paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ducati - Italská vášeň
DUCATI - Debata o všem, co se značkou DUCATI alespoň nějak souvisí. Rady, zkušenosti, postřehy a zážitky, spojené s rudými kráskami z Bologne.


Naposledy editováno 06.02.2020 18:38:03
Anketa: Nejhezčí DUCATI všech dob je...
Desmosedici
8%
13
Superleggera
4%
6
Hypermotard
6%
9
Scrambler
2%
4
MONSTER
11%
17
STREETFIGHTER
7%
12
GT1000 i PaulSmart
12%
20
999
15%
24
916
30%
49
MV Agusta
4%
7

3 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň

21.8.2014 v 10:19 | Nahoru | #1
Končně se logisticky i časově zadařilo a já se včera svezl na M1200S. Dovolím si zážitek trošku shrnout, třeba to pro někoho budou zajímavý informace. Budu se snažit být objektivní, ale víte jak to je... Budu srovnávat s mým Corsarem, což je hodně podobný strojek.

První pocit je takový, že opticky už to není taková lehká mašina jako vzduchovka 1100 Evo, kterou jsem kdysi taky zkusil. Vtipný bylo, že když mi motorku připravili a nastartovali, tak začal jít dým od svodu. Výrazně totiž tekl zadní tlumič a olej tekl na svod, což bych u Vohlinse za takový strašný prachy po 8tkm asi ani nečekal. To se ale může stát kdykoliv (i u Hondy...).

Posez je přiměřeně sportovní, ale docela civilní. Ideální pro naháče tohodle ražení, nebolí ruce ani záda.

Nastavil jsem si režim Urban, ale hned před první křižovatkou jsem ho otráveně vyměnil za sport. Je to hodně utlumený, což je pro účel jaký to má plnit ideální, ale mě to nesedlo. Plyn je elektronický a to je jedna z věcí, který mi fest vadila. Není to nic strašného, ale proti klasickému lanku tam je určitá prodleva a reakce není úplně přesná. Mám pocit, jako když motor se snaží dohnat plyn. Při přidávání má motor trošku zpoždění a při zastavení otevírání plynu ještě nějakou tu milisekundu motor přidává.







Druhá věc, která mi nesedla je málo místa na nohy. Když dám špičku na stupačku, jak jsem zvyklý, tak patu už vytlačuje držák zadní stupačky (mám botu vel. 44, žádnej bigfoot). Asi je to zase o zvyku, ale mě to nohu nepřirozeně vytáčelo. Ohledně stupaček mám snad už poslední negativní výtku a to je drnčení těch pro spolujezdce. To už tu snad někdo i psal, působí to vážně blbě, přitom je to drobnost.

Motor je parádní, jede všude výborně. Mám pocit, že dole a ve středu je Corsaro silnější, ale může to být efekt toho elektronického plynu. Nahoře jede asi o čuď líp Monster, ale opravdu čuď. Tady není co vytknout a naopak chválím maximálně. Pocitově to trošku kazí ta elektronika, ale pokrok nezastavíš a je to o zvyku. Zase je možnost tam sypat režim dle chutě.

Brzdy jsou o trochu lepší než na Corsaru, což bych čekal větší rozdíl při použitých technologiích (Dripperovo oblíbené prémiové monobloky vs již překonané stará dobrá zlatá Brema, axiálně uchycená). Dávkovatelnost perfektní, ABS jsem nezkoušel, ale beru jako plus.

Ovladatelnost si netroufnu nějak detailněji hodnotit, na hranu gumy jsem půjčenou motorku nedostal ani jsem to neměl v plánu. Není tam samozřejmě ta lehkost jedenáctky, ale dvanáctka je stabilnější a méně nervózní než Corsaro, což bude dáno rozvorem a možná i širší zadní gumou. Jinak celkové moc příjemná motorka na vodění... I na blbnutí i na pohodu.

Vzhled komentovat nebudu, to je na vkusu každého soudruha. Za mě obejktivně palec nahoru, líbí se mi. Zvuk ale komentovat chci, protože na standardní koncovky je to paráda. Corsaro slyším míň, protože koncovky ústí dozadu a nahoru. U Monstra se zvuk hezky odráží do stran a líbí se to i chodcům . Vůbec motorka zaslouženě budí pozornost!







Celkově pěkné svezení, motorka jako celek výborná, kromě pár detailů viz výše. Někomu vadit můžou, někomu nemusí. Záleží i na tom, na čem člověk už jezdí a co hledá.

Přesvědčil jsem se, že i přes určitou vousatost má Corsaro stále svoje kouzlo a naštěstí nezačal hlodat červíček. V ničem výrazně nezaostává (kromě elektronické výbavy) a naopak v některých věcech mi sedí víc .

(reakce na) Ducati - Italská vášeň

21.8.2014 v 10:31 | Nahoru | #2
Franco82> pěkně popsaný
ještě že ty vohlinse nedělá nějakej kluk italskej to by zase bylo keců

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň

21.8.2014 v 10:54 | Nahoru | #3
Franco82> Hezky napsané.
A naprosto souhlasím, se vším. Ta poloha nohou, taky mám vel.44 je opravdu pitomá, přesně tohle jsem psal i já, po svezení se a nemůžu na něm zkrátka normálně sedět a pěkně mě to sralo. Sice by se na to asi dalo zvyknout, ale nevim, po 20-ti letech ježdění s nohama v nějaké poloze, se přeučovat...

Jinak fajn srovnávák...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň

21.8.2014 v 11:45 | Nahoru | #4
Franco82> twoe další mi to skazil.Už sem se připravoval na Monstera jednou až vojedu Amazonku,nebo časem k ní a takhle mi to vrátilo černočerný Corsaro zas na první flek
Asi se budu muset na obojim svýzt taky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 32 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER
Lupání ve středu kola Ducati Streetfighter V4 S Wlnic 11 28.4.2023 v 13:39 Krautkopf
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Agnosy 5 5.11.2022 v 13:41 juraaa
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 1 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF


TOPlist