globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nazor/Rady k nehode Moto vs Auto
 
19.10.2012 v 09:14
Cus,

Shanim co nejvic informaci/nazoru/pohledu k nehode ktera se mi nedavno stala. Kazdej konstruktivni nazor uvitam ;)

Takze tady je misto :


Vozidla : Yamaha R1 2004 v Renault Thalia

Ja prijizdim od spoda ze zatacky, pred sebou vidim dve auta jedouci pomalu. Prvni auto normalne uprostred silnice druhy vic v pravy casti silnice. Na prerusovany care kousek za zatackou zacinam predjizdet obe auta, kdyz se dostanu na uroven toho prvniho vsimam si ze to druhy pred nim blika z jeho pohledu do leva mezi baraky.

Nastava myslenkovy pochod : "no do pr... to mi tam snad ted nemuze dat." Brzdim , motorka se stavi na predni kolo, auto zacina zatacet a po nekolika metrech se zadnim kolem ve vzduchu to parkuju do zadni casti toho auta.

Tma ... probouzim se na silnici po tom co jsem udajne preletel auto a trefil zidku opodal u baracku. Zachranka ... nemocnice atd.

Auto skoncilo zapichnuty kouskem predku v zidce v pravo na kraji obrazku (coz vypada jako kdyby me videl a chtel to tam snad jeste strelit)

Policie za mnou tak 15min na to co lezim v nemocnici prichazi s tim ze prej je to muj fail protoze nemam predjizdet kdyz auto blika.

Samozrejme kazdej normalni clovek nebude predjizdet kdyz auto blika a je videt, ale kdyz si pan jak sam rekl najede do prava kvuli tomu ze je tam vyssi obrubnik tak ho pak nekdo tezko muze videt.

Zajimalo by me jak vidite nehodu vy, kdo na tom nese jakou odpovednost.

Z meho pohledu rozhodne ne 100% ja kdyz on mi to tam zazdi a nekouka snad ani do zpetnyho

ps : Brzdna draha zadna

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nazor/Rady k nehode Moto vs Auto

23.10.2012 v 21:17 | Nahoru | #1
prackarr> Odbočování

§ 21

(1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
(2) Vyžadují-li to okolnosti, například při přepravě dlouhého nákladu, musí řidič zajistit bezpečné odbočení pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
(3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.
(4) Řidič, který při odbočování opouští průběžný pruh, musí co nejdříve vjet na odbočovací pruh, je-li vyznačen.
(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.
(6) Řidič odbočující vpravo musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen. Tam, kde je povolena jízda podél tramvaje vlevo, musí dát přednost v jízdě i tramvaji.
(7) Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nazor/Rady k nehode Moto vs Auto

23.10.2012 v 21:21 | Nahoru | #2
Tohle jsou hodně sporné nehody. Řidič, který odbočoval se má koukat vedle sebe a do zrcátka. A nevím o tom, že by někde bylo napsáno, jakou rychlostí má člověk předjíždět. Pokud vím, tak nejbezpečnější předjíždění je snad co nejrychlejší(neznamená 200km/h v obci!!).

(reakce na) Nazor/Rady k nehode Moto vs Auto

23.10.2012 v 23:01 | Nahoru | #3
Když už to tu je.

PeHer píše: (1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.


Tohle je snad jasné, ne? Všimni, že je tam psáno nesmí ohrozit. Ale ne, že nesmí omezit! Neohrozit a dát zavčas znamení znamená, že vyhodím blinkr, plynule spomalím a najedu si kam je třeba, ne že např. dupnu na brzdu co to jde a začnu tančit po silnici aby do měkaždý vrazil. Ale nic víc. To, že spomalím vláček za sebou neodporuje tomuto paragrafu.

Tzn. na silnici mám jeden pruh, holt jezdec za mnou bude muset počkat než odbočím a zmizím mu, pak bude pokračovat. Omezit ho zcela legálně můžu. Píše se neohrozit.

(2) Vyžadují-li to okolnosti, například při přepravě dlouhého nákladu, musí řidič zajistit bezpečné odbočení pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
(3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.
(4) Řidič, který při odbočování opouští průběžný pruh, musí co nejdříve vjet na odbočovací pruh, je-li vyznačen.


Unrelated

(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.


Auto, které jede ob jedno auto za mnou, není ani a) protijedoucí b) zvíře c) útvar d) tramvaj a světe div se, nejede ani v žádném vyhrazeném pruhu.

(6) Řidič odbočující vpravo musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen. Tam, kde je povolena jízda podél tramvaje vlevo, musí dát přednost v jízdě i tramvaji.
(7) Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě.


Unrelated

Co jsi tímto vlastně chtěl rozporovat?

Naposledy editováno 23.10.2012 23:02:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist