![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/40/251382_251381107020549670164233250103150731601770475375n.jpg)
Rovnání ráfků: Zdeněk Lang, Hraniční 359/4 Plzeň
Naposledy editováno 06.02.2019 20:35:50
2 reakcí na tento příspěvek XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
Naposledy editováno 06.04.2016 13:14:12
(reakce na) XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...
mahuzs píše: ...Ale na vyfuk by to nedal, ten musí být originál...[
Právě že u starých motorek originál být nemusí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
"- Vozidlo smí být opatřeno pouze výfukovým systémem, který byl namontován na vozidlo při schválení typu vozidla.
- Nepůvodní výfukový systém musí zajistit motocyklu porovnatelné vlastnosti s dosahovanými vlastnostmi při původně namontovaném tlumiči nebo jeho dílu.
- Nepůvodní výfukový systém motocyklů je samostatný technický celek, který musí být homologován podle požadavků předpisu EHK č. 92 nebo směrnice 97/24/EHS.
Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. To se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001.
- Je nepřípusné provádět na motocyklu jakékoliv úpravy na výfukovém systému, které mění stanovené parametry (hluk, emise) pro udělení typového schválení vozidla nebo požadavky zvláštních předpisů."
Takže nepůvodní systém přípustný je a dokonce u starých motorek nemusí mít homologaci podle EHK92 nebo 97/24/EHS. Navíc
"- Motorky, které byly schválené do roku 2001, nebo byly schváleny podle jiných zvláštních předpisů (stavba, dovoz, atd.) nemusí být označeny homologační značkou.
- Motorky schválené od 1. 7. 2001 do 27. 3. 2006 musí mít původní tlumič výfukového sytému označen značkou „e“ následovanou identifikační značkou státu, který ji udělil + číslem schválení typu konstrukční části, např. |e11| 0042
- Motorky schválené do provozu od 28. 3 2006 původní tlumič musí mít označen značkou „e“ se značkou státu, názvem výrobce, identifikačním číslem dílu a číslem schválení typu konstrukční části."
Takže výfuk by měl jít uhádat. Pokud je uřvaný, tak pro potřeby STK přicpat dbkillerama a klidně si nechat změřit hlučnost. Samozřejmě, pokud bude technik tvrdohlavý tak se to uhádá těžko, ale s dokapesnou motivací by to jít mohlo. Jde hlavně o to aby byl on sám krytý a mohl obhájit, proč neoriginální výfuk toleroval. Předpisy to zjevně umožňují, pokud je motorka dost stará - což Viraga většinou splňují.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)