globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vule kliky
16.11.2012 v 14:29
zdravim,dal jsem na kliku nova ložiska,a po složeni motoru,mi klikova hřidel se hybe asi o 1mm ze strany na stranu,je špatna klika?
Předchozí
1 2
Následující

vule kliky

16.11.2012 v 15:39 | Nahoru | #1
nejspiš jo

vule kliky

16.11.2012 v 15:44 | Nahoru | #2
Podívej se do manuálu jaká má vůle být, vůli změř hodinkama (úchylkoměr)

vule kliky

16.11.2012 v 15:59 | Nahoru | #3
u těchto motoru myslim vule nenismi bejt žadna

vule kliky

16.11.2012 v 16:00 | Nahoru | #4
U dachla se to zjištovalo tak že se vzala klika za ohnici kleplo se do ohnice a když cinkala tak už byla špatná, ale dachl jezdit furt ! :)

vule kliky

16.11.2012 v 16:03 | Nahoru | #5
Já měl vůli do boku taky, ale jezdilo to v pohodě. 1 mm by neměl nic udělat. Otázka je co by to udělalo, kdyby to někdo rval na MX závodech....

vule kliky

16.11.2012 v 16:07 | Nahoru | #6
ale je divny že to vtěch ložiskach tak prokluzuje,tam přeci by nemělo bejt kam aby to uhybalo,když jsou kartery pevně usebe,tak se ložiska nalepi těsně na koraz kliky takže ,nechapu kde se tam bere ten milimetr

vule kliky

16.11.2012 v 16:22 | Nahoru | #7
Ten motor neznám, ale u takovýchto strojků byla klika axiálně ustavena v ložiscích na té straně, kde je primární kolo...
Máš to správně dané dohromady a stáhnuté s tím kolem - teda pokud to je tak konstruované (a divil bych se, jestli neé)?

vule kliky

16.11.2012 v 16:27 | Nahoru | #8
Je to možná blbost ale nemohlo tu vůli udělat silnější těsnění mezi karterama (moc silikonu)???

vule kliky

16.11.2012 v 16:32 | Nahoru | #9
Je to špatně. Není to tak, že by motorka nejela, ale ložiska se musí na kliku montovat s mírným přesahem. ( I proto jsou mnohdy originální ložiska v provedení C3 nebo i C4 to je se zvětšenou vůli ) Pokud klika běhá v ložiskách nebo ložiska v bloku, dá se očekávat v kráté době vytlučení ložisek a pak i vážnější problémy. Je-li to klika, tak kliku demontovat a průměry nechat tvrdě nachromovat a přebrousit.

vule kliky

16.11.2012 v 17:27 | Nahoru | #10
Tak jsem se přelouskal manuálem a teda čumím...
Klika jen na dvou ložiskách, "volně" v blocích...
Souhlasím s kixs2, že pokud rajtuje klika na ložiskách, není to dobře.
Přeměřit průměry čepů a opravit tak, jak napsal.
Na ložiska dávám mírný přesah, o facku míň, než setinu. Tak mezi půl a stovkou.
No a v tom manuálu je rozměr slisované kliky přes setrváky 59,95 až 60,00, axiální vůle ojnice asi 0,25 - tak bych ji dal dohromady a nic víc bych neřešil.
Taky mě zaujala radiální vůle v ojničním ložisku - tři stovky - to je teda moc aj na Jawu, fakt.
Tam se dává tak do dvou stovek, na půllitra. Čep tam je tuším 28...
Když se tam dá přes dvě stovky, tak už to dělá zvuky...tyjó, a to se říká, že japonci jsou přesní a mají fajnovější motory...

vule kliky

16.11.2012 v 20:27 | Nahoru | #11
a nemyslel jsi ojnici?

vule kliky

16.11.2012 v 21:06 | Nahoru | #12
ne

vule kliky

17.11.2012 v 01:14 | Nahoru | #13
Tvůj problém je celkem běžný. Určitě se jedná o starší YZ třeba 2004.
Máš ojeté průměry pro ložiska. Ložisko má vnitřní průměr v nule. Jak někdo píše předemnou je potřeba na průměru uložení mít mírný přesah 0,005mm. Bud můžes rozlisovat klikovou hřídel a uložení na setrvačníkách dát někomu na brusku at ti to stočí -0,15 pod nulu a nechat nanést tvrdochrom +0,1 nad nulu a znovu přebrousit. Nebo popř. že vůle není velká použít lepidlo na ložiska od loctite, to je schopné vylepit až 0,15mm ale už to je dost.
Další případ je že koupíš novou klikovuo hřídel od druho výrobce WISECO, MITAKA atd.
Tvoje klika bude mít uložení vyleštěné do zrcadlova, to se ti protáčí vnitřní kroužek ložiska. Originál kliky\ jsou dělané tak že mají vydržet nějaký počet MTH a materiál z kterého se to vyrábí není na provoz cca 10 let. Japonci by tak nic nevydělali.
Kdyby tě to zajímalo nech to někumu změřit a uvidíš že celý průměr nebude ideálně kulatý ale v dolní úvrati naměříte plošku. Ta je u 250 T spůsobena výkonem a kompresí. Zjednodušeně jak ti to bouchne je největší nápor právě spodní čast průměru pro ložiska.
Určitě strana u zapalování bude horší.
Stačí ti to takle?

vule kliky

17.11.2012 v 08:35 | Nahoru | #14
Pokud se ti posouvá klika na čepech v ložiskách, můžeš zkusit spoj zalepit speciálním lepidlem na to určeným.
Loctite - produkty pro upevňování ložisek

vule kliky

17.11.2012 v 09:54 | Nahoru | #15
A máš slisovanou kliku na správný rozměr?Ten bys měl najít v manuálu.

2 reakcí na tento příspěvek vule kliky

17.11.2012 v 10:57 | Nahoru | #16
Nevím jak u Yamahy, ale u Jawy apod. starších motorů se říká, že ojnice do stran lítat může, ale "nahoru, dolů" ne...

(reakce na) vule kliky

17.11.2012 v 17:46 | Nahoru | #17
djangi> On se nebaví o vůli ojničního ložiska ale o tom, že mu čep kliky líta v ložisku

(reakce na) vule kliky

17.11.2012 v 17:48 | Nahoru | #18
djangi>tyjó, já ti dám, že ojnice do stran lítat může...!!!
1. záleží, kde je axiálně vedena ojnice - jestli v pístu a nebo v ojnici (axiální vedení ojnice v pístu se moc nepoužívá),
2. pokud je ojnice axiálně vedena v pístu, musí mít ojnice dole, mezi setrvákama vůli - aj třeba 3mm,
3. u ojnice axiálně vedené v klice (častější případ) je vůle mezi ojnicí a setrvákama tak 0,2 až 0,3mm.
Taky se musí, teda pardon, měl by se motor dát dohromady tak, aby píst běhal přesně v ose válce.
Když to tak není (a je-li velká boční vůle ojnice) to ani nemůže být, tak vznikají boční síly mezi pístem a válcem.
Přináší to podobný efekt jako na truhlářské svěrce nehledě k tomu, že píst ve válci neběží hladce, ale mlátí se.

1 reakcí na tento příspěvek vule kliky

17.11.2012 v 18:05 | Nahoru | #19
jesli jsi měl stažné aji kolečko které ti vlastne pohání spojkový koš a byla tam vule tak je někde chyba, já myslím že po stačení vule nebude, a jestli se ti melou celé ložiska v kartrech tak zalepit, popřípadě jsem vytahoval z motoru aji axiání podložky (mezi ložiskem a kartrem , co zmenšují axiální vuli pro klikový hřídel.

(reakce na) vule kliky

17.11.2012 v 20:09 | Nahoru | #20
Mirek12> ložiska se nemelou,jak řikam,čepy litaj tak asi o 1mm do stran tam ta klika klouže

vule kliky

17.11.2012 v 20:15 | Nahoru | #21
nejlepši tedy bude motor opět rozpulit,a kliku nechat opravyt?nebo to stači zalepit tim loctite?ale jak řikam ta vule je asi 1mm do stran?jinak ještě jsem slyšel,že klikovka se opravuje nějakym jiskřenim,netušim co to muže znamenat

1 reakcí na tento příspěvek vule kliky

17.11.2012 v 20:18 | Nahoru | #22
jo už tomu rozumím tak řeknu hnedka že mám radiální vuli na klice 1mm,.. to je na vyhození klikovky, dej novou, nebo jinou ,, na nějaky nejisty opravy vych se vyprdnul.

Naposledy editováno 17.11.2012 20:31:26

vule kliky

17.11.2012 v 21:16 | Nahoru | #23
takže je klika ko jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky

17.11.2012 v 21:52 | Nahoru | #24
Mirek12> Podle teho, co sem viděl v manuálu, tak se ložisko přitahuje do osazeného čepu kliky...ložisko se nestahuje...
Nikde tam není řez motorem a já sem tuhle motorku nikdy rozdělanou neviděl...
Nicméně - pokud je klika omačkaná, tak máš dvě možnosti -
1. novou kliku,
2. starou opravit (tvrdochrom na pincka s obroušením na míry asi 500,- Kč). Je to dobrá a funkční metoda.
I když jsou bůhvíjaké lepidla, čep do ložiska bych takto nezachraňoval. Ložisko do kartru jo (je to větší průměr a tím menší měrné tlaky), čep ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky

17.11.2012 v 23:26 | Nahoru | #25
Zdenalbenal> na jedné straně je to stáhlé, ale tím, že tam nejakej lojza předtím neměnil preventivne ložiska na klice, tak se mu klika vybouchala a ložisko na té druhé strane kde se nestahuje (zapalování) tak volně klika chodí a když se vezmeš nové ložisko, vymeješ benzínem bude to ložisko se zvětšenou vuli kvuli otáčkám a teplu C3,C4 tak axiálně má vuli, přesně nevím jakou, ale má. radiálně to nepocíš. a tím že to má vymlácené tak tím spíš tu vuli rukou nahmatá, ono havně když to rozdělával tak to muselo jít od sebe uplne nápadne lehce a to je už většinou cejtit problém,, hodnekrát mi ložiska zustanou na klikovce a nadávám, že se s tím budu muset drbat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky

18.11.2012 v 12:04 | Nahoru | #26
Mirek12> a co kdyby na te klice byla jen axialni vule?a radialni ne,to by teda znamenalo,že to neni vymezeny ložiskama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky

18.11.2012 v 16:55 | Nahoru | #27
cvajtakt> potom jsem v motorech videl, mezi ložiskem blokem takové tenké planžetové kroužky které vuli zmenšovali, ale pozor na to musí to být zmeřené, já jsem nidky axilní vuli neřešil stáhlo se to na hnacím kolečku a na druhé strene se ložisko dostane do optimání polohy provozem a tam zustane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky

18.11.2012 v 17:06 | Nahoru | #28
Mirek12> no že mam podobnej problem,ale s tou axialni vuli,take tak o 1mm,ale kolečkem to nestahnu ani nahodou,pravě chci zkusit čepy u kliky nechat tvrdochromem a přebrousit,a ložiska na klice mirně povytahnout,jak už tu někdo psal,tim by se ta vule měla vymezit,když bude to ložisko vytahle moc,tak si myslim tim staženim karteru by se mělo už usadit jak potřebuje ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vule kliky

18.11.2012 v 20:16 | Nahoru | #29
cvajtakt> ne, stařením jsou ložiska proti sobe zašponované, proot tam musí být ten správný pruměr na klice aby se ložisko na najištené strane mohlo uvolnit. ale nevím ,proč tě to trápí, ojnice má plno místa na vrchním čepu , a na funkci to nemá vliv, životnosti u tech malorážek to nepřidá .

Naposledy editováno 18.11.2012 20:16:56

(reakce na) vule kliky

19.11.2012 v 11:12 | Nahoru | #30
no ja ještě uvidim

Naposledy editováno 19.11.2012 11:14:09
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX borec638 2 3.1.2024 v 18:01 ja1
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 radiard 12 24.1.2023 v 20:50 radiard
Prasknutí piest Yamaha yz 250 Yamaha YZ 250 Crmkar 4 6.1.2023 v 20:55 Massakra
Yz250 sx300 Yamaha YZ 250 Neo28 12 5.1.2023 v 15:18 _Michal
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist