globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FZR 1000
29.10.2012 v 22:14
Zdar, tak jsem koupi FZR 1000 r.v. 1997 a nemám s ním žádný zkušenesti.
Po zapnutí klíčku natlakuje pal. čerpadlo což je v pořádku, ale co nechápu je že nějaké servo stále lehce zavírá a otvírá klapku před výfukem. Toto přestane až po zahřátí motoru.
Prosím poraďte zda je to normální nebo v čem může být problém. Mám XJR 1300, měl jsem ještě
XS 400 a V-MAXE ale tam nic takového nebylo.
Díky všem za rady.


1 reakcí na tento příspěvek FZR 1000

29.10.2012 v 22:29 | Nahoru | #1
Ta klapka je přívěra, EXUP. Po zapnutí zapalování se má plně otevřít a zase zavřít, to je normální, po nastartování se má otevírat podle otáček.

FZR 1000

29.10.2012 v 22:39 | Nahoru | #2
občas ji nezapomen promazat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZR 1000

29.10.2012 v 22:46 | Nahoru | #3
FiZzeR> Zapnu klíček ona se otevře a pak lehce zavře a to dělá stále i když nastartuju a nechám běžet na volnoběch. Když přídám plyn tak servo reaguje. Motor zdechnu a zapnu tak servo zase pulzuje dokud neprohřeju motor pak přestane a reaguje jen na otáčky. Teď si nejsu
jistej, ale měl jsem jí rozdělanou a mám pocit že s většíma točkama se spíš zavírá. To je ale asi blbost protože motor
na místě vytočím do červenýho, ale přijízdě se mu přes 8 moc nechtělo. Je možný že by lanka někdo prohodil a mašina jela? Čím ji mazat grafitkou?

Naposledy editováno 29.10.2012 23:11:22

(reakce na) FZR 1000

29.10.2012 v 23:23 | Nahoru | #4
Kamil1300> Mazat měděnou pastou-ta jediná vydrží ty teploty!

FZR 1000

30.10.2012 v 07:25 | Nahoru | #5
jak píše Boss promazat měděnou pastou a ještě doporučuji promazat bowdeny vedoucí od servomotorku na přívěru a zkontrolovat jestli nesjou roztřepené pak to totiž špatně otevírá a zavírá

nevim zcela přesně jak to má udělané FZR ale pokud by jsi přívěru špatně zapojil tak by to měla odhalit diagnostika a zahlásí chybu na otáčkoměru ale pokud se tomu nechce přes 8 tis otáček tak prostě přívěra se neotevře nebo ne celá a prostě je znát, že motor chce ale nemůže

1 reakcí na tento příspěvek FZR 1000

30.10.2012 v 16:24 | Nahoru | #6
ještě bys mohl seštelovat vule na lankách a jak už tu psali ostaní promazat měděnou pastou/ měděným sprejem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZR 1000

30.10.2012 v 20:36 | Nahoru | #7
Dík za rady, klapku promažu, a mrknu na ty lanka. Jen nevím jak je správně seřídit
a jak poznám kdy je klapka otevřená a kdy zavřená? Poradí někdo? Díky.

Naposledy editováno 30.10.2012 21:51:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZR 1000

31.10.2012 v 06:50 | Nahoru | #8
Kamil1300> Ahoj mám prvního exupa - 89, ale myslím, že to bude stejný. Mně teda po zapnutí zapalování rozhodně přívěra neudělá pohyb tam a zpět, pouze se nastaví do výchozí polohy. Tu můžeš doladit sám nastavením lanek, když sundáš ten chromovaný kryt ovládání přívěry. Se zhasnutým motorem má být zobáček s výřezem souhlasně s takovým nálitkem s dírou víka exupu. Asi je to, aby se tam vložila nějaká tyčka při seřizování lanek. Když s vypnutým zapalování otočíš servem do jiné polohy, tak po zapnutí zapalování si to má samo najít tuhle výchozí polohu. Pak už na to kašlu, ono to asi na volnoběh nereaguje stejně jako za jízdy. Mně se na volnoběh přívěra otevírá hodně brzy - čím větší otáčky, tím víc, ale mám jí plně otevřenou už při cca 5000 ot/min. Za jízdy to ale asi nebude úplně stejný, protože právě v nižších a středních otáčkách má mít přívěra vliv - zlepšovat tah. Jinak mně to stařičký FZR jde jak ďábel, krouťák je jen o trochu nižší, než u CB 1300, jak se ale dostane právě přes 5000, kam se hrabe Honda.Jinak tahle motorka žádnou diagnostiku ještě nemá, mojí používal někdo jako okruhovku v D a nevím, jestli má vůbec omezovač otáček, ale asi né, protože jde stále, asi by se motor rozpadnul, jednou jsem se neuhlídal a na dvojku jela téměř 200 a otáčkoměr ukazoval cca 13 000! Jinak to že nechce přes 8 tis - někde je chyba. Já jich taky měl plno - přisávala mi falešný vzduch, 17 ventilů z 20 mělo blbě vůle... Myslím si, že když vše vychytáš, budeš s touto motorkou spokojený, akorát by mohla být lehčí. Jo a ještě k tomu mazání přívěry - dloho jsem sháněl tu měděnou vazelínu a pak mi po promazání za jednu sezónu přívěra stejně vrzala - osvědčilo se mi ještě do tý vazelíny přidat práškovej grafit z mazadla na zámky...

(reakce na) FZR 1000

31.10.2012 v 09:57 | Nahoru | #9
fzr> to servo má po zapnutí klíčku udělat jedno kontrolní otevření a nastavit se do polohy zavřeno (tomu odpovídá zobáček v klapce proti otvoru ve svodech). Pokud cykluje pořád dokola, tak asi řídící jednotka nevyhodnotila otevření jako OK a zkouší to furt znova. RJ musí dostat od serva informaci, že se klapka otvírá nadoraz, jinak nepustí motor do otáček (pustí někam kolem 6000). Zkus odpojit lanka od klapky, jestli udělá servo jen jeden cyklus. Pokud jo, tak bude problém v drhnoucí klapce. Pokud bude cyklovat i s odpojenými lanky, bude to někde mezi RJ a servem, buď konektory, nebo motorek serva, nebo potenciometr v servu. To že to přestane dělat za tepla bych viděl na tu drhnoucí klapku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZR 1000

31.10.2012 v 21:30 | Nahoru | #10
Zdar, tak dnes jem vytahl a promazal tu klapku nasadil zpět a seřídil lanka.
Zapnu klíček a servo otevře klapku a stále pulzuje. Nastartuju, servo pořád lehce pulzuje
a se stoupajícími otáčkami se klapka zavírá směrem do leva až je skoro zavřená.
Tak jsem na EXUPU prohodil lanka a ejhle, zapnu klíček ,servo otevře klapku ale stále pulzuje, po nastartování s točkama krásně otvírá. (Tak to vypadá že nějakej borec ty
lanka prohodil). To pulzování mi stále vadilo a taky když jsem do serva lehce klepl nebo
s ním pohnul tak se pulzování změnilo občas i přestalo. Tak jsem servo vytahl rozdělal překontroloval kabely ale nic jsem nenašel. Tak jem ho rozdělaný zapl, motorek se roztočil
ale když jsem hýbal vodiči k motorku a potenciometru tak chaoticky třeba vyplo pak zas zaplo atd.
ale neví jestli to nedělala řídící jednotka, která z toho může být zmatená. Nicméně
převody jsem promazal a servo jsem složil a namontoval zpět. Zapnu klíček servo otevře a nepulzuje,
po nastartování jde krásně za otáčkama, a asi u 8000 je otevřeno úpelně. Zítra to zkusím za studena a jesli bude pulzovat tak bude problém asi v servu protože klapka chodí lehce. Prosím napište vaše názory.

Naposledy editováno 31.10.2012 21:37:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZR 1000

1.11.2012 v 14:21 | Nahoru | #11
Kamil1300> chlape priveru hod nekam a je...je tam k hovnu.
Nebo min otestuj ji plne otevrenou zda bude nejakej rozdil.

(reakce na) FZR 1000

2.11.2012 v 20:19 | Nahoru | #12
Tak dnes jsem to odzkoušel. Servo nepulzuje, po zapnutí klíčku klapku otevře, po nastartování reaguje na otáčky. Trochu jsem se projel a otáčky plynule vylítnou až
do červenýho. Tak díky za rady. Kamil

Naposledy editováno 02.11.2012 21:55:17

FZR 1000

17.11.2013 v 15:33 | Nahoru | #13
Prosím jakou má rozteč to přepákování tlumiče? Byl by tak někdo hodný a změřil mi to? Chtěl bych mašinu o chlup snížit. Díky i za rady




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupe unikatu v nemecku a nasledne ... [1, 2] Yamaha FZR 1000 Bougee 33 2.8.2022 v 21:57 Milosek.m
Nejede do 4000 otáček Yamaha FZR 1000 hauerj 7 16.6.2022 v 21:31 hauerj
Protékající benzín Yamaha FZR 1000 mirek-x 7 3.7.2021 v 17:32 AttilaSlovakia
Koupim Karburatory Yamaha FZR 1000 1991 Yamaha FZR 1000 MikyxC 7 15.5.2021 v 07:23 PajdaXJR
Jede na 3 válce Yamaha FZR 1000 MikyxC 13 1.5.2021 v 21:32 Mufiozo


TOPlist