globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
20.4.2013 v 08:54
Rozhodl jsem se založit toto téma jako ucelený přehled offroadových pneumatik na zadní kolo s rozměrem 17" . Kdo je jezdí, tak jistě ví, že výběr v tomto rozměru není široký.
Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.

____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč

Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.







____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč

Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.







____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč

Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.







____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč

Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.







____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč

Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755

rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč

V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?







____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra

rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč

Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147

rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109

rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 11:06 | Nahoru | #1
Janek> Tak to není o čem, 18" je ideální řešení, tam je pak výběr úplně někde jinde.
Co to je ta řezačka na špunty? A jaký místo prořezáváš, jako základnu špalku aby byl vyšší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 11:47 | Nahoru | #2
Humusus> Nějak nemůžu najít v kompu fotky, ale řežu hranu špuntu s tím, že díky tvaru a provedení nože můžu udělat negativní úhel zubu - jakoby takovou lopatku. Taky u paty zubu můžu zajet až k plátnu a tím si u sjetýho špuntu udělám vyšší výšku a přitom je tvar patky s pěkným rádiusem a špunt se netrhá. Tím se dají i zachránit natržený špunty - odřízneš ten natržený kousek a je to. Dá se říct, že gumu sjetou o cca 40% zrenovuješ tak, že zase bere jako nová a tímhle způsobem si prodloužíš životnost gumy se zachováním dobrých vlastností minimálně o 100%. Při ceně řezačky je investice na jedný gumě zpátky doma .
Osobně jsem zkoušel gumu v zimě na sněhu před a po prořezání a rozdíl byl zásadní . Můj názor je, že prořezaná guma brala líp jak nová.

Naposledy editováno 20.04.2013 11:47:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist