globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejlepší moto s A2?
28.11.2012 v 13:09
Jaká je podle vás nejlepší cestovní/sportovní motorka s řidičským průkazem A2 (tzn. max. plný výkon 70Kw) pro začátečníka ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto s A2?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.11.2012 v 14:48 | Nahoru | #1

Mr.Dreamer píše: Něco podobného jsem také řešil, já tedy měl ve výběru i motorky s výkonem nad 70kW, ale byly to většinou 4válcové 600 a u těch mi neseděl krouťák dole. Právě proto bych doporučoval dvouválce. Ty to máš navíc zjednodušené tím, že máš omezen pouze výkon, tedy můžeš mít dvouválce s vyšším objemem než čtyřválce.
Je to opravdu znát, u dvouválu za to mohu tahat, ale také jet klidně stále na 6. Pokud jdu předjíždět, nemusím skopat 2-3 rychlosti dolů...
Pokud chceš sportovně cestovní, úplně bych nedoporučoval naked, vypadá to hezky, když spadneš, není na tom tolik škody, ale ten vítr, to je zlo, proto bych volil alespoň polokapotu.



Cece, vzhledem k tomu, ze mam taky dvouval, mel bych si ted tady popijet vitezne kaficko, triumfalne si zapalovat doutnik a hrat me pocit, jak skvelej stroj mam......ale ve skutecnosti tenhle popis vyhod dvouvalu pusobi prehnane plny entusiasmu i me...spokojeneho majitele.

Na zakladatele vlakna:
Dvouval vs ctyrval....nikdy definitivne zodpovezena otazka. Podle popisu vyse to vypada, ze jedine dvouval.... Ja mam kamose kolem sebe, co jsou zaryti ctyrvalisti (a taky neumi oddelit subjektivni pocity od objektivni rady) a cca dva roky zpatky jsem z jejich vypraveni dostaval pocit (jeste nez jsem zacal jezdit), ze ctyrvalcovy sestikilo je letadlo, co dava 3 machy a dvouvalcovy sestikilo je nudna kolobezka, se kterou na silnici zavodis s 1.3kama autama, ze to ma stejnej prubeh vykonu (se stejnou porci zabavy) jako felicie 1.9d a ze predjet 120ku skodovku vyzaduje skill Hercula.... I ja kdyz jsem cca pred rokem kupoval motorku, jsem si pokladal stejnou otazku jako ty a jako spousta dalsich...cyrval nebo dvouval??? Procetl jsem spousty clanku, prispevku, vyslechl si nazory spousty lidi a dosel jsem k zaveru, ze je to ciste a pouze o osobni preferenci! Nekdo ma rad holky jinej zase brousi stromky...

Mne z toho vyslo jediny...vybral jsem si par masin (jak jsem psal uz drive v tomhle vlakne, Bandit, SV, Fazer) a vzal jsem to tak, ze koupim kteroukoli z nich, ktera se prvni namane jako idealni kus. At uz to bude ctyval nebo dvouval, tak ji vezmu, sezonu az dve pojezdim, pak prodam a koupim si "tu druhou" a zase ji sezonu nebo dve pojezdim. A pak uz navzdycky budu mit jasno, ktera koncepce mi vyhovuje vic a uz nikdy nebudu muset cist nekonecny temata plny extremne subjektivnich nazoru s temer nulovou hodnotou pro me samotneho.

Prvni prislo SV650s, motorku mam od unora, mam na ni najeto pres 15t km. Jezdim na ni do prace kazdej den mestem, stejne jako vikendovy vyjizdky a rovnez jsem na ni zvladl letni dovolenou pres pul Evropy, kde jsem najel temer 5t km za dva tydny. Motorka zvlada vsechno celkem obstojne, nikdy jsem nikde netrpel, projev motoru me bavi (i presto, ze u aut cim tocitejsi tim lepsi pro me...jenze on i ten dvouval v SV toci 11tisic koneckoncu) a jsem rad, ze jsem SV koupil. NICMENE! V prubehu pristiho roku ji mam v planu prodat a koupit "tu druhou", takze ctyrval a uvidim, co mi opravdu vyhovuje a budu mit jasno.

Pokud muzu dat jakoukoli radu, tak bych pouze a jenom poradil rovnez zvazit tenhle krok. Bojis se ted, ze Ti dvouval nebude vyhovovat? Mozna ano, mozna ne. Ses mladej, zacinas...proc si to nezkusit na zivo, oba koncepty a uvidis. Netrapit se tim, kterej prijde prvni, vzit nejlepsi, nejvhodnejsi kus, na kterej narazis a sam casem poznas, vyzkousis, vymenis...

Jeste, mozna Te ted napadlo, ze tohle jde suplovat kratkou projizdkou na obou koncepcich...ja si to osobne nemyslim. Jel jsem na kamaradove Z750 a druheho kamarada radovem trivalci v BMW K75s a......a proste ses tak moc zvyklej na tu svoji, ze za tech par km nepoznas vubec nic a ikdyz neco poznas, tak proste nejses privyklej se ke ctyrvalu (nebo dvouvalu) chovat a zachazet s nim tak, jak je to vhodny. Je to pak stejny, jako kdyz si sedne borec ze Civicu Type-R, kde toci 8 tisic do turbodieslu, kterej prestava jet za 4ma tisici....jenze on je zvyklej tocit a tocit a tocit...tak to proste podle nej nepojede, protoze bude porad v omezovaci...kde uz tenhle motor opravdu nejede... Stejne jako chlapek z turbodieslu bude o Civicu Type-R taky tvrdit, ze nejede...hned po tom, co zkusil predjizdet v 80km/h se zarazenou petkou (nebo sestkou?, nevim, kolik ma CTR kvaltu) a tocil 2,5 tisice...kde jeho turbodiesl, na kterej je zvyklej, uz jede jak z praku. Kdo z nich ma pravdu? Podle me ani jeden...je to o osobni preferenci a o zachazeni s kazdym strojem tak, jak je vhodny.

Preju stastnou ruku pri vyberu

(reakce na) Nejlepší moto s A2?

29.11.2012 v 15:35 | Nahoru | #2
mufman> Ale tazatel bude mít ŘP skupiny A2, což čtyřválcové 600ccm značně diskvalifikuje. Proto jsem se jen zmínil o tom, proč jsem se pro dvouvál rozhodl já, ale dále jsem už 4 válce neřešil (tedy řešil, napsal jsem jediný 4vál, který se vejde do podmínek, znám ho a přijde mi velmi zábavný).
Ono, osobně, mít takové finance, že nemusím řešit spotřebu a náklady na údržbu (a opravy po pádu ), tak jdu dost možná do čtyřválce, protože by mi vůbec nevadilo, mít to stále vytočené, ale v současné situaci jsem prostě rád, když mohu mít výkon i v nízkých otáčkách.
U litrů to už je samozřejmě zase zcela něco jiného, ale na těch jsem nenajezdil tolik, abych mohl někde rozdávat moudra .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist