globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak na přepis německých papírů ?
19.2.2013 v 18:16
Zdarec.Minulý týden jsem si nechal dovést z Německa moto.Nemělo SPZ jenom německé doklady a toť vše.Byl bych rád kdyby mi někdo napsal postup přepsání nebo třeba i cenu poplatků a dalších věcí.Vím že po foru je toho hafo, ale buď neúplné a nebo to nevystihuje zrovna moji situaci.Díky za rady

Jak na přepis německých papírů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2013 v 18:41 | Nahoru | #1
tak na dovozovou stk,evidencni kontrola,pojisteni moto a se vsema papirama na dopravni inspektorat
jinak na netu to mas i s cenama

Naposledy editováno 19.02.2013 18:43:30

Jak na přepis německých papírů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2013 v 19:02 | Nahoru | #2
Tohle jsem našel v jednom starším vlákně k tématu?,,
Potřebuješ to samý jako u auta...tzn. německej velkej TP(Fahrzeugbrief) a malej (Fahrzeugschein)...novější motorky, který už mají globalní homologaci mají místo těchle věcí "Zullasungsbescheinigung", což je novější verze Fahrzeugbriefu ("Zullasungsbescheinigung" je Teil 1 = malej TP, Teil 2= velkej TP). Jinak taky místo toho "velkýho TP Zull..blabla" můžeš dostat i jinej papír (TP) a to "Gutachten, nebo Technische Prufstelle" - Je to náhrada velkýho TP a poznáš to tak, že uvnitř bude tabulka s údajema o motorce a vypadá to jako takovej stručnější TP.
Takže chtěj Fahrzeugbrief a Fahrzeugschein. A motorka musí být odhlášená (abgemeldet)-nebude mít SPZ.
Pokud ti bude v TP chybět číslo typovýho schválení (=někde v TP najdeš napsané "Keine ABE"), tak si příprav ještě 3 000Kč na doplnění čísla od Hondy...Možná by to mělo jít i přes Dekru (za 2000), ale po mě to chtěli doplnit od dealera značky...
Za velkej TP dáš taky 2000 a dovozovou technickou podle toho, kde bydlíš (v Praze 1500)
V TP by mělo být razítko, že je TP zrušenej nebo vyřazenej v německu z databáze, prostě že je tam u nich motorka zrušená, a že to je na vývoz, nebo tak nějak to bylo u mýho TP(měl
jsem k tomu i odhlášku - dnes už prý není potřeba), když jsem přihlašoval moto z DE. Neodhlašuje se to na tvé jméno.
Ty pak na základě německého TP uděláš dovozovou TK(velká dovozová technická, cca 1300kč), kde ti motorku musí "stotožnit tvůj model" s databází motorek(modelů) co maj, a to je vše - a pokud to nemaj v databázi tvůj model, tak se to musí dohledávat přes dealery(dekra) nebo to nejde vůbec, ale to jsou vyjímečný případy nebo moc starý motorky.
Po TK jdeš do pojišťovny pro povinné ručení, pak na DI a nahlásíš že máš motorku z dovozu a chceš to postavit na doklady, prostě přihlásit - dáš jim německý TP, doklad že byla provedena dovozová TK, doklad o povinném ručení a taky se může stát, že budou chtít vidět smlouvu o koupi motorky. Toť vše, a máš čistopis CZ TP(2000kč).... a SPZ(500kč)''

Jak na přepis německých papírů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2013 v 19:15 | Nahoru | #3
Zdar!!!
Nevím jestli v UH přihlašují motorky z dovozu,ale ve Slavkově u Brna to dělají na počkání stačí zavolat domluvit se co všechno potřebuješ k evidenci.
U mne to trvalo maximálně 15 min nejdelší je to (inspektorátě)tam na to myslím mají 30 dní

Jak na přepis německých papírů ?

19.2.2013 v 19:43 | Nahoru | #4
Opravdu díky všem za rady a hned jak budou peníze ,tak se do toho dám !

Jak na přepis německých papírů ?

19.2.2013 v 20:47 | Nahoru | #5
jenom doplním, že v německu může mít odhlášená motorka SPZ, tyto se nevrací. Dále musí mít motorka pro přihlášení u nás ve státě poslední registrace ještě min. 3 měsíce platnou technickou.

Jak na přepis německých papírů ?

20.2.2013 v 07:41 | Nahoru | #6
a taky to musíš přihlásit ve svým kraji (okrese) mají na to 30dnů a třeba u nás jsou to zmrdi

3 reakcí na tento příspěvek Jak na přepis německých papírů ?

1.3.2013 v 14:37 | Nahoru | #7
Zdravím.

Mám podobný problém. Před pár dny jsem si koupil Yahamhu Virago 535 z Německa r.v. 1998. Mám velký TP, malý TP i s razítkem o odhlášení motorky.
Na první STK v Petřvaldě u Karviné se na motorku ani nepodíval, protože se mu nelíbilo, že je ve velkém TP škrtnutý výkon a napsaný v poznámce s nějakýma žvástama v němčině (Asi to někdo chtěl přepsat na nižší výkon, ale nepovedlo se).
Zajel jsem s ní do Havířova a tam mi technik řekl, že motorka nemá ve velkém TP zmínku o globální homologaci a na výrobním štítku to taky není, takže mi STK taky neudělá. Mám prý dodat ještě nějaké lejstro se všemi technickými údaji o motorce, které mi na základě VINu dodá autorizovaný dovozce motorek Yamaha někde z Prahy a pak přijít zpět na STK.
Tak jsem napsal mail do Prahy do Yamaha Motor Middle Europe B.V. a dorazila mi blesková odpověď, kde stálo, že mi mají na technické vypsat nějaký formulář, kde označí údaje, které k motorce potřebují zjistit, ten formulář mám poslat do Prahy a oni mi (za úplatu samozřejmě) doplní z databáze vše, co si pánové na STK přejí.

Takže jsem teď přehazován jako horký brambor. Nemám auto s tažným ani vozík, takže mě každá projížďka na STK stojí dost peněz a chtěl bych to dotáhnout konečně do úspěšného konce.

Venku se nám pomalu klube jaro a já budu jak blbec sedět v garáži a čumět ven. Představa, že mi to ještě podusí měsíc na magistrátu mě děsí.

Nemáte s tím někdo zkušenosti prosím?

(reakce na) Jak na přepis německých papírů ?

1.3.2013 v 18:30 | Nahoru | #8
frenzymadness> Ing.Tatoušek, Dekra..

(reakce na) Jak na přepis německých papírů ?

5.3.2013 v 02:14 | Nahoru | #9
frenzymadness> mam, naštěstí mi bejvalej majitel dal nějaký okopírovaný lejstra kde to číslo schválení bylo tak jim to na úřadě stačilo s dovozcem bych to nevyřešil protože danej model se do čech nevozil a když sem mu psal mail tak odepsal že homologační listy k tej motorce nikdy neviděl

(reakce na) Jak na přepis německých papírů ?

5.3.2013 v 06:00 | Nahoru | #10
[quote=frenzymadness]Zdravím.

Mám podobný problém. Před pár dny jsem si koupil Yahamhu Virago 535 z Německa r.v. 1998. Mám velký TP, malý TP i s razítkem o odhlášení motorky.
Na první STK v Petřvaldě u Karviné se na motorku ani nepodíval, protože se mu nelíbilo, že je ve velkém TP škrtnutý výkon a napsaný v poznámce s nějakýma žvástama v němčině (Asi to někdo chtěl přepsat na nižší výkon, ale nepovedlo se).
Zajel jsem s ní do Havířova a tam mi technik řekl, že motorka nemá ve velkém TP zmínku o globální homologaci a na výrobním štítku to taky není, takže mi STK taky neudělá. Mám prý dodat ještě nějaké lejstro se všemi technickými údaji o motorce, které mi na základě VINu dodá autorizovaný dovozce motorek Yamaha někde z Prahy a pak přijít zpět na STK.
Tak jsem napsal mail do Prahy do Yamaha Motor Middle Europe B.V. a dorazila mi blesková odpověď, kde stálo, že mi mají na technické vypsat nějaký formulář, kde označí údaje, které k motorce potřebují zjistit, ten formulář mám poslat do Prahy a oni mi (za úplatu samozřejmě) doplní z databáze vše, co si pánové na STK přejí.

Podle mně je to zbytečně složitý...beru to podle přepisu dovozu auta... Fahrzeugschein(malý TP), Fahrzeugbrief (velký TP), vyřazení z evidence mot. vozidel z DE, kupka, to by mělo být všechno. Pokud si ovšem jakákákoliv STK vymyslela cokoliv jiného, zvedni se, a zavolej na ministerstvo dopravy. Zní to divně, ale pro tyhle dotazy mají zřízenou tzv. Zelenou linku (ještě je zdarma ), a tam ti řeknou přesně, co a proč k přepisu na STK potřebují. Bohužel i na STK můžou v tomhle případě tápat, takže heslo zní "radši zbytečnej papír navíc, ať jsme krytí"...a pak bych asi zvolila větší STK, kde už dovezenou motorku taky někdy předtím viděli
Jinak mi klidně přepiš tu "poznámku s technickýma žvástama"..., písnu ti, čím jsi strejdy na STK tak rozzlobil

Jak na přepis německých papírů ?

8.3.2013 v 09:49 | Nahoru | #11
Já už mám vyřešeno a papíry už jen čekají na magistrátu. Nakonec se toho ujali chlapci na STK v Hrabové, veškeré papíry si vyřídili samo, pak jsem jen na deset minut přistavil motorku k opisu všech čísel a udělání pár fotek a do večera byly všechny papíry hotové.

Díky rancher za kontakt, pan Tatoušek mi to vysvětlil a díky Toodle za nabídnutou pomoc. Vše je snad už za mnou a nezbývá než počkat na sluníčko.

1 reakcí na tento příspěvek Jak na přepis německých papírů ?

13.3.2013 v 11:06 | Nahoru | #12
Nakonec to ani na magistrátu nešlo úplně hladce, tak jsem to pro uvolnění páry sepsal do článku. Pro zájemce o přečtení mých poznatků je k dispozici zde: http://www.frenzy.c...-blbci-maji-razitko/

(reakce na) Jak na přepis německých papírů ?

19.3.2013 v 05:56 | Nahoru | #13

frenzymadness píše: Nakonec to ani na magistrátu nešlo úplně hladce, tak jsem to pro uvolnění páry sepsal do článku. Pro zájemce o přečtení mých poznatků je k dispozici zde: http://www.frenzy.c...aji-razitko/ [/quote]
...bomba...ať žije absurdistán , ses teda rozepsal ..no nic, je to hotovo, teď už jen to počasí a hurá ven

Naposledy editováno 19.03.2013 05:58:01

Jak na přepis německých papírů ?

19.3.2013 v 08:16 | Nahoru | #14
Pekny clanek. Mam s timhle tematem celkem dost zkusenosti.Co na to rict?? Mel jsi stesti, ze jsi koupil Yamahu a v Praze byli vstricni. Mam jeste zabavnejsi historku s dovozem Ducati z USA. Na stk v Petrvalde jsem nepochodil ( starsi pan, ktery by mel mit prihlaseni na starosti neni majitel). Chyba byla v tom, ze mi chybel v usa technicaku vypis technickych udaju ( vaha, delka, vykon)..ktery v usa technicaku proste neni a byl jsem odkazan na Oficialniho dovozce Ducati v CR. V Ostrave me velmi sikovna slecna odkazala na Prahu...po chvili prehazovani jsem se dostal k jiste pani a ta mi jednoduse oznamila, ze jsem si mel motorku koupit od nich a ze nejsou povinni mi zadny vypis udaju dat a zavesila. Mor a choleru na ni!! Po dalsim zjistovani u jinych Oficialnich dovozcu( Honda, Yamaha), jsem byl odkazan na dekru. Kde nastal problem...Jelikoz Dekra ma v databazi jen Vin kody motorek s EU homologaci. Ac se jednalo o naprosto stejnou ducatku prodavanou i v Evrope..proste ( treti, nebo ctvrte cislo Vinu je odlisne od Evropskeho a tudiz mi dekra vypis neda). Leda ze projdu vsema zkouskama..mereni vykonu, emisi, hluku, top speed.atd. Neco se samozrejme dela v Praze..neco nekde v Brne a dokonce jsem zaslechl i zminku o letisti v Holesovicich. Tady uz se cena pohybovala nekde kolem 50-70 000)..a mne se otviral nuz v kapse..a nekolik tydnu behani po uradech po cele CR . Takze ne, tudy cesta nevede. Pritom staci najit jen ochotneho technika,ktery si z netu od prodejce stahne tyto udaje, zalozi je do slozky..na mafistratu klepne ochotna pani razitko a jsme vsichni spokojeni. Takova ochota je samozrejme potreba radne ocenit ne zrovna malou castkou..ale ve vysledku jsou vsichni spokojeni.

1 reakcí na tento příspěvek Jak na přepis německých papírů ?

19.3.2013 v 08:26 | Nahoru | #15
Pro zasmani : koupil jsem v Polsku Velorex ( ano, pravy cesky hadrak)...jenze on polsky technicak zase nema zadne udaje o vozidle ... ...no a jelikoz uz vyrobce nezije,firma nefunguje..a Vin je pouze ctyrmistny...tudiz neni v pocitacich ( asi to tam soudruzi v roce 1958 zapomeli dat)... ..A co ted?? Nikdo nevi...zbyvaji veteranske znacky, nebo opet hledani ochotneho urednika . Je tu nejaky??

(reakce na) Jak na přepis německých papírů ?

19.3.2013 v 08:37 | Nahoru | #16

BRUTUSSS píše: Pro zasmani : koupil jsem v Polsku Velorex ( ano, pravy cesky hadrak)...jenze on polsky technicak zase nema zadne udaje o vozidle ... ...no a jelikoz uz vyrobce nezije,firma nefunguje..a Vin je pouze ctyrmistny...tudiz neni v pocitacich ( asi to tam soudruzi v roce 1958 zapomeli dat)... ..A co ted?? Nikdo nevi...zbyvaji veteranske znacky, nebo opet hledani ochotneho urednika . Je tu nejaky??



Zase...ministerstvo dopravy, jak psáno výše...linka je nahrávaná, takže tam nevykládají blbosti...klidně je vytěž, platíme je z daní, tak ať fungují...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist