Máte taky někdo takové zkušenosti?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dneska pěkně fouká
Tagstein píše: Tak to nevím co budeš dělat až ti jí na dálnici sekne zprava vítr ve 160 v mezeře mezi kamionama
Vyletím vysoko do vzduchu a zvolám: a sem v pi..
1 reakcí na tento příspěvek Dneska pěkně fouká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dneska pěkně fouká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dneska pěkně fouká
1 reakcí na tento příspěvek Dneska pěkně fouká
Pamatuju, kdyz jsem delal autoskolu na er-5 bez jakyhkoli zkusenosti predeslych. Kdyz jsme poprve vyjeli za mesto a jeli jsme 70-80km/h prisel mi to strasnej masakr a rikal jsem si, ze jet 130 musej bejt uplny muka...
Ale je to o zvyku, s kilometrama se to podda a uz Ti to ani neprijde. Za celej lonskej rok jsem na vitr pomyslel asi jednou, kdy tady byl dost slusnej narazovej vitr (mluvilo se o tom i ruzne v radiich a psalo na netu, ze ten den silne fouka) a to jsem vyjel zpoza budov na most a oprelo se to do me zboku. To jsem si rekl v duchu "khuuurna celkem fuci no", ale to je tak cely, je to o zvyku, to prijde s kilometrama. Zadnej strach
1 reakcí na tento příspěvek Dneska pěkně fouká
1 reakcí na tento příspěvek Dneska pěkně fouká
1 reakcí na tento příspěvek Dneska pěkně fouká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dneska pěkně fouká
KralicekAzurit píše: Jóóóóóóóóóó severní větry sou krutý
A ještě krutější jsou ty zaražený větry
Vítr je horizontální proudění vzduchu v atmosféře. Je vyvolaný rozdíly v tlaku vzduchu a rotací Země. Při jeho popisu nás zajímá jeho směr, rychlost a ochlazovací účinek. Rychlost a směr větru se měří pomocí anemometru.
Směr větru se udává dle směru, odkud vítr vane - buď přesněji pomocí azimutu (0 až 360°), nebo v meteorologii pomocí světových stran (zpravidla s přesností na 22,5°, tj. s rozlišením na S, SSV, SV, VSV a V směr).
Vítr je odpradávna ničícím živlem i pomocníkem člověka. Vichřice spolu s povodněmi jsou největším zdrojem škod v podmínkách střední Evropy, při poslední velké vichřici v listopadu 2004 došlo k poničení velké části lesů Vysokých Tater. Vítr je jedním z hlavních činitelů působících erozi a zvětrávání hornin.
Rychlost větru v obecných podmínkách
Rozložení hustot rychlostí větru pro střední hodnotu rychlosti 15 m/s
Spektrum rozložení hustoty rychlostí větru v dané lokalitě je poměrně dobře popsatelné Rayleighovým rozdělením jako speciálním případem rozdělení Weibullova. Jde o funkci
, kde v je náhodně proměnná rychlost větru, je tvarový parametr rozložení a odpovídá střední hodnotě rychlosti větru.
Nejčastěji se energie větru využívá pomocí větrné turbíny. Zejména v minulosti turbína konala přímo mechanickou práci - větrný mlýn mlel obilí, větrnými stroji se čerpala voda nebo poháněly katry. V současnosti se mechanická energie, získaná turbínou z energie větru, používá pro pohon alternátoru ve větrných elektrárnách.
Vítr se také používá k pohonu dopravních prostředků, nejčastěji lodí (plachetnice).
edit :
Naposledy editováno 05.03.2013 20:29:42
2 reakcí na tento příspěvek Dneska pěkně fouká
Wild-Borderer píše: Se smějte, dneska sem se jel projet a mě, pitomce nenapadlo na naháči nic lepčího, než se ve 140km/h narovnat. Pěkně to se mnou zamávalo....
mě jednou za časů batůžkování napadlo pozdravit protijedoucího motorkáře...ve 220 to nebyl dobrej nápad, málem mi to urvalo ruku
jinak jo, vítr je nepříjemnej, zažila jsem na skůtru bouřku s vichrem jako prase, kdy jsem jela na středová čáře v náklonu, poryv mě hodil na krajnici, tak zas rychle ke středu a tak furt dokola...tehdy mi nafoukalo listí spodem helmy dovnitř a přilepilo se mi na plexi zevnitř, to byl jako zážitek jela jsem max 40-50, víc to nešlo
Naposledy editováno 05.03.2013 21:36:21