globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neteče benzín
Zdravím, včera jsem seřizoval sací a výfukový ventil u mé Hondy CBR 125R r.v. 2005.. Potom, když jsem vyjel, tak motorka po pár metrech přestala jet. Zjistil jsem, že z nádrže do karburátoru neteče benzín. Nevíte co s tím? Díky
Předchozí
1 2
Následující

Neteče benzín

21.4.2013 v 14:28 | Nahoru | #1
zkontroluj hadičky a karbec

Neteče benzín

21.4.2013 v 14:49 | Nahoru | #2
hadičky jsem kontroloval, ale z nádrže přes tu hadičku nespadne ani kapka..

Neteče benzín

21.4.2013 v 15:01 | Nahoru | #3
Ucpaný kohoutek nebo odfuk od nádrže?
Kdyz otevřeš vicko tak taky nic?
Prostě projít celou trasu a zjistit kde je ucpaný pes

1 reakcí na tento příspěvek Neteče benzín

21.4.2013 v 15:06 | Nahoru | #4
A co kohout, nebo sítko v nádrži, pokud tam je? Pokud vím, tak CBR125R je stříkačka, takže tam musí být elektrické rotační čerpadlo v nádrži a v tom případě musíš jít i po něm. Pokud máš nějakou verzi s karbcem a bez čerpadla (které by v tom případě bylo elektromagnetické membránové), tak musíš jít po kohoutu a případně filtru. Pokud máš podtlakem ovládaný kohout, tak jej nastav do polohy PRI a pokud začne benzin téct, je chyba právě v podtlakovém ovládání (prasklá, nebo ucpaná hadička, vadná memnrána).

Neteče benzín

21.4.2013 v 15:10 | Nahoru | #5
Když sundam ten kohoutek na nádrži, na kterým jsou napojeny 2 hadičky, tak benzín teče. Ale jakmile tam našroubuju zpět ten kohoutek, tak přes hadičku neprojde nic.

(reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 15:12 | Nahoru | #6
J.M.K.> Nemám stříkačku, je to karbec. Promiň za blbou otázku, co je poloha PRI?

Neteče benzín

21.4.2013 v 15:14 | Nahoru | #7
2005 bude ještě karburátor a pokud před tvym servisní zasahem motorka normnalně jezdila tak sis spletl hadičky nejspiše . Na nádrži je podtlakovej ventil z něhož vedou dvě hadičky jedna jej jako přivod benzínu( de z ventilu do karburatoru) a druhá je podtlak ta vede z ventilu do přiruby saní. Vím že se mi to taky spletlo na 2004 sem do toho nejaka zapojil přapad nebo a taky to nejelo. boužel ted si napamautuji kterej vyvod na tom ventilu na nádrži je pro benzí a kterej pro podtlak. To už si stahni manual a podivej se ....

1 reakcí na tento příspěvek Neteče benzín

21.4.2013 v 15:15 | Nahoru | #8
Pri je poloha, kdy tebe benzín samovolně bez podtlaku.
Jinak na polohu on a rezerva potrebuje podtlak od motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 15:22 | Nahoru | #9
A tu polohu PRI tam dám jak ? :D Když jsem sundal ten ventil u nádrže, tak benzín se přes nádrž ven dostal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 15:31 | Nahoru | #10
DannyBoss> Na palivovém kohoutu jsou polohy ON (normální provoz), RES (rezerva) a PRI (priming - plnění, v původním významu slangově "nastřikovač"). V prvních dvou polohách se kohout otevírá podtlakem v sání, tedy při stojícím motoru se sám zavře zabrání "utopení motoru", kdyby netěsnil plovákový ventil v karbci.V poloze PRI se toto otevírání přemostí a kohout propuští benzin stále, což využiješ pro napuštění karbce benzinem po delší odstávce, kdy bys jinak musel dlouho trápit strter.
Jinak platí, co už napsali ostatní - možná jsi hadičky od kohoutu přehodil. Odpoj je obě dvě, nastav kohout na PRI a tu hadičku, z které začne téct benzin, napoj na plovákovou komoru karbce a druhou na hrdlo na sací přírubě. Kdybys měl totiž omylem benzinovou hadičku napojenou na sání, tak v poloze PRI bys právě mohl "utopit motor".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 15:34 | Nahoru | #11
J.M.K.> U této moto žádné polohy nejsou.. Teda aspoň jsem je tam neviděl. Tak už nevim, zkoušel jsem všechno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 15:37 | Nahoru | #12

DannyBoss píše: J.M.K.> U této moto žádné polohy nejsou.. Teda aspoň jsem je tam neviděl. Tak už nevim, zkoušel jsem všechno.


Jestli máš kohout, tak s ním musí jít otáčet.
Pokud s ním jde otáčet, tak musí mit polohy.
Většinou je on dolů, res nahoru a PRI vodorovně

Neteče benzín

21.4.2013 v 15:45 | Nahoru | #13
Takhle vypadá ten ventil u nádrže..

1 reakcí na tento příspěvek Neteče benzín

21.4.2013 v 15:46 | Nahoru | #14




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 15:49 | Nahoru | #15
dva_hrnce> Kohout tam není

Neteče benzín

21.4.2013 v 17:39 | Nahoru | #16
Nalít ho do nádrže

(reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 17:59 | Nahoru | #17

DannyBoss píše: dva_hrnce> Kohout tam není


Tak fakt koukni do skript jestli máš dobře ty hadičky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neteče benzín

21.4.2013 v 18:39 | Nahoru | #18
DannyBoss> To už podle tvaru vypadá právě na podtlakový ventil a logicky ten nezapojený nátrubek by měl být právě přívod podtlaku. Naraž na něj hadičku a slabě zatáhni (cucni) a jestli tou druhou hadicí začne téct benzin, je to ono. Bezpečnější metodou (aby sis neloknul benzinu v případě třeba prasklé membrány) je nasadit na hadičku injekční stříkačku a mírně s ní "zatáhnout".

Jestli tam žádný jiný mechanický uzávěr nemáš, tak už to asi někdo před Tebou předělával. Jak bys jinak ovládal rezervu (pokud místo přepínání nemáš kontrolku)?

Neteče benzín

21.4.2013 v 18:49 | Nahoru | #19
Na tý fotce je ta hadička vypojená, jinak sem jí tam dával. Ale jak sem měl nádrž dole, tak nedosáhla až k tý nádrži. Jinak už to jede. Všechny hadičky jsem profoukl, vytvořil pusou podtlak (všechen benzín sem měl na držce) :D zvýšil otáčky na volnoběh, podlil svíčku benzínem a už frčí. Díky moc za rady :)

Neteče benzín

21.4.2013 v 18:52 | Nahoru | #20
Jak píše J.M.K - bez podtlaku, vytvářeného na té spodní hadičce benzín nepoteče, to je normální... tj chybu v tom, že to nejede bych nehledal v kohoutu, ale v něčem jiném. Pro kontrolu stačí fakt jen vzít kus hadičky, napíchnout ji na tu spodní hubičku a nasát pusou.V tu chvíli musí z té horní hubičky začít téct benzín. Benzínu v hubě bych se nebál ... kdyby byla pryč membrána, tak to ukapává.

1 reakcí na tento příspěvek Neteče benzín

22.4.2013 v 00:07 | Nahoru | #21
Tak jsem jí projel a ještě tak jako občas blafá, nejspíš to bude něco v karburátoru (trysky, plovák, či něco takového) Jinak všem díky za rady

(reakce na) Neteče benzín

22.4.2013 v 13:11 | Nahoru | #22
DannyBoss> "Blafá"... to by chtělo trochu upřesnit... při tom vynechání se "přidusí" bohatou směsí, jako bys při horkém motoru zapnul sytič, nbo začne střílet do výfuku (chudá směs)? V prvním případě může zůstávat viset plovák "dole", nebo netěsní jehla, takže karbec přetéká a motor se hltí, nebo naopak buď stále nestíhá přítok benzinu (řeš ventil, filtr), nebo zůstává viset plovák "nahoře" a benzin nevpouští. Přicpané, nebo chybně volené trysky by způsobovaly problémy stále, ne jen občas. V první řadě koukni na svíčku - dle její barvy poznáš, na čem jsi.

1 reakcí na tento příspěvek Neteče benzín

23.4.2013 v 18:43 | Nahoru | #23
Stává se mi to když jedu 100-120 km/h a točim ji tak na 8-9tis. otáček. Po nějaké chvíli spadnou otáčky a na plyn nereaguje. Jakmile zastavim,chci znovu nastartovat, tak jde jenom se sytičem. Po nastartování, když chci přidat plyn, tak zase chcípne. Nastartuju jí, držim sytič a tak po 2-3 minutách zase na plyn reaguje. Už mi to, ale nedělá tak často jako předtím. Ale nechci jet po dálnici a každých 5-10km zastavovat. Už nevím co s tím. Karbec jsem vyčistil, hadičky profoukl, svíčku vyčistil a stejně nic...

Neteče benzín

23.4.2013 v 19:08 | Nahoru | #24
Ještě mě napadlo, nemůže být něco s těma ventilama (sací a výfukový)?

(reakce na) Neteče benzín

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2013 v 22:58 | Nahoru | #25

DannyBoss píše: spadnou otáčky a na plyn nereaguje. Jakmile zastavim,chci znovu nastartovat, tak jde jenom se sytičem. Po nastartování, když chci přidat plyn, tak zase chcípne. Nastartuju jí, držim sytič a tak po 2-3 minutách zase na plyn reaguje.



Právě toto chování celkem jasně ukazuje na to, že karbec nestíhá dotékat - postupně Ti klesá hladina, až motor zhasne v důsledku chudé směsi. A to, že potom chytne jen na sytič a při přidání plynu vynechává a zhasíná , rovněž ukazuje na chudou směs v důsledku nízké hladiny v karbci. Prostě "nejde tam benzin" .
A že po pár minutách takového běhu začne teprve reagovat na plyn normálně, svědčí o tom, že za tu dobu stihne benzin dotéct, v karbci je opět správná hladina a ten tedy začne fungovat, jak má. Benzin právě dotečne jen při běžícím motoru, jeližož jinak není podtlak v sání a ventil se neotevře vůbec.

Toto vše ukazuje na to, že podtlakový ventil stále nefunguje, jak má. Zkus jej odmontovat, přes nějaký vhodný přípravek (dutý kuželový kus s nátrubkem) připoj palivovou hadici na nádrž přímo a pokud pak motor poběží dobře, je vše jasné.
Podtlakový ventil musíš potom rozebrat a může být bordelem přicpané jeho sedlo (přiškrcený průtok), nebo vázne sestava uzávěru a membrány, nebo je membrána prasklá (v obou případech se ventil dostatečně neotevře), nebo je zpuchřelá, popř. prasklá hadice podtlaku (opět se ventil neotevře naplno).

Pokud bys ventil vyndal a připojil benzin přímo (neznám CBR125 do detailu, ale jsou tam (snad) verze s klasickým kohoutem, tak snad by tetnto šel na nádrž namontovat), tak nezapomeň také upcat nátrubek připojení podtlaku na sacím hrdle , jinak tudy motor bude sát falešný vzduch, což jej dokáže rovněž sakramentsky rozhodit (obtížné starty, pomalé padání otáček po ubrání plynu, nebo (hlavně u dvoutaktů) i samovolné zvyšování volnoběžných otáček).

E: Jinak s ventily toto nemá nic společného, to by motor haproval pořád.

Naposledy editováno 23.04.2013 22:59:33

(reakce na) Neteče benzín

6.5.2013 v 13:12 | Nahoru | #26

J.M.K. píše: DannyBoss> Jestli tam žádný jiný mechanický uzávěr nemáš, tak už to asi někdo před Tebou předělával. Jak bys jinak ovládal rezervu (pokud místo přepínání nemáš kontrolku)?



CBR z roku 2005 má akorát palivoměr. Žádný přepínání na rezervu nebo kontrolka.

1 reakcí na tento příspěvek Neteče benzín

8.5.2013 v 17:14 | Nahoru | #27
ja riešim podobný problém. tiež mi počas jazdy začne spomaľovať až zastavím úplne. potom keď ventil stočím na rezervu, tak znova naskočí, ale znova po prejdení pár km skape. a potom už chytí len na sytič, aj to iba niekedy. mám podozrenie na karburátory a podtlaky ale štve ma že prečo keď ventil stočím na rezervu tak naskočí? to mi tam nejak nepasuje...

(reakce na) Neteče benzín

8.5.2013 v 18:59 | Nahoru | #28
[quote=branikcb600f]ja riešim podobný problém. tiež mi počas jazdy začne spomaľovať až zastavím úplne. potom keď ventil stočím na rezervu, tak znova naskočí, ale znova po prejdení pár km skape. a potom už chytí len na sytič, aj to iba niekedy. mám podozrenie na karburátory a podtlaky ale štve ma že prečo keď ventil stočím na rezervu tak naskočí? to mi tam nejak nepasuje...


Možná plováková hladina a taky by to mohlo bejt že máš ucpaný víčko od nádrže takže ti tam nejde vzduch ale taky dlaších 150 věcí

Neteče benzín

8.5.2013 v 19:16 | Nahoru | #29
Víčko nebo obecně ucpaná cesta vzduchu do nádrže aby nevynikal podtlak je docela blbá závada, sám jsem kdysi u jednoho stroje několikrát rozebral karburátor nez jsem prisel na ucpané vicko nádrže..
Stačí zkusit projet motorku bez něj a hned člověk ví jestli jo nebo ne :)

Neteče benzín

8.5.2013 v 21:10 | Nahoru | #30
možno trocha blbá otázka: keď odpojím obidve hadičky od toho ventilu a odmontujem ho, začne z nádrže vytekať benzín?

lebo chystal som sa vyčistiť nádrž, tak som ju sundal, odpojil a odobral ventil a potom som prevracal hociako ale nevytiekla z nej ani kvapka benzínu a to bola asi do polovice natankovaná
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist