globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 11:28 | Nahoru | #1

KedaR_K píše: assassin> Jo jo, tak plná verze ignitechu stojí přes 20, to nepřipadá v úvahu. Už vim co leze z toho servo kontroleru. Jde tam normálně PWM a kontroluje se to přes potenciometr toho motoru. Takže snad pokud bych vzal RC servo, vykuchal z něj elektroniku a napojil to přímo na motor a potik toho serva, mělo by to jet.

Fizzer> No jo, jsou tam za 54USD, ale ani nezasílaj do čech. A když jo tak to je ranec. Muselo by se to nechat poslat přes ameriku do čech, což je zase poštovný + 1000kč + clo a dph . Ale furt to vyjde o něco málo levněji než to kupovat u nás



Zdar,není vůbec potřeba kupovat plnou verzi,i když se občas docela dobře sežene starší.
Výhoda ignitechu v tomhle případě je ta,že si můžeš podtlakovou mapu předělat na přetlakovou a da se s nima domluvit i to, aby předělali závislost předstihu z TPS mapy na tlak.
Turbo není kompresor,takže podle TPS bych to nedělal,vždy podle tlaku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 21:58 | Nahoru | #2

Murkin píše:
Turbo není kompresor,takže podle TPS bych to nedělal,vždy podle tlaku.



Hele jak psal dawe. velkou část regulace nechat na WG. Takže se bude otevírat v závislosti na otáčkách a TPS, tak abych co nejpřesněji dodržel požadovaný tlak. Pak udělat mapu(otáčky+tps) tak, abych se stále držel v režimu 14,7 a bohatší. Dělat to budu na brzdě se statickou brzdou, takže půjdu pěkně pomalu od malého zatížení až do nejvyšších otáček a nejvyššího zatížení. Pěkně si to vždy přidržim na požadovaných otáčkách, nastavim WG, směs a půjdu dál.

Jo a ještě jedna věc. Originál kompresní poměr je 11,8. Jestliže ho snížim na 10, tak se při přeplnění 0,5baru dostanu na původních 11,8. Což by i těch 0,6bar bez problémů pobralo, protože pochybuju že ten motor v serii pracuje na hranici možností naturalu 95. (při 0,6baru to vyhází na 12,4:1)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 Bu_back 53 Včera v 14:11 alpiniště
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist