globalmoto_duben_nolan





Téma: Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi
 
9.1.2013 v 18:23
Zdravím všechny bikery a nadšence okruhového ježdění

Jelikož se vývoj kolem vytrvalostních závodů nikam neubírá a většině teamů se nezamlouvá scénář IV, napadla mě myšlenka odjet si mimo termíny CEC jeden či dva extrémní závody na 8 hodin. Pro někoho by to byl trénink, pro někoho zase závod, kde si zjistí své možnosti.

Každopádně by se domluvil Most a možná i Brno.
Za vítězství by byly materiální (pneu, kombinézy apod.) a možná i finanční odměny. Pro někoho i za účast.

Budu rád, když někdo přijde s nápadem nebo jen předběžně potvrdí svůj zájem v anketě.
Pojďme se bavit,závodit a trénovat podle sebe
Dáme dohromady cca 40 teamů nadšenců a závodníků?

Mrugis

P.S. Díky vašemu zájmu se závod uskuteční 31.5.2013 v Mostě a teamy mohou být složené z 600, 1000 nebo může být team kombinovaný (600 i 1000). Vše bude snad v dohledné době popsáno na Racetrack

Naposledy editováno 04.02.2013 19:49:07
Anketa: Takového závodu bychom se rádi zúčastnili
Ano
87%
53
Ne
13%
8

5 reakcí na tento příspěvek Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi

31.5.2013 v 09:35 | Nahoru | #1
Zápisky jednoho kopyta z LeMost 2013
====================================

Je predvecer zavodu. Zkusil jsem si poprve motorku na mokrych gumach a trosku me to uklidnilo. Vecer ale podleham predpovedi, ktera hlasi ze pojedem od rana na suchu, a nekdy po jedne hodine odpoledne prijde mokre peklo. Travim vecer v boxu, kontoluju celou motorku, prezouvam na suchy, pripravuju na nahrejvaky, a davam dopredu nove desky. 8 hodin je 8 hodin, a stesti preje pripravenym.

Dest ktery me budi celou noc busenim do privesu, a ranni mokro a mrholeni kam az oko dohledne me nuti proklinat meteorology az do horoucich pekel.

Kluci (Honza, Ivan) maji oba zalozni motorky pripravene na mokro, takze se zda, ze bude vsechno cajk.

Kvalifikaci, a start zavodu jsme sverili Honzovi. Je z nas daleko nejrychlejsi, tak at mame dobre rozjeto. Pak pojede Ivan na druhe mokre motorce, a verime ze to kluci natahnou a mezitim trat oschne.

Honza rozjel paradne, vystridalo se podle planu bez problemu, a pokracuje se na mokru. Prestavam verit ze ja uz pojedu na suchu, smluveny signal ze trat je zrala na slicky od Ivana z drahy neprichazi, a ja horecne sundavam z motorky rozpalene slicky a nazouvam vodni Misaky. Instrukce jsou jasne, vystridat, ject dokud to nebude na suche, a pak rychle prepustit Honzovi ktery bude mit nahratou motorku. Nejsem na draze ani 30 minut, a zadek zacina mit dost. Uz neni kde gumy chladit. Stopa je sucha, jen okolo jsou vlhke fleky. Rozhodnout kdy uz to Honza da na suchu je pro me, ktery nema moc odjeto tezke. Ale beru to na sebe, a signalizuju ze chci stridat. Prijedu a Honza vyrazi.

Obchazim pak okolni boxy zda uz je to na sucho. Mrtola me uklidnuje suchym prohlasenim, ze "uz davno" . Prohlizim zadni gumu a myslim ze jsem zajel v nejlepsi mozny moment. Zustat tam par dalsich kol, tak jsem zadek znicil. A je jasne, ze odpoledne na nem bude zaviset preziti teamu. Jsem trosku rozladeny z tak brzkeho stridani, ale nic jineho neslo delat.

Honza praska jedno rychle kolo za druhym, Ivan je nachystany na dalsi stridani se suchou motorkou a ja laboruju s radarem kdy prijde to ocekavane vodni peklo. Zatim to vypada na neco po jedne odpoledne.

Nechavam na motorce mokre gumy s tim ze by to mohlo akorat vyjit po Ivanove a Honzove slintu, kdyz je natahnou az na kapacitu nadrze.

Honza odjede skoro hodinu v paradnich casech a predava Ivanovi, kterej ma ukol vydrzet az do deste. Nicmene krouzi uz po draze pres 30 minut, a po desti ani pamatky. Hory zpomalili jeho postup. Je jasny ze ja jedu taky na suchu, a horecne prezouvani zacina nanovo, Navic je jasne ze v tehle teplote nestacim nahrat za 15 minut gumy ani nahodou. Takze pozor prvni 2 kola. Stihnuto, prezuto, a cekam na svoje stridani.

Jsme nekde kolem pulky zavodu a na me jde druha varka stresu to klukum nezkazit. Ivan prileti, dostavam trandak a vyrazim. Snazim se nezblaznit se, radeji jezdit casy kolem 2 minut, a priject celej, nez se nechat vyprovokovat ke stihani rychliku a zahodit to.
Dari se, prijizdim po temer hodine na draze. Prepoustim Honzovi.

Porad cekame dest kazdym okamzikem, takze ma Honza mokrou botorku pred boxem. Plan zni bud to vydrzi na suchu, a odjede opet co nejdyl, a nebo preskoci z motorky na motorku, kdyz se rozprsi.

Nicmene nebe je porad klidne a honza nas drzi snad pres hodinu v souboji s Ohnostroji Sipo. Paradni jizda. Rikame si ze ho nechame opravdu az co to pujde, a porad resime jestli jede Ivan suchou nebo mokrou motorku. Bohuzel nezvladne obe najednou, ma proste jen jedno sedlo a jeho prendavani je velka ztrata. Pak uz se Honza hlasi o stridani a neda se nic delat, Ivan vytlaci suchou motorku a ceka.

Ironie osudu tomu chtela, ze prvni kapky zacali padat presne v okamziku kdy Honza zajel. Snazime se zachranit co jde. Ja horecne prezouvam motorku na mokro, a Ivan se snazi vydrzet na suchu co nejdyl. Nicmene na slickach nema sanci, a zajizdi do boxu chvili pred tim nez predelam motorku. Honzik se do ty doby alespon trosku zmatoril, a dostal jasne instrukce. Par kol, a bude tu pripravena mokra motorka s cerstvym jezdcem. To si porad jeste myslim ze pak vyrazim ja. Ivan prendava sedlo.

Zatimco totalne vycerpany Honza drzi nas tem nad vodou pred naporem teamu co jedou za nami, Ivan horecne prendava sedlo. Do konce zbyva celkem asi hodina a pul, a je jasne, ze se odjede cela na brutalnim mokru. Prichazi rozhodnuti, ze poslat tam ted me se zdaleka nejlepsi sadou mokrych gum, a nechavat to doject Ivana v jeste horsich podminkach na odrbane sade je nesmyl, a udelame to presne opacne.

Stahujeme Honzu, ktery ma pro dnesek odmakano (alespon na draze) a Ivan se jde prat s prirodou, ktera stale pritvrzuje. Honzu uz chytaji mory, beha po boxu zjevne dost nervozni, stale drzime treti misto s celkem pohodlnym naskokem. Neudelat chybu. 50 minut do konce jde stahnout Ivana. Odvedl super praci, a ted uz je to na pokopane motorce a splasenem Ozzym.

Sedim nastartrovane motorce na mokrejch, Ivan potvrzuje ze jede stridat, a cely team ceka. nervozita by se dala krajet. Jezdci co jeli za Ivanem uz projeli dalsi kolo, a Ivan nikde. Pak dalsi kolo. Na casomire sviti cerny ctverecek, a atmosfera v boxu by se dala krajet nozem. Vsem nam tecou nervy starosti o Ivana. Snad je v poradku. Cert vem zavod. Trosku nas uklidnuje ze nejede sanitka ani safetycar.

Najednou slysim ... uz ho vezou, pribiha Honza s transponderem, rana po zadech, a start.

Netusim co je s Ivanem. Nevim jak to vypada na draze (i kdyz si to dokazu zive predstavit) a nevim kolik jsme ztratili a kde jsme v poradi. Nema smysl se tim zabyvat, chce se ode me jedine. Dojet do cile, a zachranit co se da. Prvni dve kola ochutnavam trat, snazim se nechodit do naklonu tam kde tecou opravdove potoky pres trat. Rozjizdim se kdyz se kolem me mihne Mili na zlute zuzane. Vim ze jedou proti nam, vim ze jsme meli par kol, ale nevim jestli jsme pred nebo za nima nebo v kole. Kazdopadne motorka drzi, tempo se ustaluje a ja si skvele zazavodim, dali se to v casech jen lehce pod 2:20 vubec nazvat "skvele".

Nekolikrat si vymenujeme pozici, ale dari se mi ho vzdy po dalsim kole dostat na brzdach na cilovce. Predni guma opravdu maka na 100 procent a verim ji cim dal vic. Znova si opakuju ze se nesmim nechat soubojem strhnout, a proste musim ject. Schvalne poustim prvni zatacku v najezdu na cil kde je jiny asfalt ktery nechutne klouze. Na casomire sviti deset minut do konce a ja uz verim ze to dam. Motorka funguje, gumy drzi jako zidovska vira (dekuji ti panacku Miseline) a ja projizdim do posledniho kola 15 sekund do vyprseni casu.

Za zady porad citim zlutou suzuki, a nepolevuji ani v poslednim kole, alespon ne o moc. Takhle dlouhy kolo jsem v Moste jeste nejel. A pak posledni dve zatacky, a sachovnice ...

Mlatim se sebou i s motorkou ze strany na stranu a rvu neco dojemnyho do helmy. Kouknem na sebe jeste s Milim ktery me dojede, a ukazeme si vztycene palce. Bylo to uzasny. Dojizdim do boxu a teprve se dozvidam ze i pres to jak nestastne vyslo prostridani jsme udrzeli treti misto. Vysledek pro nas team z rise snu. Ivan je naprosto v poradku, jen jeho ne uplne kapotovana suzuki vzdala v poslednim kole napor vody, Asi nejaky skrat v elektrine.

Jsme vsichni cely. Odjeli jsme osm hodin v tech neskutecnych srackach co tam byli. A navic na bedne ? Dekuju celemu teamu. Kdyz mi to doslo, tak jsem to normalne obrecel. Bylo to uzasny. Kdyby ste kdykoli chteli do teamu jednu pokopanou motorku s pomalym jezdcem, s Vama dvema pojedu treba do pekla.

(reakce na) Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi

31.5.2013 v 09:50 | Nahoru | #2
Ozzy_> Krasny Ozzy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi

31.5.2013 v 10:00 | Nahoru | #3
Ozzy_> To je krásnej a dlouhej příběh a ještě navíc zakončenej bednou

My to měli trochu stručnější:
- ráno příjezd z baťohama (už cesta z Prahy v dešti byla fakt jízda )
- kvalifikace nám zajistila start ze druhé půlky
- START - pád prvního jezdce hned v první zatáčce prvního kola závodu (nějak si škrtnul předním kolem o zadní jinýho pilota, či co...)
- potom už střídaní tří jezdců na dvou motkách
- potom navíc střídání dvou jezdců o jednu budnu z kombinézy, protože ten vopičák si při tom pádu vytrhnul zip, což se projevilo při dalším voblíkání
- pád zase toho prvního jezdce někde do kačeru cca v půlce závodu (asi s někým závodil, či co...)
- ze tří strojů pouze jeden bez škrábance (naštěstí ten můj )
- žádná bedna, žádný medajle, ale to ani nevadilo

ALE BYLA TO SUPER AKCE

Naposledy editováno 31.05.2013 16:24:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi

31.5.2013 v 10:18 | Nahoru | #4
Ozzy_> skvěle napsané, až sem zamačkávala slzu

Obří gratulace všem!!

(reakce na) Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi

31.5.2013 v 10:53 | Nahoru | #5
Ozzy_> Super napsáno... Taky jsem pomalu zamáčknul

(reakce na) Pojďme si uspořádat vlastní endurance pro lidi

31.5.2013 v 16:44 | Nahoru | #6
Ozzy_> krásnej popis.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist