globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
31.3.2013 v 23:13
Zdravím, koukám po foru a asi nikdo nemá problém jako já, už sem hold takovej problémovej
Koupil jsem CBR 900 rr najel na ní tak 200km v posledních 20 km mi odešel regulátor dobijení tak sem to neřešil a moto rozebral a dělal stavbu - v průběhu zimy jsem našel ragulátor z motorky co jí padnul motor tak jsem ho koupil.

Včera sem moto složil do stavu možnýho natočení motoru, ale baterka byla slabá - nebo jsem tak jen usuzoval protože cvakalo startovací relé . . . . (baterka před zimou koupená nová, přes zimu byla doma a 2 krát sem jí nabil) takže sem jí znova přez noc nabil a dneska se do toho zase pustil bohužel starter se jen líně převaloval, vzal sem na to baterku z auta a už to šlo trochu líp, ale furt žádná sláva + se hrál kabel co vede od startovacího relé ke starteru.

Další věc je, že mi nejde jiskra protože proud do cívek jde mám dvě teorie:
- motor nemá takový otáčky, aby snímač otáček dal signál CDI a ta pak předala signál na cívky
- je špatnej snímač otáček měřil jsem na něm střídavej i stejnosměrnej mezi 2 kabelama i mezi kostrou každej zvlášť a ani známka napětí (mám ručičkovej voltmetr a nevim kolik tam má bejt V ale do 5 snad né ?)

Domnívam se, že tam je indukční snímač jdou k nemu jen 2 kabely - ale přeci se jen tak sám od sebe nerozbije. Jde změřit jestli dává napětí ? proti kostře nebo prostě dám Vmetr mezi ty 2 kabely, zejtra zkusim změřit ještě odpor jestli nejni snímač přepálenej . . .

Pak jsem zkoušel i propojit relátko klíčem na přímo a byly furt malý otáčky, pak mě napadlo rozpojít kabel od starteru na moto připojit normálně baterku + druhou baterku dát na přímo na starter přes startovací kabely přímo na vývody starteru, abych si byl jistej, že to nejni kabelama od starteru a už to točilo víc, ale furt mi to přijde málo . . a jiskru to neházelo

Zejtra plánuju rozebrat startér a podívat se na uhlíky, ložiska a celkově jak na tom je - jedna moje teorie byla i že jak má malý otáčky, že CDI nepošle signál do cívek.

Jinak na pojistky jsem koukal nešel jsem jednu na startovacím relé a pak ještě jeden box a všechny dobrý.

Ještě bych potřeboval vědět jestli na cívku z CDI jde signál + a nebo se cívka kostří.

Rovnou se omlouvám za chyby snažil jsem se všechno opravit ale je dost pozdě , snad to pochopíte. Ještě sem hodim schéma aby jste to nemuseli hledat.






Uzavřeno 24.05.2013 v 20:43 uživatelem M4rť4s

Otevřeno 20.06.2013 v 15:18 uživatelem M4rť4s

Uzavřeno 01.08.2013 v 19:46 uživatelem M4rť4s


Naposledy editováno 31.03.2013 23:23:25

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 00:48 | Nahoru | #31

M4rť4s píše: a ještě takovej jeden dotaz co že by se mělo stát když pustim do altíku postupně stejnosměrnejch + 12 ? - dám normálně na kostru né ?
ale to bych moch rovnou měřit odpor mezi kostrou a jednotlivýma kabelama altíku jestli vám jde o to jestli se to nezkratuje . . .

Nejde o to. De o to proc to nestartuje Odesel regulator. Zacnu tam. Nez ho pripojim, zmerim mezy fazema altiku napeti, bez regulatoru. Samo ze pokud motorka nastartuje. Driv ale zmerim vsechny faze mezy sebou a jeste proti kostre, zda tam neni zkrat. Pripojim regulator. Motorka i tak nestartuje. Odpojim regulator a zkusim ji roztlacit. Pokud chytne, pripojim regulator a opakuju. Pokud je vse OK , zkussim nastartovat. Pokud nechytne, pak koukam na starter. Asi tak, muj postup

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 00:49 | Nahoru | #32
Jinac na kostru neee. Kostra neni v 3 fazovem alternatoru.

Naposledy editováno 01.04.2013 00:50:07

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 00:54 | Nahoru | #33
fafo> jak sem psal, řetěz mám roznejtovanej kladivem a žádnej stahovák na něj nemám takže budu muset postupovat jinak ale vim že sem altík meřil když to ještě vrčelo a zkoumal jsem jestli je fakt špatnej regulátor a normálně by altík dávat měl, našel sem na to nějaký vlákno kde byl postup jak proměřit altík a byl dobrej . . .

teď už jdu fakt spát zejtra to ještě jednou proměřim a rozeberu starter ať mužem pokročit o kousek dál

Naposledy editováno 01.04.2013 01:06:37

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 10:13 | Nahoru | #34
oj ten startér vyčisti je tam uhlíkový prach který startér háže do skratu a musí se vydrážkovat proto se točí pomalu a žhaví se káble a ta jiskra že ti neháže mohlo dostat cdi el.špičku a mohlo se spálit je dosti citlivé zařízení pokud nemáš přerušenou kabeláž ale to by ti jely aspon dva válce typoval bych cdi nebo snímač otáček je to můj názor

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 11:07 | Nahoru | #35
ahoj ja resim podobnej problem - uplne stejny priznaky. baterka do moto KO. pomohli pripojena baterka co byla ko + autobaterka pres kabely a pres dalsi kabely dalsi baterka. pak to tocilo jak melo ale uz to bylo uchcany. pri pokusu odvodnit karbce zjistis to ze na dva karburatory se nedostanes a musi jit ven takze vyndat svicky, vypalit, vyndat karbce (pripadne zkusit odkalit jenom ty dva karbce - me to nepomohlo), protocit nekolikrat motor naprazdno nechat pres noc bez svicek. pak si vem na pomoc dve autobaterky jako ja, cerstvej bendelin a musi to svistet

http://www.motorkari...ft=140181&fid=18

Naposledy editováno 01.04.2013 11:08:56

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 11:12 | Nahoru | #36
Opravdu bych zacal starterem: uhliky, kartace, loziska. Vycistit, sestavit, zkusit naprazdno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 11:50 | Nahoru | #37
milion> co tak nastartované auto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 11:55 | Nahoru | #38
Dolík....> no kdyz je altik max 100A a baterka ma start. proud 600A tak jsou lepsi dve baterie. jeste abych si kupoval delsi kabely kvuli tomu jak mam v aute blbe baterku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 11:59 | Nahoru | #39
milion> já tomu nerozumím, jen to vždycky fungovalo

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 12:06 | Nahoru | #40
já už to zkouším jen přes auto baterii dneska sem teda vyndal starter rozberal vyčistil a bez zátěže točí jak steklej . . . neivm jestli je dobře když měřim odpor starteru mezi přívodem + na starter a kostrou starteru a je tam 0 ohm - původně sem si myslel že to je špatně a je tam zkrat na kostru, ale když jsem pak viděl vevnitř 4 uhlíky 2 na + a dva na - tak mě to zmátlo :D - takže nevim co si o tom myslet

pak sem vrátil starter na moto vzal baterku z auta jeden + jsem dal na přívodní kabel + na moto a druhej silnej startovací kabel sem dal na + od starteru (abych obešel přechodovej odpor ve startovací relé) zapnul klíček a kontrolky svítily pak sem ten startovací kabel dal + na baterce aby starter točil a najednou moto chytla, ale nevydržela a zase chcípla . . . . ale beží to na baterku z auta tušim 47 Ah moto baterka s tim ani nehne . . . takže to bude všechno bude nízkýma otáčkama starteru . . . ale teď co s nim mužu ho ještě rozebral a nebo nejak proměřit rotor.

Naposledy editováno 01.04.2013 12:11:36

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 12:06 | Nahoru | #41
Dolík....> spis si to nezkousel nenastartovany.. auto ma bejt nastartovany aby vybita aku dostala nabijecich cca 14V a trochu se ozivila (proto to mas taky nechat par minut). kdyz mas baterku v kelu tak je to jedno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 12:08 | Nahoru | #42
M4rť4s> koukni se ke me starej benzin umi bejt svine a ztuhlej motor kterej se dlouho netocil tak taky - pred zimou mi to tocilo ok, po zime mi to neutoci jedna auto baterka :D

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 12:12 | Nahoru | #43
milion> dobrá dám oběd pak tam číhnu

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 12:35 | Nahoru | #44
Co ukostření motoru? Kam vede kostřící kabel z baterky?

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 12:44 | Nahoru | #45
pokud to jelo pred tym normalne nez odesel regulator a ten novej je ok a presto nechce poradne tocit ani prez auto baterku tak skus tu baterku z auta napojit na primo bez startovacich kablu,nestartuj to prez starou baterku ani nic jinyho,uvidis ze to pojede.do ted jsem se trapil taky se stavbou zrovna z cbr900 99 a jedinej problem byl prave v tady tymto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:04 | Nahoru | #46
dave-lister> kostřící kabel jde přímo na šroub na motoru co drží starter - takže je vlastně jak motor tak starter tim kalem ukostřenej - kabel sme proměřil a má minimální odpor.

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:06 | Nahoru | #47
pepinow> ono podle mě má startovací relé velkej přechodovej odpor proto když připojim baterku před něj točí starter tak málo proto to radši dávam až za něj "napřímo"

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:10 | Nahoru | #48
oj tak to znovu rozdělej vyčisti komutátor vydrážkuj slož a pokud to bude stale stejny tak bude prošvihlé vinuti pak jedině druhy startér

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:16 | Nahoru | #49
Tak starter jsi opravil. Ted totez se startovacim rele. Nevim jestli to u tebe pujde: rozebrat, ocistit kontakty a srovnat aby dosedaly plnou plochou.
Mimochodem psal jsi, ze tam byla 4Ah baterka a zes tam dal 8Ah. Kolikbje schopna podle katalogu dat ta osmicka startovaciho proudu? Startujes po zime zatuhlyho litra! Litrova staricka Skoda embecko chtela 350A.
Abys nerozebral plku motorky kvuli maly a mozna uz trochu zestarly baterce. Potom i malej prechodovej odpor na kterymkoli sroubu v okruhu baterka-starter-kostra udela to, ze se starter stezi toci, poklesne napeti na baterce a CDI ti nehodi impuls k jiskre!

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:24 | Nahoru | #50
http://www.motorcent...pojistkou/40616.html pokud ti nepůjde zpravit tady mas nahradu

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:31 | Nahoru | #51
milion> docela semse pobavil na tvým vlákně

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:39 | Nahoru | #52
a nemas to jen zatuhle -kdyz ti to nechce tocit to kamos zkousel motku taky pri nule stupnu startovat a ani baterka z nakladaku mu nebyla moc platna ohraly jsme motor horkovzduskou a zahodku chytla na drc

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 13:55 | Nahoru | #53
pesastor> jj 4Ah tam byla ale asi se na ní jezdilo jen v létě je pravda, že když se moto kupoval tak cápek to nastartoval v garáži a pak stim přijel přd dům a já jít na tu baterku potom tak 6 krát nastartoval než odešel regulátor. . . kolik má ta 8Ah netušim ani nevím kde najít katalog baterek. tak sem se na ní nakonec došel podívat a origo má bejt 8Ah a já koupil Fiam FTX9-BS 9Ah startovací proud 120A

Naposledy editováno 01.04.2013 14:05:02

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 14:06 | Nahoru | #54
mrnuss> to je celkemo možný takže asi vypustim benzín a vezmu zdroj z nastartovanýho ropáka a musí teda vrčet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 14:13 | Nahoru | #55

M4rť4s píše: dave-lister> kostřící kabel jde přímo na šroub na motoru co drží starter - takže je vlastně jak motor tak starter tim kalem ukostřenej - kabel sme proměřil a má minimální odpor.


Tak hledej přechodový odpory i na kladných kabelech mezi baterkou, startérem a relé. Jak vypadaly uhlíky? Pokud jsou sjetý k jedný straně může docházet ke ztratu na komutátoru, doporučuji alespoň zbrousit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 14:20 | Nahoru | #56
dave-lister> no jsou sjetý dokulata a dlouhý jsou dost maj ještě rezervu - ale na komutátoru dosáhnou každej přes 2 políčka si myslim uhlíky tam jsou 4 jak jsem psal a drážky mezi jednotlivýma dílkama komutátoru nejdou zanesený . . . na kladný kabely sem taky koukal ty se právě hřejou a odpor stejnej jako u záporných.

Ale ještě mi nidko neřek jestli je normální, že když meřim odpor mezi kladným přivodem starteru a tělesem starteru jestli je dobře, že je odpor někde kolem 0 ohmu já myslel že má bejt nekonečnej . .

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 14:32 | Nahoru | #57

M4rť4s píše: dave-lister> no jsou sjetý dokulata a dlouhý jsou dost maj ještě rezervu - ale na komutátoru dosáhnou každej přes 2 políčka si myslim uhlíky tam jsou 4 jak jsem psal a drážky mezi jednotlivýma dílkama komutátoru nejdou zanesený . . . na kladný kabely sem taky koukal ty se právě hřejou a odpor stejnej jako u záporných.

Ale ještě mi nidko neřek jestli je normální, že když meřim odpor mezi kladným přivodem starteru a tělesem starteru jestli je dobře, že je odpor někde kolem 0 ohmu já myslel že má bejt nekonečnej . .


Dva uhlíky jsou spojený s kostrou, dva s plusem. Tímto měřením bys měl změřit odpor vinutí rotoru přes uhlíky, což je měření který ti nic neřekne, navíc záleží na poloze rotoru. Možná máš jen špatně nastavenej rozsah na multimetru a proto ti to ukazuje nulu. To vinutí se měří při vymontovanym stavu kolik má mít najdeš v manuálu. Pokud jde ten uhlík přes dva dílky na komutátoru tak to je právě ten zkrat o kterym mluvim, normálně ty uhlíky pilníkem srovnej do roviny, ten rádius jaký mají nové uhlíky se otáčením udělá sám.

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 15:04 | Nahoru | #58
Lidi nemudrujte - bez kristalovy koule na dalku to nejde! Ono kdyz bude baterka napul v kelu a bude stezi tocit starterem, tak se budou kabely pochopitlne hrat!
Bud sezen vybavenyho kamarada autoelektrikare at zmeri ty startovaci proudy, nebo aspon odnes baterku do slusnyho AKUservisu, at ti ji promerej. Kdyz bude OK, zase skoncis u tobo autoelektrikare.
Na takovyhle mereni potrebujes bud slusnou vybavu nebo multimetr z Baumaxu za stovku, ALE K TOMU slusny teoteticky elektrikarsky zazemi.

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 15:20 | Nahoru | #59
má pravdu ten kluk

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

1.4.2013 v 15:21 | Nahoru | #60
baterka je prej nova a jeste zkousel z auta, takze baterkou to nebude, podle me jestli malo toci starter, tak je chyba v nem, nebo privodu el. do nej, to uz sem psal. starter musi tocit normalne, me chytne motka v mrazech na prvni drcnuti, neni mozny aby to cebro nechytlo
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist