Přítelkyni se začala motorka zamlouvat a i mě láká cestování. Přemýšlel jsem o něčem malém... xr125, (to vzhledem k tomu že budu jezdit s přítelkyní na výlety padlo) pak mě napadlo Varadero (125) jenže to mi přijde spíš na silnici (v terénu bych se o něj bál). Navíc na cestování po silnici ve dvou + nějaký to pití.. jídlo .. oblečení bude asi slabý a trpělo by.
Tak jsem došel k závěru, že by nejspíš bylo nejlepší si udělat na jaře A2 a koupit nějakej starší a dospělej stroj o který bych v terénu (polní cesty, louky apod.) nemusel mít strach a mohl za něj i pořádně vzít
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Byl bych vděčný za radu, co by pro mě bylo vhodné. Moje priority jsou spolehlivost a provozní náklady (servis spotřeba- ideální by bylo kdyby se dala při cestovní rychlosti držet někde kolem 5ti litrů ). Napadlo mě něco na styl AfricaTwin /transalp apod.. Děkuju za pomoc
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro do 40tis. a 35KW
transalp zase o neco vic jede no
a nevim co to znamena citlivy na zapesti, no vic to brzdi motorem kdyz to zavres
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro do 40tis. a 35KW
Takže řeč má být asi spíš o střední třídě. Pro rozumný cestování ve dvou to chce něco mezi 600-800 ccm. Asi bych nevymýšlel už desetkrát vymyšlený a rozhodoval se mezi Afrikou, Tenerkou a Bigem. XTčko, KLE a podobný podle mě na ježdění ve dvou nejsou.
Řešit spotřebu je naprosto zbytečný, ta závysí hlavně na stylu jízdy. S Bigem můžu jet v klidu za 5litrů ale taky za 8...Pokud to není vyslovenej žrout jako VTR, nebo V-max.
Akorát se připrav na to že po lehké číze s tím budeš trochu zápasit. Na těchto motorkách centralizaci hmoty nikdo neřešil.
Naposledy editováno 08.12.2012 13:21:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro do 40tis. a 35KW
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro do 40tis. a 35KW
jako na pohodu se da jet i na jednobuchu cestovni rychlost kolem kila ve dvou
pokud chces rychleji tak uz to chce aspon stitek treba a dvouval nejspis
jako daj se i ty dvouvaly kolem 40ti treba tu ale je to stary 20 let takze nikdo nevi jak dlouho to vydrzi jeste jezdit
1kolda1 píše: Danny350> Po tý číze je i ta KLE pro mě pořádná motorka Toho Biga a a celkově těch 800ccm se docela bojim, přijdou mi obrovský
Bude to nezvyk ale po čase si to sedne. Jestli to bude malý a lehký (třeba XT) tak to prostě na nějaký polykání kilometrů ve dvou není. I když si to projedeš (což bych samo radil) bude se ti to zdát dobrý, páč jdeš skokem na úplně jinej level, ale po chvíli si na to zvykneš a bude ti to slabý. Vono třeba ani těch 37kw co má Big není nic extra. Kdyby to mělo 60kw vůbec bych se nezlobil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro do 40tis. a 35KW
WHTRDR píše: zalezi na stylu jak chces jezdit
jako na pohodu se da jet i na jednobuchu cestovni rychlost kolem kila ve dvou
pokud chces rychleji tak uz to chce aspon stitek treba a dvouval nejspis
jako daj se i ty dvouvaly kolem 40ti treba tu ale je to stary 20 let takze nikdo nevi jak dlouho to vydrzi jeste jezdit
Na Bigu jezdíme ve dvou v plné polní po dálnici 130-140 a dá se to i dlouhodoběji.
Nemyslím si že smrt motoru u takovýchto motorek nastává najetím 200.000 km - znám i silnice který se tomuto blíží a v klidu to jezdí. Takže bych se neobával že se toho dožije pokud je s motorkou slušně zacházeno. Navíc stará koncepce = jednoduchá koncepce což je na cestování a do terénu jedině dobře.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro do 40tis. a 35KW
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
rychlejší jízda po polňačkách není blbnutí v terénu - to si můžeš koupit i silniční motorku.
Nicméně všechny tyhle "dospělé cestovní endura" mají pohotovostní hmotnost přes 200kg, mnohdy i 220kg(Freewind 180, což je sice lepší, ale i tak je to pořád dost a nejsou v tom případné kufry, tankvak atd) a když si představíš tuhle váhu zvedat několikrát denně a třeba v kopci....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ale má smysl to opravdu řešit? Zajdi na youtube, zadej název motorky + offroad a uvidíš, že mnohdy to je jen o tom, co ten dotyčný umí. Pokud lítání v terénu není priorita č.1 - tak stačí cenduro...protože když vidíš, kam jsou schopni lidi vyjet s obyčejnou silniční motorkou, když jen trochu chtějí...to mluví samo za sebe(tady namátkou Sim a jeho CB 500 http://www.motorkar...act=info&scr=390 ).
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro do 40tis. a 35KW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro do 40tis. a 35KW
Freewind i TA600 mají oba pod 35kW...není třeba řešit "zavírání" kvůli pár kW navíc.
e-špatný zdroj, TA je taky přes...
Naposledy editováno 10.12.2012 12:27:08