Téma: Ezpeleta očekává v MotoGP lepší show
 
18.1.2013 v 20:06
Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta si slibuje od výměny jezdců a změny pravidel atraktivnější podívanou.

Španěl Carmelo Ezpeleta je šéfem společnosti Dorna, která zaštiťuje seriál mistrovství světa MotoGP. V rozhovoru vysvětluje, proč vkládá velké naděje do nastávající sezóny a jako zaměstnanec Dorny, je automaticky fanouškem motosportu jako celku.

Máme Marca Márqueze u Repsolu Honda, Valentina Rossiho u Yamahy, k tomu nastupuje Ducati s třemi novými jezdci na startovní rošt. Bude se v sezóně 2013 více bojovat na špici?

Je naše povinnost udělat vše proto, aby nastávající sezóna byla vždy lepší než ta předešlá. Přirozeně přijdou během sezóny pády, problémy s motory a nebo jiné nepříjemnosti. Ale jsem přesvědčen, že start sezóny bude výborný a i zbytek sezóny bude napínavý.

Na sezónu 2013 byl přijat nový systém kvalifikace. Jak bude fungovat a proč byl zaveden?

Tento systém jsme zavedli, abychom zatraktivnili a celkově oživili šampionát. A také z důvodu, aby sobota byla pro fanoušky atraktivnější. Ve volném tréninku, který byl do teď neoficiální, se bude rozhodovat, zda jezdec patří mezi Top12 nebo ne. A pokud někdo udělá nějakou chybu, bude se muset v Q1 do Q2 kvalifikovat. Myslíme si, že to bude napínavé a nabídne to zároveň lepší show.

Do sezóny 2013 byla nově zařazena Velká cena Texasu. Jak důležité je pro seriál MotoGP tato nová Grand Prix a najde se v Texasu dostatek fanoušků?

USA je velice významná země. Bylo také vidět, že první Velká cena Formule 1 v Austinu byla fantastická a působivá. Trať je velkolepá, a také co se týče diváků, byla návštěvnost při tomto prvním závodě velmi dobrá. Měl jsem nedávno v Madridu krátkou schůzku s lidmi, kteří zaštiťují pořádání Velké ceny v Texasu. Jsou velice motivovaní a jsou připraveni udělat maximum, pro úspěch této Velké ceny.

Sezóna 2013 bude druhou sezónou pro motocykly CRT. Nabízíte týmům novou možnost, zdarma využít elektroniku Magneti Marelli. Budou jezdci na motocyklech CRT v této sezóně konkurenceschopnější, a jak to vypadá s elektronikou na sezónu 2014?

Podle našeho názoru, byla sezóna 2012, co se týče třídy CRT úspěšná. I když to bylo za deštivých podmínek, tak ve Valencii jezdec motocyklu CR vedl několik kol (Alex Espargaró). Nová sezóna bude velice důležitá, motocykly CR nejsou velmi vzdáleny od prototypů. V CR týmech také nejezdí Top jezdci, ale chtěl bych vidět, co by se stalo, kdyby jeden z Top pilotů - i když je to sotva proveditelné - se posadil za řidítka motocyklu CRT. Abychom viděli, o kolik by bylo možné ještě zmenšit rozdíl.
CRT bylo velice důležité řešení. V této sezóně budou moci udělat pokroky, co se týče pneumatik. Kromě toho budeme s Marelli a několika týmy vyvíjet novou jednotnou elektroniku, která bude pro netovární týmy předepsaná od sezóny 2014. Od toho můžeme očekávat více.

Když přestanete přemýšlet jako šéf Dorny a stane se z Vás obyčejný fanoušek: Na co se těšíte nejvíce?

Oh, já nemohu tyto dvě oblasti rozdělit. Považuji za nutné být fanouškem MotoGP a motosportu jako celku, abych mohl být šéfem takové společnosti, jako je Dorna.
To co očekávám od nadcházející sezóny je, aby se odlišila od sezón za posledních 21 let….Sezónu bez závažných nehod, to je to nejdůležitější. Mít co nejméně pádů, a když už, tak aby jezdci byli bez následků. A doufám ve stejný úspěch, jaký jsme měli zavedením dvou nových tříd Moto2 a Moto3 . Jsem si jistý, že tento úspěch také nastavíme v letošní sezóně ve třídě MotoGP.

Naposledy editováno 19.01.2013 08:50:32

Ezpeleta očekává v MotoGP lepší show

18.1.2013 v 20:54 | Nahoru | #1
"Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta si slibuje od výměny jezdců a změny pravidel atraktivnější podívanou....."
Spousta lidí a možná i jezdců si slibuje atraktivnější podívanou po změně (odchodu) Carmela Ezpelety

1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta očekává v MotoGP lepší show

18.1.2013 v 21:12 | Nahoru | #2
s reklamou na cigára odešla z motor-sportu šťáva začala doba restriktorů omezování drážkování gum a hromady jinejch blbostí s nostalgii a slzou v oku vzpomínám na jedinečný Lotus 77JPS Audi quattroS1 HB nebo hondy a porsche Rothmans kde jsou ty časy do bezvědomí přeplňovaných motorů v rallye a F1 pracující mnohdy za hranicí materiálové únosnosti, 200koňové dvoutakty v půllitrech víceválcové motory na motokrosových tratích, vždyť dodnes z poznatků získaných z té doby těží celý svět je to stejné jakoby někdo Američanům usilujícím o dobytí měsíce v 60tých letech diktoval jak má bejt raketa vysoká a kolik má spálit paliva , každá extraliga chce prostě to nejlepší možné a né to povolené pak je to pro lidi zajímavé a postrkuje to pokrok dopředu

(reakce na) Ezpeleta očekává v MotoGP lepší show

18.1.2013 v 23:58 | Nahoru | #3
sxs525: Parádně napsáno. Není třeba více pravidel a omezení, ale více volnosti.

Ezpeleta očekává v MotoGP lepší show

19.1.2013 v 00:09 | Nahoru | #4
Díky za info!
Musím Carmella pochválit!!!).
Cituji: "Oh, já nemohu tyto dvě oblasti rozdělit. Považuji za nutné být fanouškem MotoGP a motosportu jako celku, abych mohl být šéfem takové společnosti, jako je Dorna."

I já se domnívám, že každý velký fanda motosportu by si měl zkusit zrušit nějaký ten šampionát (Stock 600 a 1000), protože jen suplují WSBK a WSSP a založit si kubaturu (Moto2), která nic nesupluje a následně CRT, které také nic nesuplují. VÝBORNĚ mistře.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist