globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: denní svícení
 
16.2.2013 v 17:44
zajímalo by mě jak je to s denním svícením na moto, co sem četl něco na foru tady tak většinou sem se dozvěděl že se má svítit potkávačkama, ale když sem to hledal v zákoně tak jsem našel tohle: "§32 Zák. 361/2000Sb
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. "

není rozlišené dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, jen prostě motorové vozidlo, což moto je. tak by mě zajímalo jaké jsou podmínky pro přimontování, je mi jasný že to světlo musí mít homologaci, ale už nikde není jak daleko od silnice, jestli stačí jedno doprostřed a tak. bude stačit když to dám hned pod normální světla? na fzsku je tam vhodná lišta k tomu

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 22:28 | Nahoru | #121
1100Virago> Týýý vole vyprdni se na to
Pokud vím, tak poměrně dosti věcem rozumíš.
Ale uč vola baletu

Když se někomu plete příkon a Nikon.....

denní svícení

18.2.2013 v 22:50 | Nahoru | #122
Denní svícení je v globálu kravina - u lidí co maj barevně nevýrazný auta to chápu, ale od doby, co se svítí povinně to absolutně ztratilo efekt co se viditelnosti motorkářů týče - dřív svítily právě hlavně motorky, takže byly snadno vidět, teď jsou často přehlíženy...

Každopádně svítím vždy a ve všem - jak se říká - kdo chce mít opici, musí mít na banány

2 reakcí na tento příspěvek denní svícení

18.2.2013 v 23:04 | Nahoru | #123
Nevím, kterej ocas denní svícení vymslel. V dnešní době kdy se musí dělat všechno blbuvzdorny příjdou s tímhle. Kdejakej frajírek v audině si to šupe ve vánici hrubo přes 150 a má v předu jenom ty bludičky. Jak ho pak má člověk v zrcátku vidět?
Nebo z druhyho konce, zas nejdou vidět zadní světla a není problém auto přehlídnout, třeba při přechodu světlo/stín. Když už tak by to mělo svítit i v zadu - nebo hlavně v zadu, protože s tama asi nikdo moc nebezpečí nečeká.
A k tomu žvástu, že svítím, tak nejdu přehlídnout... Už mám pár km najeto a pár aut jsem už přehlídl, stejně tak hromada aut přehlídla mě a to v práci nejezdím žádným drobkem.

Když už řešit nějekou pasivní bezpečnost a jezdím kolem komína, tak bych na motorku vrazil nejakou tu žárovku co de líp vidět. A kdo jezdí delší štreky, tak takovyhle blbosti asi moc neřeší

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 23:08 | Nahoru | #124
slawa.cap> A co jsi tím chtěl vlastně říct?
Nejdřív napíšeš, že denní svícení je kravina a na závěr doporučíš výkonnější žárovku

....asi jsem něco špatně pochopil....
Hádáte se o mrtvou vránu. Už aby začala sezóna

Ale Dněpra máš pěknýho

Naposledy editováno 18.02.2013 23:12:27

denní svícení

18.2.2013 v 23:17 | Nahoru | #125
Myslím, denní svícení jenom s těma ladkama. Teda hlavně co se týče aut.
Nedoporučoval jsem výkonejší žárovku, ale žárovku s jinou teplotou světla. Nemůžu si vzpomenout, jak se to přesně jenmuje, ale jsou žárovky, jsou pro ostatní viditelnější a mají stejnej výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 23:20 | Nahoru | #126

Zdenalbenal píše: Bože...
Druhý fakt je ten, že když néni odběr, tak zbývá víc výkonu na dobití baterky a toho se docílí montáží denivek. Čili baterie se rychleji nabije a nebezpečí, že je méně nabitá, je menší, což má blahodárný vliv na její životnost i na životnost celé nabíjecí soustavy.
Tuto jednoduchou pravdu sem si na sobě sám ověřil.
Jen sem dal v plen mé praktické zkušenosti.


To ale asi mluvíš o škodě 100. Ta měla myslím altík kolem 35A. Tam si moc dobře pamatuju kolísání palubního napětí v závislosti na světlech, větráku, stěračů, ... .
Ve feldě mám altík 70A a s dobíjením jsem nikdy problém neměl. Svítím pořád, jezdím hodně po městě, hodně startů, jízda v poměrně nízkých otáčkách. První baterka mi tam vydržela 8 let. Druhá 5 let a to jen díky tomu, že jsem jí nedobil, když jsem měl odstavený auto. Teď mám třetí třetím rokem a zatím je vpohodě. Takže bych životnost baterky nestavěl na LEDkovejch světlech.
Nedávno jsem řešil jedničkový BMW. Byla v něm už téměř mrtvá baterka - 12,2V. Po nastartování na altíku 15V a dával proud 90A, při zapnutejch světlech 110A. Obojí bylo na volnoběch, takže si nemyslím, že by tu někde nebyl dostatek energie.

denní svícení

18.2.2013 v 23:28 | Nahoru | #127
já myslím ať si každej dá na moto co chce - občas je prdel číst super reakce, ale toto je úplně o hovně ( jo a ty výpočty o úspoře benolu si musím poznamenat - ne že by to byla kravina, ale nikdy mě nenapadlo, že se dá takhle vědecky (u aut) počítat spotřeba navíc.

denní svícení

18.2.2013 v 23:46 | Nahoru | #128
S tou spotřebou to je hodně sporadický.
Jezdím od 6,5l/100km do 7,5l/100km. Po Praze, když prasím tak i 8l/100km. Myslím, že LEDky s úsporou 0,2l/100km jsou zanedbatelný s ohledem na styl jízdy.
U motorky mám spotřebu ještě rozdílnější v závislosti na stylu jízdy. Takže u moto bych s ohledem na spotřebu LEDky určitě neřešil.

denní svícení

19.2.2013 v 00:22 | Nahoru | #129
Já to neřeším, má se svítit, tak svítím...

Jedno mi je ale jasný, že se možná svícením snížila celková statistika nehodovosti, ale
na úkor motorek, protože ať si říká kdo chce co chce, dřív ta jedinečnost světel u mo
torek byla mnohem víc rozpoznatelná a jen málokdo tu mašinu v šedivým davu přehlídnul..

Dneska nevidí nikdo nikoho..

denní svícení

19.2.2013 v 00:52 | Nahoru | #130
Souhlas.
Bohužel, ale není to jen o (ne)viditelnosti, ale také o bezohlednosti a té je strašně moc. Snad to bude časem lepší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 04:45 | Nahoru | #131

selkie píše: to jel 40 km/h?

110

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 09:37 | Nahoru | #132
slawa.cap> nachapu jaky ma sviceni/nesviceni vliv na pasini bezpecnost

(reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 09:56 | Nahoru | #133
Maty_Kolin> Jseš víc vidět ne? To podle mě prvek pasivní bezpečnosti je

denní svícení

19.2.2013 v 10:46 | Nahoru | #134
je to marny je to marny - viditelnost nema na pasivni bezpecnost zadny vliv! pasivni bezpecnost zmirnuje nasledky nehody (helma obleceni pasy airbag atp.)

pokud se bavime o snizeni rizika vzniku nehody tak je to AKTIVNI bezpecnost

1 reakcí na tento příspěvek denní svícení

19.2.2013 v 11:55 | Nahoru | #135
aha, tak to v tom mám zmatek, myslel jsem, že aktivní jsou ty co tě chrání v okamžiku nehody. V tom případě jsem si to mislel obráceně.

1 reakcí na tento příspěvek denní svícení

19.2.2013 v 14:29 | Nahoru | #136
Do prdele se vším denním svícením - toť můj názor jako profesionální řidič

2 reakcí na tento příspěvek denní svícení

19.2.2013 v 17:15 | Nahoru | #137
ahoj,já jezdím na dálkový,chci být co nejvíc vidět a zmenšit riziko,že mně někdo přehlídne a nedá přednost.Dávat tam nějakou bludičku jen pro fízli je asi blbost....

(reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 17:46 | Nahoru | #138

ZlomenyUcho píše: Do prdele se vším denním svícením - toť můj názor jako profesionální řidič



napsal jsi to hezky ve dne svítit to je fakt debilita ještě tak chodcům rozdat baterky a svítit i v v práci,

místo česká republika bych napsal šeský jedličkův ústav

já si dávám spds na čtyřkole ho mám nyní od štědrého dne i na obou motorkách, zepnu kléček zákon naplním a je mo to u pr....

(reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 19:32 | Nahoru | #139

rumburk píše: ahoj,já jezdím na dálkový,chci být co nejvíc vidět a zmenšit riziko,že mně někdo přehlídne a nedá přednost.Dávat tam nějakou bludičku jen pro fízli je asi blbost....



máš recht! a ještě bych si namontoval fotoblesky a permanentně blejskal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 20:49 | Nahoru | #140

rumburk píše: ahoj,já jezdím na dálkový,chci být co nejvíc vidět a zmenšit riziko,že mně někdo přehlídne a nedá přednost.Dávat tam nějakou bludičku jen pro fízli je asi blbost....

Jo moc fajn koukat někomu do dálkovejch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 21:23 | Nahoru | #141

PepanS píše: To ale asi mluvíš o škodě 100. Ta měla myslím altík kolem 35A. Tam si moc dobře pamatuju kolísání palubního napětí v závislosti na světlech, větráku, stěračů, ... .
Ve feldě mám altík 70A a s dobíjením jsem nikdy problém neměl. Svítím pořád, jezdím hodně po městě, hodně startů, jízda v poměrně nízkých otáčkách. První baterka mi tam vydržela 8 let. Druhá 5 let a to jen díky tomu, že jsem jí nedobil, když jsem měl odstavený auto. Teď mám třetí třetím rokem a zatím je vpohodě. Takže bych životnost baterky nestavěl na LEDkovejch světlech.
Nedávno jsem řešil jedničkový BMW. Byla v něm už téměř mrtvá baterka - 12,2V. Po nastartování na altíku 15V a dával proud 90A, při zapnutejch světlech 110A. Obojí bylo na volnoběch, takže si nemyslím, že by tu někde nebyl dostatek energie.



to by mě zajímalo,jak jsi přišel na to,že dával 90A a po zapnutí světel 110A..?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

19.2.2013 v 22:13 | Nahoru | #142

Dolph-cz píše: to by mě zajímalo,jak jsi přišel na to,že dával 90A a po zapnutí světel 110A..?


Změřil jsem to. Překvapivě ampérmetrem. Konkrétně klešťovým ampérmetrem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 10:22 | Nahoru | #143

slawa.cap píše: aha, tak to v tom mám zmatek, myslel jsem, že aktivní jsou ty co tě chrání v okamžiku nehody. V tom případě jsem si to mislel obráceně.



Čoveče, raději "nemisli". Mohl by jsi někomu ublížit.

(reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 11:18 | Nahoru | #144

hugozhor píše: Čoveče, raději "nemisli". Mohl by jsi někomu ublížit.


A ty radeji mYSli a nepis hovadiny.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 12:46 | Nahoru | #145
motovlk> až mně autíčkáři přestanou přehlížet,a dělat naschváli,tak budu jezdit třeba bez světel!zatím to tak není a přes den dálkový skoro nevaděj,jen si tě alespoň všimnou!!je to o vzájemným respektu,který tady zatím není,ba naopak,spousta těch,co jsou schovaný za plechem si o nás myslí,že jsme čůráci a je potřeba nás vychovávat a ztrestat a pokud si se s tímhle ještě nesetkal,tak jezdíš v itálii,francii,nebo španělsku,ale asi ne po čechách.až ti to tam nějakej poloslepej důchodce strčí,protože tě neuvidí,změníš názor.
v žádném případě ti to ale nepřeji čus

(reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 13:16 | Nahoru | #146

rumburk píše: motovlk> až mně autíčkáři přestanou přehlížet,a dělat naschváli,tak budu jezdit třeba bez světel!zatím to tak není a přes den dálkový skoro nevaděj,jen si tě alespoň všimnou!!je to o vzájemným respektu,který tady zatím není,ba naopak,spousta těch,co jsou schovaný za plechem si o nás myslí,že jsme čůráci a je potřeba nás vychovávat a ztrestat a pokud si se s tímhle ještě nesetkal,tak jezdíš v itálii,francii,nebo španělsku,ale asi ne po čechách.až ti to tam nějakej poloslepej důchodce strčí,protože tě neuvidí,změníš názor.
v žádném případě ti to ale nepřeji čus



Polospelepej duchodce ti to tam strci i s dalkovejma, protoze do zpetnejch nekouka. Krom toho, kdyz je nekdo oslnenej hur odhaduje vzdalenost. A v jedny vete uvadet vzajemnej respekt a jezdeni pres den s dalkovejma je asi na takove urovni jako tvoje "naschvalI".

denní svícení

20.2.2013 v 14:18 | Nahoru | #147
je to picovina svitit ve dne,zbytecne slusovani baterky,sedi tam sami tupci

(reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 14:48 | Nahoru | #148

marekparek píše: 110

aha...tak to muselo bejt v pohdě...přibližoval ses k němu, de fuck to, dvacetikilometrovou rychlostí - to máš čas si i přečíst, co má na podznačníku

(reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 14:50 | Nahoru | #149

motovlk píše: Jo moc fajn koukat někomu do dálkovejch.

...do nich nečum

(reakce na) denní svícení

20.2.2013 v 14:50 | Nahoru | #150

marekparek píše: 110

aha...tak to muselo bejt v pohdě...přibližoval ses k němu, de fuck to, dvacetikilometrovou rychlostí - to máš čas si i přečíst, co má na podznačníku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist