2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
raven13>kamarád ti nemusel lhát,ale povím Ti jinou věc,jak tohle vzniká(není vidět oblast těsně pod kroužky)Ty drážky dělá bordel z bahna ve kterém se jezdí,tak si položme otázku jak se tam dostává.Jsou dva směry-výfukem a sáním:
sání
1-špatně nasazený airfiltr,nebo děravý
2-při výměně airfiltru ti to tam spadne a necháš to tak
3-nedotáhlý přechod klapky/karbec/airbox
výfuk
1-vymačkané O-kroužky na hrdle
2-vymačkané hrdlo a vydrolené v hliníku
3-praskliny na kolenu
Strašná chyba skoro všech je mytí motorky.Zásadně dát před wapkováním píst do horní úvratě,a proud vody stříkat maximálně z boku a né proti válci a vstupu kolena do válce,nikdy nevíte jetli jste během jízdy nehli s kolenem a nedošlo k pootevření jinak těsných O-kroužků na něm,tudma si natlačíte bahno ,které pak po nastartování vydře ony větší drážky a navíc nawapkovaná voda je dole v klikové skříni a ničí rezavěním kliku,ojnici a ložiska.Tohle poznáte při otevření válce tak,že je na klice viditelná stopa(tmavě šedá) po rzi jak to stojí v té vodě ponořené,jako stopy na domech po potopě.Po každém wapkování musíte motor nahodit a propláchnout a pak až jít sklidit moto do garáže.Když se wapkuje tak nasadit špunt do koncovky a kryt s hadrou na airbox,jestli si někdo myslíte,že voda naolejovaným airfiltrem neprojde, tak jste pěkně najivní,projde i s blátíčkem.
K tomu opotřebení pístu,jestli jsou už původní drážky pryč na polovině stěny pístu ,je po něm a nemusíte to ani měřit.To opotřebení je myšleno ve směru přední > zadní kolo,na boku se píst opotřebovává podstatně méně.Dá se říct,že pokud je ve výfukovém kanále vidět píst jen vyleštěný bez původního drážkování od zhora až dolů, je s ním ámen a začíná dělat neplechu na válci.