Téma: XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těchto motocykl...
17.9.2012 v 17:16
Vlákno pro všechny, co se setkáváme na jarních a podzimních společných vyjížďkách, místo pro pokec, odkazy a rady pro všechny pohodové vlastníky motocyklů Yamaha XV Virago bez rozdílu obsahů motorů, peněženek, vzdělání a dosaženého společenského postavení!






Rovnání ráfků: Zdeněk Lang, Hraniční 359/4 Plzeň

Naposledy editováno 06.02.2019 20:35:50

Blokovaní uživatelé: Dawes

2 reakcí na tento příspěvek XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...

6.4.2016 v 13:12 | Nahoru | #1
Zdarec, hmm, tak to já jsem před hodinou přijel také z STK, (byl jsem u kamaráda, jen tak se podívat a okouknout co a jak nového), vše by bylo ještě skousnutelné, neorigo zrcátka, řídítka i světlo. Ale na vyfuk by to nedal, ten musí být originál...Fotí to (ze 4 stran) pro ministerstvo dopravy..Takže sháním svody, tlumiče s bankou jsem dostal k moto od předchozího majitele..Tož, asi tak to je s STK u nás...

Naposledy editováno 06.04.2016 13:14:12

(reakce na) XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...

6.4.2016 v 13:53 | Nahoru | #2

mahuzs píše: ...Ale na vyfuk by to nedal, ten musí být originál...[


Právě že u starých motorek originál být nemusí Viz tenhle článek, kde se mimo jiné píše:

"- Vozidlo smí být opatřeno pouze výfukovým systémem, který byl namontován na vozidlo při schválení typu vozidla.
- Nepůvodní výfukový systém musí zajistit motocyklu porovnatelné vlastnosti s dosahovanými vlastnostmi při původně namontovaném tlumiči nebo jeho dílu.
- Nepůvodní výfukový systém motocyklů je samostatný technický celek, který musí být homologován podle požadavků předpisu EHK č. 92 nebo směrnice 97/24/EHS.
Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. To se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001.
- Je nepřípusné provádět na motocyklu jakékoliv úpravy na výfukovém systému, které mění stanovené parametry (hluk, emise) pro udělení typového schválení vozidla nebo požadavky zvláštních předpisů."

Takže nepůvodní systém přípustný je a dokonce u starých motorek nemusí mít homologaci podle EHK92 nebo 97/24/EHS. Navíc

"- Motorky, které byly schválené do roku 2001, nebo byly schváleny podle jiných zvláštních předpisů (stavba, dovoz, atd.) nemusí být označeny homologační značkou.
- Motorky schválené od 1. 7. 2001 do 27. 3. 2006 musí mít původní tlumič výfukového sytému označen značkou „e“ následovanou identifikační značkou státu, který ji udělil + číslem schválení typu konstrukční části, např. |e11| 0042
- Motorky schválené do provozu od 28. 3 2006 původní tlumič musí mít označen značkou „e“ se značkou státu, názvem výrobce, identifikačním číslem dílu a číslem schválení typu konstrukční části."

Takže výfuk by měl jít uhádat. Pokud je uřvaný, tak pro potřeby STK přicpat dbkillerama a klidně si nechat změřit hlučnost. Samozřejmě, pokud bude technik tvrdohlavý tak se to uhádá těžko, ale s dokapesnou motivací by to jít mohlo. Jde hlavně o to aby byl on sám krytý a mohl obhájit, proč neoriginální výfuk toleroval. Předpisy to zjevně umožňují, pokud je motorka dost stará - což Viraga většinou splňují.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...

6.4.2016 v 20:33 | Nahoru | #3
mahuzs> U nás prý nabito, dneska jsem tam volal a že prý 3 dny nemám šanci, tak holt si počkám....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist