišit skutečné změny od placeba bez měření na brzdě.


Nemusí, ale to mu teď nikdo nepotvrdí. Měl jsem 2 velké motorky. Na první jsem jako změnu poznal ubývající vatu...
Jinak teď se mi motorka bude vracet z brzdy. Navíc mi to potvrdil i mechanik, že i tyhle drobnosti třeba konkrétně u GSXR mají vliv.

Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 21:39 | Nahoru | #21
Rozhodující je určitě stejná délka svodu a koncovky jako u origa. Resp. by to nemělo mít negativní vliv při zachování těchto parametrů. Ono stejně pokud ti to udělá +/- 3koně, tak to v tom stádu nepoznáš. Pokud si nechceš zku*vit směs, vyhni se laborací s filtry sání, samotná koncovka ti zásadní neplechu neudělá.

Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 21:51 | Nahoru | #22
Hele ja měl trioval od Creptusu. Vysel na nejakych 6 tis. a zvuk byl naprosto jedinecnej! Nebyla to ta urvana píšťalka. Nekde vyhrabu video z okruhu




1 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 22:19 | Nahoru | #23
Pořád tu nikdo nevysvětlil, jestli má délka a průměr koncovky na něco vliv. Případně jak se stanovuje a počítá. momentálně sem rozřízl moji sériovku gianelly a chystám se do ní dát perforovanou trubku, a kolem vatu, tak jako je to u všech laďáků za nekřesťanský prachy... Myslím, si, že dávat takový prachy jako 5, deset tisíc za koncovku je kravina, vezmu-li v potaz jednoduchost konstrukce, jde jen o nástroje a možnosti. Ale uvidím na kolik to vyjde mě. Yoshimuru, GP beru, u akrapa taky moc nerozumím ceně, aniž bych nemyslel, na to že marketing je kurva a, že za značku dám těžký love. Minule sem se koukal jak vyrábí akrap vejfuky... nic zázračnýho na tom není.. Sériovku bych si tam zase nenechal jelikož když se podívám dovnitř tak se mi chce blít velebnosti. 4T má mít zpětný tlaky 0, což ovšem s těma komorama nikdy nemůže mít...

A to, že se rozdíl moto s koncovkou, bez a s laďákem neprojeví, neberu vážně neb je to kravina, a dotiční na to asi nikdy nejeli, nebo nevím. Logicky už jen když jdou plyny v koncovce z první komory do třetí, ze třetí do druhé a z druhé ven, musím vidět, že motor rozhodně nebude mít zpětný tlaky 0 a že bude kurva utlumenej, proč asi na motogp maj holou trubku, jen tak z trucu ? Snad se nebudete vymlouvat že sériovka není okruhovka, princip motoru je furt stejnej, už století

Beru čistě jen koncovky, svody neřeším, jelikož ty jsou jasné, a nesnadné. Tam už jde o úhly ohybů, což si sám doma na koleni nevymyslím, ačkoli bych chtěl :D ale slyšel jsem, že jamaha dělal obrácený motory, tuším na krosky? s výfukem před motorkou. Ale vím, že i fejzři maj u čtvrtýho válce větší úhel ohybu svodu, což je pro motor ble, fuj a tajbl, tuším, že tím regulovali výkon/emise (menší).

Nicméně zajímalo by mě technické vyjádření, výpočet, nebo stanovení délky, průměru. Vliv na odvod plynů s konickou trubkou, dvojitým perforováním, apodobně.

Naposledy editováno 24.04.2013 22:47:13

1 reakcí na tento příspěvek Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 22:38 | Nahoru | #24
ja jen poznatek k charakteru ,mam jak origo tak ladak-trubka...a musim rict ze me silene prekvapilo kdyz po 3000km jsem tam dal origo a zmenila se charakteristika motoru ve spodku...dle moji pameti mi to s origo lepe sedelo,rekl bych pocitove ze lepe tahlo od spodku a hlavne pak nekdy v 7tis byl takovy docela citelny kopanec ve vykonu ze to zabralo....na ladak to jelo od spodku do cerveneho porad stejne...opravdu me rozdil zarazil apc jsem an to moc neveril a nemel praktickou zksuenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 22:40 | Nahoru | #25

enusim2 píše: ja jen poznatek k charakteru ,mam jak origo tak ladak-trubka...a musim rict ze me silene prekvapilo kdyz po 3000km jsem tam dal origo a zmenila se charakteristika motoru ve spodku...dle moji pameti mi to s origo lepe sedelo,rekl bych pocitove ze lepe tahlo od spodku a hlavne pak nekdy v 7tis byl takovy docela citelny kopanec ve vykonu ze to zabralo....na ladak to jelo od spodku do cerveneho porad stejne...opravdu me rozdil zarazil apc jsem an to moc neveril a nemel praktickou zksuenost


Nechápu kam na ty pocity všichni choděj, docela mě to nervuje, protože jak může ject motorka která má ve vejfuku 3 komory, a motorka které ve výfuku nic nebrání stejně? Dyť je to blbost.

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 23:35 | Nahoru | #26
xBaryk> Já měl dvě ze tří motorek s otevřenou koncovkou na brzdě po výměně. Maximální výkon nevzrostl ani u jedné, zlepšil se nástup v úplně nejnižších otáčkách a speciálně u TRX mi to udělalo výkonovou díru okolo tuším 4tis. otáček a začala být měřitelná spotřeba oleje(zřejmně tomu nedělalo dobře to, že výfukové plyny jdou bez odporu. Jediné co byl bez diskuze-lepší zvuk.

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 23:41 | Nahoru | #27

ptaak píše: Boss.trx850> Právě přívěra zůstane, takže jestli to chápu tak to hlavní si řídí ona a koncovka je prostě průchozí, proto se ptám zda-li musí být koncovka přímo na daný bike a v čem je právě na daný bike


Vpodstatě ti odpovím ještě jednou a přímo. Podle mně pokud neuvažuješ o nějakém premiovém výrobci koncovek OPRAVDU ODBRŽDĚNÝCH NA DANÝ MODEL(což neuvažuješ kvůli ceně), tak můj názor je, že je to úúúúúplně jedno.
Jebni na to něco z litrového objemu, ať to nemá malý průměr na nějakou šestku a nereš z čeho to je-ta přívěra ti to stejně pořád bude brzdit. Zvuk bude lepší a na výkonu poznáš minimum. Lépe se jí bude zbírat z volnoběhu a pak poznáš prd.
Doma mám někde v časáku úpravu FZS od Kabourka a ten dal přívěru pryč a odbrzdil to-tam to bylo znát co se týče nárůstů koní-ale kompletně odladil i karbecy ale přišel díky absenci přívěry o spodní otáčky.

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

24.4.2013 v 23:42 | Nahoru | #28
ptaak> Čau, hele zkus napsat nebo zavolat izzi69.cz do Řevnic, já tam kupoval loni dvě koncovky na FZ6 od Scorpiku a celá ta sranda i s mezisvodem, montáží a vyzkoušením na brzdě mě vyšla na 9k, což je dobrá cena a jsem max spokojenej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

25.4.2013 v 07:50 | Nahoru | #29
xBaryk> Délka a průměr koncovky vliv mít může a nemusí. Rozhodující je to jakým způsobem koncovka (současně se svody) ovlivňuje proudění a hlavně pulzace výfukových plynů. Odpor svodů+koncovka má v ideálním případě načasovat vratnou vlnu pynů (vlna se na konci svodů odrazí a vrací se k výfukovému kanálu)tak, aby dorazila k výfukovému kanálu ve správnou chvíli a podpořila vyplachování/plnění motoru. Ty pulzace se mění s frekvencí (otáčkami motoru)proto se používá přívěra aby se vlastnosti celého výfukového systému měnily. Výrobce to má "nějak" odladěno a to včetně koncovky. Jak moc při vývoji preferoval výkon, jak moc emise, spotřebu a hlučnost ví jen on sám. Takže když uděláš změnu, nemůžeš předem vědět co to udělá. Pak to můžeš ovlivnit sáním, ale výsledek stejně nemusí být lepší než původní nastavení (ale pokud původní stav byl na hlučnost a emise, tak si rozhodně výkonově pomůžeš). Pokud by se to mělo odladit tak, aby z daného objemu byl k dispozici max. výkon, neobešlo by se to bez úpravy časování motoru a úpravy sání (dély a průměru sacího potrubí). A docela by mě zajímalo, jak moc se tomuto všemu věnují u Akrapoviče nebo jinde. Určitě to nebude všude stejné, ale nedělám si iluze, už jen to množství motorek, které by jim muselo projít brzdou a té práce kolem. Spočítat (nasimulovat) to půjde nahrubo, ale bez výroby různých variant se to stejně neobejde. Takže to je vývoj jak pro závodní motor, realita bude někde uprostřed. Budou mít nějakou řadu trubek a tu přiřadí různým motorkám. Můj názor.

(reakce na) Koncovka výfuku - parametry, jakou?

25.4.2013 v 09:12 | Nahoru | #30
MerlinYZF> Správně jsi to nastínil, náčelníku

xBaryk>

Pořád tu nikdo nevysvětlil, jestli má délka a průměr koncovky na něco vliv. Případně jak se stanovuje a počítá.


Pokud ti nestačí výše řečené nebo tomu ze zásady nevěříš, tak na podzim začíná první semestr na ČVUT - obor Konstrukce spalovacích motorů. Snad tě během studia přesvědčí, že skutečná konstrukce výfuku opravdu není jen "stočit plech a přivařit k tomu trubku"

Vysvětlit teorii konstrukce výfuku v internetovém příspěvku opravdu není možné.
Buď tomu věř nebo to nech být...

Naposledy editováno 25.04.2013 09:13:36
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist