globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989
24.8.2012 v 12:28
Nazdar motorkáři,
potřebuju poradit jak zkontrolovat stator a CDI, popřípadě indukčku. Moto neháže jiskru. Elektrický startér točí. Nemůžu sehnat nikde návod. Nějaké info jsem našel tady http://www.uk-motoplat.com/testing.html Ale stejně nevím přesně jak na to. Přikládám foto komponentů.







Jinak tohle je motorka na blbnutí pro syna. Jsme teď u dědy na vesnici. Místní "opraváři" neumí poradit. Já jsem si k tomu ještě ve středu při jízdě na svém enduru zlomil kotník

V neděli ráno mě odvezou domů 200km odsuď, rád bych alespoň zjistil, který díl je vadný. Tuhle motorku tady nechám u dědy a příležitostně to chci zprovoznit. Je to starej stroj, tak to nechci vozit do nějakého drahého servisu. Mám tu k dispozici multimetr.
Z vaše rady budu vděčen.
Dík moc.
Martin

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 12:44 | Nahoru | #1
Neznam cagivu elephant, ale promeril bych civku (primar sekundar), hodnoty odporu porovnej s nejakym jinym dostpupnym manualem, zas tak se to nelisi. POkud bdou hodnoty odporu OK, promerit kabely ke svickam, zjistit jestli jde impuls do CDI (podle fotky to ma mechanickej spinac na klikovce ?).
Jinak ta dioda tam byt ma, ale rekl bych ze umistena jinde nez takhe u konektoru, ale nevim jak u elefanta. A zmerenim tyhle diody bych mozna zacal.

(reakce na) Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 13:53 | Nahoru | #2
gugo> mohl by jsi na mě více polopaticky, elektrika nepatří mezi mé nejsilnější stránky
1)jak proměřit diodu? Děda tu má tenhle multimeter
2) proměření cívky: mám měřit mezi vstupním konektorem z CDI a vývodem na kabel co vede k svíčce? Tam na tom UK webu píše že by tam mělo být cca 30-33Ohm. A mezi vývodem na kabel do svíčky a kostrou 5,6-5,8 kOhm. Je to tak?
3) jak proměřím, že jde impuls do CDI?
Jestli ti to nevadí, tak prosím napiš jak pro "trubku" jakej drát z multimetru mám dát kam..
Díkes

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 14:10 | Nahoru | #3
1. Nastavit multimetr na symbol diody a zmerit a prilozit na kazdej konec jeden kabel, pak je prohodit. Melo by to ukazovat jednim smerem nejaky cislo (a tenhle multak i piskat) druhym smerem nekonecno. JEstli bude ukazovat nekonecno obema smerama je v haji.
2. Koukni se do manualu treba od xl600v , stahni si hayns servisni manual je tam promerovani i s obrazkama. Hodnoty bych rekl ze sedi.
3. POdle tech obrazku jsem koukal, ze to ma mechanickej spinac zapaovani (nebo koukam blbe), jestli koukam dobre, tak od toho spinace musi vest 2 draty do CDI, tak na konce tech dratu pichni multimetr nastavenej na piskani a protoc motor, v momente kdy bude pist v HU by to melo pisknout (asi) nebo prestat piskat.

Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 14:10 | Nahoru | #4
Z altíku vede modrý, bílý a 2 žluté? Mají někde po cestě konektor? V altíku jsou 2 cívky (nejde to vidět nějak z boku) ?

(reakce na) Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 15:17 | Nahoru | #5
gugo> 1) dioda: o.k. jedním směrem to ukazuje cca 430 nečeho a druhým nic.
2) cívka: jenže do mé cívky vede jenom jeden přívod a to z CDI. Tak co kde bych měl měřit? v tom manuálu jsou cívky s více přívodníma kontaktama...
3)mechanickej spínač zapalování - nevím kde by to mělo být. Ze statoru do CDI vedou jen 3 dráty-černý, modrý a šedivý. Kde by mohl být ten spínač nebo které dráty proměřit?
To na téhle fotce je co? alternátor či co?

Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 16:08 | Nahoru | #6
tohle je ten mechanický spínač?

a takhle to vypadá za statorem

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 21:51 | Nahoru | #7
MYslel jsem ze spinac je na 7. fotce hned v uvodu vlakna. Alespon me to tak prislo.
To cerveny co mas venku je stator altiku, aspon to tak vypada a ono to je asi suchej ten altenator co, neni to ve voleji.
Sorry ale takhle z tech fotek pri neznalosti motorky a nemaje manual je to fakt dost tezky. Jestli chces tak mozna jedu v utery nebo ve stredu do Liberce.

(reakce na) Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 23:02 | Nahoru | #8
gugo> jo, je to v suchu a ne v oleji. Já teď tu motorku mám u dědy (vesnice u Milevska, Tábora). V neděli se vracím do Liberce, ale s jinejma 2 motorkama, co jsem si z Liberce přivezl. Maximálně bych mohl s sebou do Liberce vzít stator, CDI, indukčku, relé a tu poslední krabičku co nevím co je a mohli bychom to zkusit proměřit takhle vyndané. Tuhle Cagivu do Liberce nepovezu. Jednak už se mi nevejde na vozík a jednak je určená jen na blbnutí tady u dědy. Tak myslíš, že by se s tím takhle dalo něco vyzkoušet?

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

24.8.2012 v 23:14 | Nahoru | #9
Neee prosimte hlavne to nerozebirej uplne nebo to uz nikdo neda dohromady !.

(reakce na) Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

25.8.2012 v 00:25 | Nahoru | #10
gugo> jo chápu co myslíš, ale vzhledem k tomu, jak se k tomu chovali předchozí majitelé je to skoro jedno. Je to stará herka, bez papírů, koupil jsem to nepojízdný a jsem si vědom všech rizik. Ale zas na druhou stranu je to i zábava se to pokusit opravit, něčemu porozumět a naučit něco i moje syny. Tahle motorka pro mě není priorita Nr. 1, máme na čem jezdit. Je to výzva.

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

25.8.2012 v 17:25 | Nahoru | #11
Hele ja myslim, ze kdyz se na to podiva nekdo alespon elementarne vi jak zapalovani funguje tak to nebude zadnej problem. Ale radit po pismenkach, kdyz tam z toho nerozpoznas jestli to ma kladivka a nebo civku to je holt tezky. Tam v okoli bude urcite nejakej auto elektrikar nebo vesnickej vseumel co se nato podiva za flasku.

(reakce na) Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

25.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #12
gugo> čas tady pomalu vypršel. Dnes jsme se byli podívat na Enduro Opařany a zítra ráno se vracíme zpět do Liberce. Změnil jsem plán. Nechám tady svou motorku (páč s mým kotníkem v gypsu na dalších 5 týdnů mi bude doma stejně k ničemu) a odvezu tu Cagivu do Liberce. Podle toho, co jsem si přečetl o tom zapalování, tak to zas taková úplná sranda není. Jednak je tam dost vývojových typů a k tomu, abys to změřil potřebuješ manuál nebo zkušenosti. Né úplně každému se chce s tím laborovat, protože logicky "laborování" ve starým šrotu se móóc neplatí, že...
Jó kdyby to byla motorka za 150 000 a měl jsi to ve značkovém servisu s hodinovou sazbou 350Kč/hodinu nebo víc, tak to bude asi jiný příběh.
Zkusím to dál pořešit v Liberci. Každopádně díky za snahu.

Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

14.7.2014 v 03:51 | Nahoru | #13
Dobrý večer, jmenuji se Leonardo a já potřebuju, prosím l elektrické schéma Cagiva elefantre 125 1988 modelu, jestli mi někdo může pomoci, že agradecria hodně, protože jsem obnovení a musím elektrický diagarma typ zapalování je mahagon Motoplat zdravím všechny




Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989

14.7.2014 v 03:54 | Nahoru | #14




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Unašeč spojky Cagiva Elefant 125 Cagiva Elefant 125 sterbasimon 2 17.4.2024 v 08:50 kokoška.
Prosím pomoc spojka elefant 125 Cagiva Elefant 125 barry01 18 6.11.2023 v 12:39 barry01
Cagiva elefant 125 Cagiva Elefant 125 Simon456 16 15.1.2021 v 17:30 Hydropes
Cagiva w 8 kontrolka teploty chlad... Cagiva Elefant 125 olin 4 27.6.2020 v 12:33 Kohlstein
Manuál na Cagiva Elefant 125 druhé ... Cagiva Elefant 125 PetaMat 5 29.4.2019 v 18:56 albion32


TOPlist