Přijde mi, že by tady mělo víc číst víc lidí, než zakladatel vlákna, protože si tu mnozí pletou Jawu a Jawu Divišov (bývalé ESO), to za prvé, a za druhé to s tím zašlapáním motocyklového průmyslu za komára není tak jednoduché, jak se nám snaží "populárně-historické" programy namluvit - místní kdysimatador babajaga by mohl vyprávět. Podle mě hlavní problém nastal především v letech 89-93 díky našemu dědovi tunelovi a totálně nezvládnuté kuponové privatizaci (čtěme rozkrádačce a tunelování) - ostatně uznal to i Švejnar, když řekl, že většina firem, které po r. 90 zkrachovaly, mohly bez problémů přežít a potenciál na to měly, a že zkrachovaly kvůli nezodpovědnosti a nezvládnutí situace ze strany vlády a samozřejmě umožnění rozkradení těchto firem. Jawa je toho zářným důkazem. Vzhledem k tomu, že se touto problematikou zabývá Švejnar již 30 let minimálně, tak bych mu i věřil. Navíc je zvláštní, že firmy, které zprivatizovaly zahraniční firmy nebo si je nechal stát, si statisticky vedou podstatně lépe, než firmy, které byly zprivatizovány do rukou českých "podnikatelů". ale to je asi na delší diskusi. nechci se tím zastávat minulého režimu, jen si myslím, že příčiny je potřeba hledat v daleko v širších souvislostech.