1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).
Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).
Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.
Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.
Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.
Naposledy editováno 26.10.2012 12:13:13
603356596 píše: 0 mth/vůle 0,06mm/ nikasil origo 0,04-0,05mm
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).
Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).
Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.
Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.
Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.
hezky napsane s tim nikasilem maz bohuzel pravdu , i kdyz nektere nikasily sou kvalitativne srovnatelne s originalem