globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aretační šroub řetězu- VFR 800
9.4.2013 v 13:25
Ahoj,

na svojí VFR 800 z roku 98 musím řešit tuhle nepříjemnost- při jízdě se mi samovolně povolil řetěz na úplné minimum. Při kontrole jsem zjistil, že nefunguje aretační šroub, kterým se na kyvce po nastavení vůle řetězu zamezuje právě jeho povolení- viz. obr.

Když jsem sřoub celý vyndal, zhruba ve svém středu měl cca 3 závity úplně zanesené- musel vyrvat materiál ze svého uložení. Šroub jsme perfektně očistili, dali zpět a opatrně dotáhli...za dalších 500 Km se nic nestalo, ale bral jsem to pouze jako provizorní řešení, které jsme udělali na silnici.

Jaké doporučujete řešení? Vše klasicky, jako když je stržený jakýkoliv jiný závit?

PS: pls jen příspěvky k věci, díky

Radek





Naposledy editováno 09.04.2013 13:27:14

Aretační šroub řetězu- VFR 800

9.4.2013 v 14:00 | Nahoru | #1
Asi to mordoval někdo před tebou a serval závit. Někteří lidé mají ukrutnou sílu. Jako nejlepší oprava bude asi zkusit přezávitovat jemnějším stoupáním a sehnat i šroub s jemnějším stoupáním anebo převrtat a přezávitovat na větší závit.

Aretační šroub řetězu- VFR 800

9.4.2013 v 16:49 | Nahoru | #2
Určitě to dám do servisu, nemám na to ani nástroje ani zkušenost. Jde mi o to přijít tam už s nějakýma informacema, abych dokázal "dát hlavy dohromady" :) Z čeho ta kyvka vlastně je?

Aretační šroub řetězu- VFR 800

9.4.2013 v 17:03 | Nahoru | #3
v nejhorším použitá kyvka cca 1000,-, zkusil bych novou vložku závitu

Aretační šroub řetězu- VFR 800

9.4.2013 v 21:15 | Nahoru | #4


Vypadá to, že závit je přímo v kyvce. Nechal bych vyřezat nový závit + jiný šroub, případně jinou kyvku.
Evidentně to někdo rval na krev, přitom tam jsou všude momenty

1 reakcí na tento příspěvek Aretační šroub řetězu- VFR 800

9.4.2013 v 21:20 | Nahoru | #5
Tzn. klasicky to nechat "převrtat" na větší šroub? Předpokládám, že by musela jít celá kyvka ven. Z čeho vlastně je, z hliníku?

(reakce na) Aretační šroub řetězu- VFR 800

9.4.2013 v 21:24 | Nahoru | #6
ozzman_84> Ano, vypadá jako z hliníku, ale neodlíval jsem ji

Možná ti to nějaký kouzelník udělá i na motorce, ale co si vzpomínám, tak tam moc místa není..

1 reakcí na tento příspěvek Aretační šroub řetězu- VFR 800

10.4.2013 v 11:27 | Nahoru | #7
Buď vyvrtať väčšiu dieru, alebo druhý spôsob je pôvodnú zaliať a navŕtať do nej takú istú.

(reakce na) Aretační šroub řetězu- VFR 800

10.4.2013 v 11:33 | Nahoru | #8
Já to hlavně utahuju momentákem tuším ,že to je 74 nebo 75nm.

1 reakcí na tento příspěvek Aretační šroub řetězu- VFR 800

10.4.2013 v 16:22 | Nahoru | #9
Co si myslíte o tomto způsobu řešení?

link

(reakce na) Aretační šroub řetězu- VFR 800

10.4.2013 v 18:29 | Nahoru | #10
ozzman_84> Jestli máš za litr jinou kyvku, tak bych vůbec neřešil nějakou opravu..

Aretační šroub řetězu- VFR 800

10.4.2013 v 19:24 | Nahoru | #11
ozzman_84

Ta díra pro šroub je skrz celý spodní díl,pokud budeš mít možnost aby ti někdo udělal nový delší šroub a ještě ho event. zajistit matkou zespoda,myslím,že by to problém vyřešilo.Prasárna by byla tam nacpat i třeba na průměr o něco manší šroub a ze spodu ho stáhnout matkou ale taky by to bylo řešení.Materiál kyvné vidlice je hliník.
Kyvku za litr,to bych chtěl vidět.











Naposledy editováno 10.04.2013 19:32:34

1 reakcí na tento příspěvek Aretační šroub řetězu- VFR 800

11.4.2013 v 07:33 | Nahoru | #12

(reakce na) Aretační šroub řetězu- VFR 800

11.4.2013 v 09:53 | Nahoru | #13
MildaVFR> To teda čumím,já pod 5tis už dlouho neviděl.

Aretační šroub řetězu- VFR 800

11.4.2013 v 12:58 | Nahoru | #14
Taky na tu cenu kyvky koukám, na ebay apod. se opravdu pohybují okolo 5tis. Díky za tip!

Nicméně rád bych s touto variantou počítal až jako s poslední- min. z pohledu financí je k ní potřeba připočítat i výměnu kyvky.

Jsem rád, že jsem téma založil- nejjednodušší řešení, které jsem doteď neviděl, mi přijde jako nejlepší- delší šroub + pojistná matka dospod.

Chlapi, díky za nápady a hlavně pomoc

1 reakcí na tento příspěvek Aretační šroub řetězu- VFR 800

11.4.2013 v 13:06 | Nahoru | #15
Už jen detail- je dole dost místa na matku? :) Nemám možnost se teď podívat...

(reakce na) Aretační šroub řetězu- VFR 800

11.4.2013 v 18:37 | Nahoru | #16
ozzman_84>
A proč jsem ti asi ty "Matěji" posílal ty fotky toho stáhnutí kyvky.Ano,místa je tam dost,hafo,hodně,akorát,víc než málo,hodně než míň,prostě v pohoděeeeeeeeeeeee.

ozzman_84> Řešení, které jsem doteď neviděl, mi přijde jako nejlepší- delší šroub + pojistná matka dospod.

Moc děkuji za uznání.

Naposledy editováno 11.04.2013 18:49:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist