Naposledy editováno 30.08.2018 02:21:42
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjí dálková světla baterku
Ako už písali, kúp si multimeter za 100kč v baumaxe, pri naštartovanom motore a trocha vyšších otáčka musí byť na aku cca 14-14,4V. Ak nie, tak je niekde probléma a daj to elektrikárovi, ty to nespravíš.
RRSS prečo by výrobca nepočítal so 150W rezervou? Bežne majú najmä cestovné motorky okolo 500W altík, tam je tá rezerva ešte vyššia.
Alternátor má plochú charakteristiku, napr. felíciový má nominálne otáčky 11000 a prúd 55A a pri 5500 otáčkach už dáva 50A. Pri 2000 dáva už 20A.
Naposledy editováno 20.04.2013 09:53:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Sem zvedavej co to udela letos bo sem si tam nechal namontovat vyhrejvany hefty. Ty se nastesti aktivujou az pri vyssich otackach takze by se mely chovat k baterii snad i setrne.
O dobijeni aku tu bylo napsano jiz mnoho, kazdopadne pri dobijeni me nezajima napeti ale proud. Pokud do baterie tece patricny proud, baterie se nabiji resp dobiji bez ohledu na to, jake je nabjeci napeti. Takto se nabijeji treba tuzkove clanky v hodinach pres spocitany rezistor a diodu primo ze site 220V. To jestli namerim na baterii pri nastartovanem motoru 14-14.4V je nic nerikajici udaj, ktery o stavu dobijeci soustavy a baterie nema temer zadnou vypovidaci hodnotu. Jedine snad to, ze pokud tam bude mene nez tech 14V, tak lze usuzovat na vadu regulatoru/alternatoru. Podle ohmova zakona je napeti primo umerne proudu a z toho by se melo vychazet. Muze se totiz stat, ze altik sice bude davat tech 14.4V ale nebude davat adekvatni proud takze paralelnim zmerenim na baterii sice namerite tohle napeti ale ve skutecnosti tam muze jit minimalni proud ktery tu baterii take dobije ale za podstatne delsi i mnohonasobne delsi dobu. Proud se meri seriove tzn. rozpojite jeden kabel na baterii je jedno ktery a mezi ten kabel a tu baterii vlozite ampermetr (samozrejme dimenzovany na takovy proud), pri startovani nutno ampermetr zkratovat bo by nemusel vydrzet tak velky proudovy naraz :), a samozrejme merit jen kratkou dobu aby se nespalil bocnik v meraku. Pokud mate merak s patricnym proudovym rozsahem pak zmerite skutecnou hodnotu tekouciho proudu a muzete sledovat i zmenu pri prepnuti na dalkace. Idealni je mit paralelne i Voltmetr a sledovat zaroven ubytek napeti. Pokud napeti nepoklesne nijak vyrazne a zvetsi se proud, lze usoudit, ze alternator i regulator funguje. Pokud se pri prepnuti na dalku proud nezvysi a poklesne napeti, muze byt chyba v regulaci a nebo baterii. Pokud se proud zvysi a napeti presto poklesne, je v haji regulator a vse jede z baterie, ktera jeste neni uplne na odpis a snazi se vyrovnavat potrebny odber proudu.
Pokud nemate ampermetr s patricnym proudovym rozsahem, lze si vypomoci vlastnim bocnikem, ktery se postavi z dostatecne vykonove dimenzovanych rezistrou a podle ohmova zakona se spocita jeho celkovy odpor. Pak staci jen paralelne k nemu pripojit obycejny voltmetr a zemrit na nem ubytek napeti a z toho nasledne vypocitat tekouci proud. A bacha rozpali se do bela takze nevarit moc dlouho :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |