globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Předělání zadního kola
4.10.2012 v 22:57
Chlapi, je tu někdo, kdo předelal zadní kolo na VTX, z původního, na podobnou papuč jako má Intruder M 1800? A kolik tato sranda vyjde? Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

5.10.2012 v 08:04 | Nahoru | #1
Tady máš návod jak tam dát 240-ku. Na ještě širší papuč už se musí vyosit kardan. Kámoš tam má tuším 280-ku a ta sranda ho celkem vyšla na nějakých 100 litrů. Vzhled je sice supr, ALE byli jsme se projet v dešti a málem to položil na prvním kruháči a do každý zatáčky musel najíždět krokem. Ona VTX-ka na mokru dokáže hrabat na každej kvalt i se standardní 180-kou, tak si představ co to udělá s takovýmhle balónem. Holt - za krásu se platí...

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

5.10.2012 v 09:10 | Nahoru | #2
Tohle nějak nechápu???? Když tam dám širší pneu, tak budu víc hrabat jo??

Ona VTX-ka na mokru dokáže hrabat na každej kvalt i se standardní 180-kou, tak si představ co to udělá s takovýmhle balónem. Holt - za krásu se platí...

Naposledy editováno 05.10.2012 09:14:46

(reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 10:11 | Nahoru | #3
charlie.vtx1800> Super, děkuji, už jsem aspoň trochu v obraze. Náhodou nevíš jaká maximální šířka nám tam vleze na původní ráfek?

2 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

5.10.2012 v 10:38 | Nahoru | #4
JInak se samo dělájí i kity na úpravu, je to jen o penězích....
http://www.meancycle...ew.cfm?partID=211698

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 10:41 | Nahoru | #5
Růža1800> A o tom právě píše Bedna na K1400... viz první odkaz...

(reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 10:53 | Nahoru | #6

rancher píše: Růža1800> A o tom právě píše Bedna na K1400... viz první odkaz...



Jo tak to má borec moc hezký!! Až na to půlení kol, do toho já bych nešel, bál bych se toho, ale možná zbytečně.
Taky tam píše, že mu to jde hůře do zatáček, což je pochopitelný. Mě se spíš nezdá to, co tady popisoval charlie. Snad se do vlánka jestě vrátí a vysvětlí to.

(reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 11:06 | Nahoru | #7
Růža1800> dobrý stránky, zkusím ještě někde zjistit, jaká maximální pneu mi tam půjde nacpat na origo kolo

Předělání zadního kola

5.10.2012 v 11:13 | Nahoru | #8
Max o dva cm větší... Cokoliv většího už bude pneu deformovat a bude se to chovat na pikaču.

(reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 13:40 | Nahoru | #9

Růža1800 píše: Tohle nějak nechápu???? Když tam dám širší pneu, tak budu víc hrabat jo??

Ona VTX-ka na mokru dokáže hrabat na každej kvalt i se standardní 180-kou, tak si představ co to udělá s takovýmhle balónem. Holt - za krásu se platí...


No širší guma na vodě víc hrabe - tak jsem to myslel. Obvzlášť jak je trochu sjetá (nebo dokonce když už z ní trčí dráty ). Prostě širší guma jde míň ochotně do zatáček a na mokru je to divočina - kde já jsem s normální 180-kou v lijáku moh jet kolem kila, tam se kámoš s tou 280-kou musel ploužit 60-70, jinak mu to v zatáčce ustřelovalo a za zatáčkou na rovince to stejně nemoh rozjet jak to hrabalo - a to měl gumu funglovku a já jí měl už za zenitem.
Proto říkám, že za krásu se platí - v tomto případě jízdními vlastnostmi.

2 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

5.10.2012 v 14:01 | Nahoru | #10
Člověče mě se to nezdá, já bych hledal problém někde jinde. Sice mluvíš o mokru, ale stejně. Spoustu kluků má na M1800 o dost širší gumu než je origo 240 a nikdy jsem neslyšel, že by to někomu takhle kurvilo. A to jich na 280 jezdí spousty. Neměl na tu 280 třeba moc úzký ráfek???
Nemyslým si, že by pouhá širší guma způsobila takovýhle věci. Problém bude jinde než v samotný tlustý gumě.

To že to nebude tak ochotný do zatáček, to jo, to je jasný...

Naposledy editováno 05.10.2012 14:03:07

(reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 14:07 | Nahoru | #11
Růža1800> Guma na auto je asi levnější než motopneu...

(reakce na) Předělání zadního kola

5.10.2012 v 15:00 | Nahoru | #12

Růža1800 píše: Člověče mě se to nezdá, já bych hledal problém někde jinde. Sice mluvíš o mokru, ale stejně. Spoustu kluků má na M1800 o dost širší gumu než je origo 240 a nikdy jsem neslyšel, že by to někomu takhle kurvilo. A to jich na 280 jezdí spousty. Neměl na tu 280 třeba moc úzký ráfek???
Nemyslým si, že by pouhá širší guma způsobila takovýhle věci. Problém bude jinde než v samotný tlustý gumě.

To že to nebude tak ochotný do zatáček, to jo, to je jasný...


Na suchu sedí široká guma líp, ale ne na mokru - fyziku neokecáš. Ze styčný plochy mezi gumou a silnicí musíš vytlačit vodu - čím širší pneu, tím je tý vody víc a naopak při širší pneu máš menší plošný zatížení, protože stejná váha se roznáší na větší plochu - takže k aquaplaningu dochází logicky dřív = při menší rychlosti. Je jedno, jestli se jedná o auto, nebo moto. Samozřejmě, že vzorek pneu má svůj vliv, ale nezachrání vše. Ono to těm klukům třeba nepřijde, protože prostě jedou to co se dá, ale tady jsme měli možnost srovnat dvě identický mašiny, se stejným zatížením a jen s různou šířkou gumy a nebylo co řešit - ta široká papuče se v tom lijáku nechytala, i když měla najeto jen pár set km a já měl už dost za půlkou vzorku - obě byly metzelery marathonky, takže ani tam není zakopaný pes. Předělávka byla od nějaký firmy a ráfek byl přesně na daný rozměr - o tom jsme se bavili, protože původně to mělo být ještě širší, ale nesehnali už na širší gumu ráfek. Já se nechci nějak hádat, ale i u auta nejsou široký gumy ve vodě žádná výhra.

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

5.10.2012 v 15:19 | Nahoru | #13
No je to každopádně zajímavý. Já mám klasiku 240 a kámoši, co maj 280, jsou za všech okolností schopný jet stejně jako já. Ale taky je pravda, že ten rozdíl 240/280 není takový jak 180/280. Je to možná dané i tím, že M18 je už pro takovou gumu navržená.
Bylo by určitě zajímavý mít i postřehy dalších lídí, který předělali moto na gumu o +- 10 cm větší, jen tak pro zajímavost.

Předělání zadního kola

12.11.2012 v 22:09 | Nahoru | #14
Na standardní ráfek jak už někdo psal výše 200 mm. Já ji tam mám a protože nemám typ R se širokým zadním blatníkem tak je to max. Při výměně ji musím mít vypuštěnou.

(reakce na) Předělání zadního kola

13.11.2012 v 10:43 | Nahoru | #15
Růža1800> Tak,tak,vše má své pro i proti Představ si kolo jako lyži na vodě - která se lépe prořízne ? No a ty přece nechceš jezdit po vodě (aguaplaning),ale potřebuješ mít kontak s vozovkou Je to o váze(tlaku) na plochu a schopnosti vzorku odvézt vodu.
Co je výhoda na suchu (lepší přenos sil) je nevýhoda na mokru.
Souhlas s Charliem

Já osobně bych funkčnost nedal za oběť "vzhledu"
Ke každému výkonu existuje přiměřený rozměr pneu uspokojivě fungující v různých podmínkách.

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

12.5.2013 v 20:53 | Nahoru | #16
Zdarec,sice později ale přece, podařilo se kolo vytvořit ,zadní kolo vtx1800c s pneu dunlop 240/40r18,tak už jen upravit zbytek mota a je to ,sám jsem zvědav jak se s tím bude jezdit













Předělání zadního kola

12.5.2013 v 23:24 | Nahoru | #17
široká guma tě v zatáčkách nepustí moc do náklonu, budeš se s tím prát.
Ale je to daň za vzhled... stejně jako já s vidlema

Předělání zadního kola

13.5.2013 v 11:55 | Nahoru | #18
Pekne jsi to udelal, alle achtung!
Ja nevim, co tady na m.cz furt resite potize se zatackama. Na predesle motorce jsem mel 220 gumu a nikdy me nenapadlo, ze se neda zatacet. Jel jsem s ni naprosto normalne, presne tak, jak tady nekdo nahore napsal. Kdo to ma, tak s tim normalne jezdi, jako s kazdou jinou. Co je to tady furt za famy, ze nejde zatacet? Me to pripada, jako kdyz se srovnava zatloukani stovky a dvoustovky hrebiku do prkna. Ano, dvoustovka jde rozhodne hur zatlouct nez stovka hrebik!
Jedinej problem asi je, ze to user Bigerman nebude mit asi zapsano v papirech.

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

13.5.2013 v 12:35 | Nahoru | #19
Taky nevim proč se pořád řeší zátáčení,přece introš 1800 to má,triumph 2,3 taky a haryk to tam taky cpe a nikdo nic neříká o zatáčení,tak to musím rychle dotvořit a pak dám podrobné info o tom "zakletým" zatáčením Problém s stk taky nebude,před stk tam dám origo kolo a hotovo

(reakce na) Předělání zadního kola

13.5.2013 v 14:02 | Nahoru | #20

FonzXX píše: Taky nevim proč se pořád řeší zátáčení,přece introš 1800 to má,triumph 2,3 taky a haryk to tam taky cpe a nikdo nic neříká o zatáčení,tak to musím rychle dotvořit a pak dám podrobné info o tom "zakletým" zatáčením Problém s stk taky nebude,před stk tam dám origo kolo a hotovo


Já bych až tak moc nepodceňoval ty šikmooký inženýry, kteří tu motorku stavěli. Pokud tam něco dali, tak to počítali a zkoušeli. Z vlastní zkušenosti vím, co dokáží je o 2° natžený vidle. Já mám vzadu 140 a když jsem dal Continentalku, která měla širší okraj a tím byla rozšířena na každou stranu o cca 8mm, tak to nebylo ono, teď mám Metzelerku je od pohledu užší a sedí daleko líp.

Naposledy editováno 13.05.2013 14:07:14

Předělání zadního kola

13.5.2013 v 22:14 | Nahoru | #21
široká guma v zatáčkách má snahu rovnat motorku. Především ty motorky, které byli postaveny na jinou šířku zadního kola. Já VÍM o čem mluvím.
Rozhodně jsem ale také nenapsal, že to nejde
Osobně si myslím, žýe je to pěkný, ale daň za vzhled je předem daná

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

14.5.2013 v 12:28 | Nahoru | #22
tady si asi nekdo plete motorku s parnim valcem. Nektere jsou take jednostopa vozidla a diky tomu, ze jezdi po valcich, tak se to zatacky klopi skutecne spatne.
Nechci jmenovat kdo, ze Pijanst, omlouvam se a beru to jako vecnou diskuzi, nikoliv hadku.
Motorky maji ale pneumatiky kuloveho profilu, tedy je to podobne jako balancovat na kouli. Z fyziky vime, ze se koule dotyka plochy, pokud na ni stoji, pouze v jednom jedinem bode, a to nezavisle na tom, jak je velka. U pneumatiky jeste hraje roli pruznost gumy, tlak vzduchu v samotne pneumatice a vaha, kterou pneumatika nese. Z jednoho bodu se tak stane mala stycna plocha, ktera je ale pruzna. Rozdil v teto plose mezi slabsi pneumatikou a silnejsi je nepatrny. Je to jen par centimetru ctverecnich.
Muzete si doma vyzkouset, jestli na motorce mate pneumatiku valcovou nebo kulovou. Postavite motorku na rovnou plochu, vybalancujete (bez stojanku), pustite a odejdete. Pokud bude sama stat a ani kdyz do ni budete strkat prstem nepadne, potom mate pneu valcoveho profilu a budete ji mozna muset nutit do zatacek. To jeste zalezi na tom, jak tvrda je hrana mezi plochou vodorovnou a svislou. Pokud motorka sama padne, mate pneumatiky s kulovym profilem. Potom se ale pneumatiky do zatacek nenechaji nutit a pri naklonu zataci sami. Jak tluste, tak slabe.

Kde je teda problem? Ten lezi v ruzne velikych pneumatikach a v odstupu pneumatik od sebe, tedy v delce motorky.
Maly pocetni priklad: dejme tomu, ze mame kolo o vnejsim prumeru 70 cm. A zatacka je dlouha 50 metru. Obvod kola je tedy 219,8 cm, musi se tedy v zatacce otocit 22,74 krat. Budeme-li mit na motorce jednu pneumatiku ale jineho rozmeru, dejme tomu o jeden coul, mame uz jiny obvod a druhe kolo v zatacce se musi otocit 23,59 krat.
Tady je videt, ze jedno kolo se musi ujet v zatacce drahu prakticky o jednu otacku vic nez kolo druhe. Jak je to mozne? K tomu jeste pridam, ze rozdilne prumery kola, maji-li projet stejnou drahu, musi mit kazde jiny naklon. To si vyzkousite na stole, kde nechate treba minci svevolne zatacet a potom nejaky talir. Kazde kolo bude mit uplne jiny polomer pri zataceni.
K cemu tedy dochazi? Jednak diky rozdilnemu prumeru k soupani jednoho kola a sice toho, ktere ma mensi prilnavost, vetsinou predni. Kdyz to prezenu, pro predstavu si predstavim motorku s velikym prednim kolem a hodne malym zadnim. Predni kolo vede a urcuje drahu, stroj bude zatacet podle predniho kola a bude vytvaret radius podle sveho obvodu a naklonu a zadni kolo se bude nejak dosoupavat a gumovat aby vytvorilo danou drahu ktera neodpovida jeho prumeru. Krasne je to videt a hlavne slyset, jedete-li autem nekde v garazich, ktere maji natrebou podlahu na hladko. Tam ty pneumatiky krasne piskaji, protoze na podlaze gumuji.
Pro me za me, si verte cemu chcete, ale pokud ma motorka neochotu zatocit, je to dano predevsim prumerem kol a stycnou plochou s vozovkou, mozna podhustenim, nikoliv jeho sirkou.

Předělání zadního kola

14.5.2013 v 22:13 | Nahoru | #23
Hele ty fyziku, postav tu motku rovně. Pak jí nakloň. Výsledek?
Dvoustopé vozidlo. Vyzkoušej, pak tady házej číslama.

Předělání zadního kola

15.5.2013 v 00:34 | Nahoru | #24
Kdyz ty nazvy vymysleli, jezdili asi jen rovne. A na svete jsem jeste nebyl. A jakou stopu udela vlak? Co myslis?

Naposledy editováno 15.05.2013 11:16:16

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

15.5.2013 v 11:48 | Nahoru | #25
Zdarec,tak mě to nedalo a trochu si mákl,ráno rozebrat v poledne rozřezat,zavařit a večer složit a ráno projet,takže skoušel jsem jet rychle,pomalu,dopředu do zadu,zátáčky no všechno co sedá a vše funguje jak má,nic neplave,vše zatáčí jak má,stupačky jsem brousil jak předtím ,takže prostě žádnej problém,ještě dodělat pár věcí a bude komplet hotovo a komu se to nelíbí tak at si .......









1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

15.5.2013 v 12:10 | Nahoru | #26
sakra dokonaly! nejradeji bych te rekl abys me to udelal taky

1 reakcí na tento příspěvek Předělání zadního kola

15.5.2013 v 17:26 | Nahoru | #27
Zdar, mám stejnej problém. Mám vtx 1300 a chtěl bych dát širší zadní gumu.Poradí někdo?

(reakce na) Předělání zadního kola

15.5.2013 v 22:51 | Nahoru | #28
FonzXX> jako pěkný to máš

(reakce na) Předělání zadního kola

16.5.2013 v 08:36 | Nahoru | #29

Přéma1 píše: Zdar, mám stejnej problém. Mám vtx 1300 a chtěl bych dát širší zadní gumu.Poradí někdo?

Nahoře,první odpověd´,je tam odkaz od charlieho,tam jsem taky bral inspiraci,používal díly z osmnáctky.Čus.

Naposledy editováno 16.05.2013 08:55:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání zadního kola

16.5.2013 v 08:54 | Nahoru | #30

vie píše: sakra dokonaly! nejradeji bych te rekl abys me to udelal taky

Zdar,myslím že by to problém nebyl,jde jen o výrobu toho zadního kola,to je ta problémová a nejdraší věc a ještě musím vymyslet zadní blatník.Čus.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 radekigi 1 6.4.2024 v 09:05 kokoška.
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 ferabill 18 5.4.2024 v 16:22 Obdélník
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 4 23.11.2023 v 19:46 1Bandit
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 Kritix 22 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 Longorn 2 5.9.2023 v 20:20 padr


TOPlist