Klika jen na dvou ložiskách, "volně" v blocích...
Souhlasím s kixs2, že pokud rajtuje klika na ložiskách, není to dobře.
Přeměřit průměry čepů a opravit tak, jak napsal.
Na ložiska dávám mírný přesah, o facku míň, než setinu. Tak mezi půl a stovkou.
No a v tom manuálu je rozměr slisované kliky přes setrváky 59,95 až 60,00, axiální vůle ojnice asi 0,25 - tak bych ji dal dohromady a nic víc bych neřešil.
Taky mě zaujala radiální vůle v ojničním ložisku - tři stovky - to je teda moc aj na Jawu, fakt.
Tam se dává tak do dvou stovek, na půllitra. Čep tam je tuším 28...
Když se tam dá přes dvě stovky, tak už to dělá zvuky...tyjó, a to se říká, že japonci jsou přesní a mají fajnovější motory...
Máš ojeté průměry pro ložiska. Ložisko má vnitřní průměr v nule. Jak někdo píše předemnou je potřeba na průměru uložení mít mírný přesah 0,005mm. Bud můžes rozlisovat klikovou hřídel a uložení na setrvačníkách dát někomu na brusku at ti to stočí -0,15 pod nulu a nechat nanést tvrdochrom +0,1 nad nulu a znovu přebrousit. Nebo popř. že vůle není velká použít lepidlo na ložiska od loctite, to je schopné vylepit až 0,15mm ale už to je dost.
Další případ je že koupíš novou klikovuo hřídel od druho výrobce WISECO, MITAKA atd.
Tvoje klika bude mít uložení vyleštěné do zrcadlova, to se ti protáčí vnitřní kroužek ložiska. Originál kliky\ jsou dělané tak že mají vydržet nějaký počet MTH a materiál z kterého se to vyrábí není na provoz cca 10 let. Japonci by tak nic nevydělali.
Kdyby tě to zajímalo nech to někumu změřit a uvidíš že celý průměr nebude ideálně kulatý ale v dolní úvrati naměříte plošku. Ta je u 250 T spůsobena výkonem a kompresí. Zjednodušeně jak ti to bouchne je největší nápor právě spodní čast průměru pro ložiska.
Určitě strana u zapalování bude horší.
Stačí ti to takle?
Loctite - produkty pro upevňování ložisek
2 reakcí na tento příspěvek vule kliky
1. záleží, kde je axiálně vedena ojnice - jestli v pístu a nebo v ojnici (axiální vedení ojnice v pístu se moc nepoužívá),
2. pokud je ojnice axiálně vedena v pístu, musí mít ojnice dole, mezi setrvákama vůli - aj třeba 3mm,
3. u ojnice axiálně vedené v klice (častější případ) je vůle mezi ojnicí a setrvákama tak 0,2 až 0,3mm.
Taky se musí, teda pardon, měl by se motor dát dohromady tak, aby píst běhal přesně v ose válce.
Když to tak není (a je-li velká boční vůle ojnice) to ani nemůže být, tak vznikají boční síly mezi pístem a válcem.
Přináší to podobný efekt jako na truhlářské svěrce nehledě k tomu, že píst ve válci neběží hladce, ale mlátí se.
1 reakcí na tento příspěvek vule kliky
1 reakcí na tento příspěvek vule kliky
Naposledy editováno 17.11.2012 20:31:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky
Nikde tam není řez motorem a já sem tuhle motorku nikdy rozdělanou neviděl...
Nicméně - pokud je klika omačkaná, tak máš dvě možnosti -
1. novou kliku,
2. starou opravit (tvrdochrom na pincka s obroušením na míry asi 500,- Kč). Je to dobrá a funkční metoda.
I když jsou bůhvíjaké lepidla, čep do ložiska bych takto nezachraňoval. Ložisko do kartru jo (je to větší průměr a tím menší měrné tlaky), čep ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky
Naposledy editováno 18.11.2012 20:16:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX | borec638 | 2 | 3.1.2024 v 18:01 ja1 |
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 | radiard | 12 | 24.1.2023 v 20:50 radiard |
Prasknutí piest Yamaha yz 250 Yamaha YZ 250 | Crmkar | 4 | 6.1.2023 v 20:55 Massakra |
Yz250 sx300 Yamaha YZ 250 | Neo28 | 12 | 5.1.2023 v 15:18 _Michal |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |