![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Jinak ta ER5 vypadá (technicky) docela dobře. Parametry prakticky stejné (co se týče rozměrů, zdvihu apod.) a škrcená verze má i výkonové parametry podobné (jen o 6 kW a 6 Nm víc, než 350/640). Jen se musí víc točit (oproti mé 2x víc, aby měla tabulkově stejný výkon).
Úhel hlavy řízení 63° , což je dobrý střed. Trochu menší závlek (jen 17" kola) ten bude potřeba, aby vyrovnal vliv širších pneu, a moto šla lépe do zatáček.
Nezbyde, než si ty stroje ošahat naživo. Pokud někdo nabízí vyzkoušet si jeho stroj, neváhej. Osobní pocity jsou nepřenosné. Až se budeš cítit, můžeš si je i projet, pokud to bude mimo veřejné vozovky (parkoviště, soukromé cesty, polňačky, atd.) nepotřebuješ ani papíry. Potom jsou různé předváděcí akce s možností jízdy (omezeně).
tomaso58 píše: Na FZ6 jsem dělal "A" v autoškole, na to, že měla 72 kW výkonu, byl jeho průběh na nízkých otáčkách slabý. Jestli se pak skokově zvýší netuším, protože instruktor (bojíc se o svoje zdraví) hned volal "už řadit". Takže jsem to pořád jenom šíleně podtáčel. Jinak posez byl docela příjemný, ale strávil jsem v sedle jen 1 hodinu v kuse. To se s mou 16 hodinovou jízdou v jednom dni skrz Alpy nedá srovnat. Těžko říct, jak bych se na té "rejži" cítil třeba po 5-ti hodinách jízdy. Přeci jen řidítka jsou sport, nízko posazené a úzké. To asi doplní VladaM, který je jejím vlastníkem. Přeci jen geometrie trojúhelníku řidítka, sedlo, stupačky je výrazně jiná.
.
FZ6 začne pořádně tahat (skokově) od nějakých 7 tisíc až někam ke 14 tisícům.
Ale v pohodě snáší krotkou jízdu do 6 tisíc, žádný problém.
Mezi těmi otáčkami pod nebo nad 7 tisíc je dost rozdíl v průběhu.
Do 7 je to "lepší skůtr", nad 7 je to "supersport".
Posez je na mou výšku 182 cm tak akorát, na turistiku by řidítka mohly být o chloupek výše.
Ale nic strašného, je to mašina sportovně-cestovní.
Na sedadle sedím posunutý až dozadu.
Někdo menší postavy možná nemusí sedět až vzadu a taky řidítka budou pocitově turisticky výš.
Moje maličká kolegyně z práce si koupila supersport CBR600RRRRRR a jak je maličká, tak má ten posez vyloženě turistický.
Řekl bych, že i na dlouhé štreky od 300 km je celkem pohodlná.
Ale na takové "dálky" už otravuje rachot od větru, když nemá kapotáž.
Chce to špunty do uší.
Štítek docela pomáhá, ale kapotový FZ6 Fazer by byl vhodnější.
Nejdál jsem jel Beskydy-Šumava, asi 500 km cca 7 hodin.
I ve dvou dobrý, jen jsme museli koupit ty špunty.